موسسه مدرسه زندگی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ با رویکرد انسانگرا آغاز کرد. البته این واژه از سمت مهدکودک های سود محور فراوانی شنیده می شود که متاسفانه به نوعی تبدیل به یک شعار تبلیغاتی برای جذب سرمایه خانواده ها شده. اما این رویکرد جز با برنامه ریزی مدون و رصد درست تاثیر آن بر کودکان قابل اثبات نیست. 

هدف مجموعه مدرسه زندگی آموزش و پرورش کودکانی جستجوگر، پرسش گر، آگاه تر، توانمند تر و دانا تر از خود دیروزشان است. در این موسسه کودک فقط با خود قبلی او مقایسه می شود و هیچ فرهنگی مبنی بر مقایسه کودک با دیگران نه انجام می گردد نه آموزش داده می شود.

این اهداف از طریق کلاس های از قبل برنامه ریزی شده براساس هر گروه سنی نتیجه بخش می شوند. در ادامه هر کلاس را معرفی کرده، به تفصیل توضیح می دهیم و در نهایت به شما درباره تاثیر ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۱ ساله حضور کودکتان در این کلاس ها اطلاعاتی را ارائه می دهیم تا شما بتوانید ایده ای از مسیر رشد کودکتان در ماه های مختلف را داشته باشید.

ما در ادامه این معرفی درباره مهدکودک های انسان گرا بصورت مفصل صحبت می کنیم، تا شما بتوانید با شناختی دقیق تر با این مهدکودک ها آشنا شده و انتخاب کنید.

رویکرد موسسه مدرسه زندگی

در مدرسه زندگی مفهومی از آموزش دوران کودکی است که بر رشد کل کودک از جمله رشد عاطفی، اجتماعی و شناختی آنها تمرکز دارد. ایده پشت مهدکودک انسان گرا ایجاد محیطی پرورش دهنده، حمایت کننده و کودک محور است که در آن نیازها و علایق کودک مورد احترام و تشویق قرار گیرد.

در مدرسه زندگی تمرکز بر رفاه عاطفی کودک است. هدف این است که به کودکان کمک کنیم تا عزت نفس مثبت و احساس ارزشمندی داشته باشند که در زندگی آینده به آنها کمک خواهد کرد. این امر با ایجاد فضایی از اعتماد، احترام و پذیرش به دست می‌آید که در آن کودکان احساس آزادی می‌کنند تا خودشان را ابراز کنند و با سرعت خودشان نه کلاس درس یاد بگیرند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی مهدکودک مدرسه زندگی، تأکید بر یادگیری مبتنی بر بازی است. کودکان تشویق می شوند به جای اینکه مجبور شوند از یک برنامه درسی سفت و سخت پیروی کنند، در فعالیت هایی شرکت کنند که برای آنها لذت بخش و معنادار است. این رویکرد به کودکان کمک می کند تا خلاقیت، تخیل و مهارت های حل مسئله و همچنین توانایی آنها برای همکاری با دیگران را توسعه دهند.

یکی دیگر از جنبه های مهم مهدکودک مدرسه زندگی، استفاده از مثبت نگری همراه با واقع گرایی است. کودکان به جای اینکه به خاطر اشتباهاتشان مورد انتقاد قرار گیرند، به خاطر تلاش ها و دستاوردهایشان تحسین می شوند. این به ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس آنها کمک می کند و آنها را تشویق می کند که ریسک کنند و چیزهای جدید را امتحان کنند.

بصورت کلی در موسسه مدرسه زندگی رویکردی کل‌نگر به آموزش دوران کودکی است که بر رشد کل کودک تمرکز دارد. این یک رویکرد کودک محور است که نیازها و علایق کودک را در اولویت قرار می دهد و محیطی را ایجاد می کند که پرورش دهنده، حمایت کننده و مساعد برای یادگیری باشد. با تأکید بر یادگیری مبتنی بر بازی، تقویت مثبت و احساس اجتماعی، مهدکودک انسان گرا به آماده سازی کودکان برای موفقیت در کلاس درس و خارج از آن کمک می کند.

