مهد کودک و خانه کودک اردیبهشت در سال ۱۳۸۹ با مجوز رسمی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در منطقه دو تاسیس گردید.

کودکان در گروه سنی ۱ تا ۶ سال در دو بخش مهد کودک و کارگاه مادر و کودک در خانه کودک اردیبهشت پذیرش می شوند. فعالیت های آموزشی و تفریحی در جهت رشد و شکوفایی و پرورش خلاقیت کودکان و ارتباط قوی بین مادر و فرزند در این مجموعه انجام می شود.

مساحت بنای مهد کودک خانه اردیبهشت ۴۵۰ متر مربع است و دارای دو طبقه مجزا برای گروه سنی ۲ تا ۴ سال و ۴ تا ۶ سال می باشد.

تعداد کارکنان این مجموعه ۱۲ نفر می باشد که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند.

ساعت فعالیت این مجموعه از ساعت ۷ صبح شروع و ساعت ۵ بعدازظهر به پایان می رسد.

در این مجموعه پذیرش ساعتی و پذیرش شیرخوار صورت نمی گیرد. اگر به دنبال این گزینه ها برای دلبند خود هستید به دنبال مهد کودک های دیگر در اطراف محل زندگی خود بگردید.

اهداف مهم مهد کودک و خانه کودک اردیبهشت شهرک غرب عبارتند از:

  • تقویت شوق یادگیری در کودکان
  • ارتقای مهارت های زندگی، ادراکی و اجتماعی
  • ترویج تفکر خلاق
  • بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان

 کارگاه خلاقیت و رشد در این مجموعه برای گروه سنی ۱ تا ۴ سال دایر می باشد. در این کارگاه ها کودکان به همراه مادران خود در کارگاه آموزشی حاضر می شوند تا شوق یادگیری و مهارت های ادراکی و اجتماعی در آنها ارتقا پیدا کند. در چنین حالتی اعتماد به نفس کودک نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

در این کلاس ها کودکان به همراه بازی با دوستان خود، شیوه بازی های فردی و گروهی را فرا گرفته و آموزش های لازم برای تقویت مهارت های اجتماعی را نیز فرا خواهد گرفت.

فعالیت ها در جهت پرورش حرکت چشم ها، بالا بردن تمرکز دید و همچنین هماهنگی بین چشم ها، دست و نیمکره چپ و راست مغز برنامه ریزی شده اند. حتی تقویت حس لامسه نیز با تجارب حسی که در بازی ها برای کودکان برنامه ریزی شده است جهت تقویت مهارت های دستان کودکان وجود دارد. ذهن کودکان با خواندن شعر و داستان فعال نگه داشته می شود. ساخت کاردستی و نقاشی نیز جزو لاینفک برنامه های مهد کودک خواهد بود.

مهد کودک و خانه کودک اردیبهشت شهرک غرب تا کنون بیش از ۱۰۰۰۰ جلسه کارگاه مادر و کودک در طول ۶ سال برگزار نموده است. در پی جلب رضایت مادران از برگزاری کارگاه های مادر و کودک در دوره های جدید نیز این کارگاه در مهد کودک در سه گروه سنی ۱تا ۲، ۲ تا ۳، ۳ تا ۴ سال دایر می باشد.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه