کاردستی کودک: چوب جادویی

ساختن کاردستی راهی است برای تقویت خلاقیت و قوه ی تخیلات کودکان. سعی کنید همه چیز را به کودک دیکته نکنید بلکه از او بخواهید با خلاقیت خودش فکر کند و چیزی را بسازد. راه های مختلفی برای تقویت خلاقیت کودک از طریق کاردستی وجود دارد. شما میتوانید یک ایده ی کلی به کودک بدهید و از او بخواهید وسایل مورد نیازش را انتخاب کند. مثلا بگویید میخواهیم یک چوب جادویی درست کنیم. بنظرت باید چه شکلی باشه؟ از چه چیزی میتوانیم استفاده کنیم؟

راه دیگر این است که وسایل موجود در خانه را در اختیار او قرار دهیم و از او بخواهیم هرآنچه که به ذهنش میرسد با آنها بسازد. مثلا اگر چوب بستنی در خانه داریم در اختیار کودک قرار دهیم و از او بپرسیم بنظرش این چوب بستنی چه میتواند باشد؟ تنها درصورتی به او کمک کنید که خودش از شما بخواهد. در این صورت میتوانیم با ایده هایی به کمک او بیایید و سپس از او بخواهید متقابلا با شما همفکری کند.

یک ایده برای کار با چوب بستنی که میتواند به خلاقیت کودک کمک کند چوب جادویی است. پس از پایان ساخت کاردستی از او بپرسید دلش میخواهد با چوب جادویش چکار کند؟ و به گونه ای به او در تحقق تخیلاتش کمک کنید.

برای ساخت این چوب جادو، به چوب بستنی، کمی رنگ و گیره ها و هر نوع تزئیناتی که در خانه دارید یا به ذهنتان میرسد میتوانید استفاده کنید. یک ستاره با مقوا درست کنید و آن را با رنگ یا اکلیل رنگ آمیزی کنید و به سر چوب بستنی رنگ شده بچسبانید. سپس از سایر تزئینات برای زیباتر شدن چوبتان استفاده کنید.

 از این چوب جادو به عنوانه نشانک کتابخوانی نیز میتوانید استفاده کنید.

 

 

.
این کاردستی خیلی زیباست و برای کودکان خیلی خوبه
ناشناس
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.