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟

تاریخ تاسیس مجموعه ۱۳۹۸ بوده و ۳۵ نفر ظرفیت داره

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

بله قدمتون روی چشم، در صورت تکمیل ظرفیت مجموعه در صورت تمایل وارد لیست انتظار می‌شوید. حداقل یک ماه و حداکثر ۲ ماه

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

شروع کار مجموعه ساعت ۹:۰۰ صبح و ساعت پایان ۱۶:۰۰ می باشد ولی برای مادرهای شاغل طرح ویژه داریم که صبح ساعت ۸ پذیرش داریم و ساعت ۱۷:۰۰ کودک می‌تواند در مجموعه حضور داشته باشد.
در صورت تاخیر در برداشتن کودکان از مجموعه یک روز زودتر به مجموعه اعلام کنید. هزینه شارژ ساعتی کودکان توافقی بین خانواده و مجموعه است.

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟

مجموعه روزهای شنبه تا چهارشنبه مشغول به کار است و فقط تعطیلی های رسمی تعطیل می‌باشد و تعطیلی به دلیل آلودگی هوا و ... مجموعه طبق روال روزهای عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟

نحوه‌ی پرداخت شهریه مجموعه از ۱ تا ۵ هر ماه می‌باشد. تخفیف مجموعه شامل خانواده‌هایست که دو فرزند در مجموعه دارند.

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟

گزارش فعالیت های کلاس‌ها به صورت روزانه یا همگی ارسال می‌شود.از طریق شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام.

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟

جلسات گزارش فعالیت‌ها و عملکرد کودکان به صورت فصلی برگزار می‌شود.

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟

بله کودکان دوره‌ی جذب دارند و یک فضا در مجموعه برای حضور مادران که کودکانشان نیاز به دوره‌ی جذب دارند در نظر گرفته شده است.

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟

کلاس‌ها بر اساس گروه‌های سنی دسته بندی شده.

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟

اسباب بازی‌ها هفته‌ای یکبار شسته میشه.

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟

برای کلاس‌های متنوع قصه‌گویی، قصه‌بازی در برنامه‌های بچه‌ها گنجانده شده در هنگام ناهار برای بچه‌ها کتاب خوانده میشه

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟

فعالیت‌ها و کلاس در هر روز بر اساس ۶ مهارت که عبارت است از منطقی، حرکتی، کلامی، بازی، موسیقی، هنر طراحی و برنامه ریزی شده است.

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟

با توجه به موضوع پروژه‌، اردوهای ماهانه برای کودکان طراحی و برنامه ریزی می‌شود.

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟

صد زبان برای ارتباط با کودکان وجود داره و این در مورد کودکان نا آرام هم صدق می‌کنه پس با توجه به ویژگی‌های فردی کودک از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟

بله

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

از خانواده‌ها خواسته شده تا در زمانیکه اعلام بیماری در کودک یا یکی اعضای خانواده مشاهده می‌کنند از،فرستادن کودک به مجموعه خودداری کنند و در صورتیکه کودک آلرژی و حساسیت فصلی دارد از پزشک گواهی لازم را دریافت کرده و به مجموعه تحویل دهند.

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

بله با کمک شعر و بازی

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟

خانواده ها باید برای بازدید از قبل وقت بازدید گرفته باشند و به غیر از اعضای مجموعه افراد متفرقه بدون هماهنگی اجازه‌ی ورود به مجموعه داده نمی‌شود.

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

فقط پدر و مادر و در صورتیکه کسی غیر از پدر و مادر به دنبال کودک می‌آید باید به صورت مکتوب به مجموعه اعلام شود و فرد مورد نظر با کارت ملی به مجموعه مراجعه کند.

آیا کودکان در مهدکودک بیمه هستند؟

بله تمامی افراد حاضر در مجموعه بیمه مسولیت مدنی هستند

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟

بله، مجموعه خدمات مشاوره روانشناسی، بازی درمانگر و موسیقی درمانی دارا می باشد

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه