مهدکودک موفق در قلهک فعالیت خود را در سال ۹۲ با احداث مدرسه ابتدایی آغاز وشروع به آموزش ابتدایی و پرورش کودکان نمود. با گذشت زمان و شناخت اهمیت دوران طلایی پیش از دبستان،مهد کودک خود را در سال ۹۶ در منطقه زعفرانیه افتتاح نمود و توانست سهم بزگی در ایفای نقش خود به عنوان پرورش دهنده کودکان این سرزمین داشته باشد. در سال ۱۴۰۱ واحد های قلهک و ولنجک احداث شد تا بتوانیم با فراهم کردن فضای بزرگتر و امکانات بیشتر و همکاری با مربیان مجرب و مشاوران باتجربه سهم بزرگتری در پرورش کودکان و ایفای نقش خودمان داشته باشیم.

موفق واحد قلهک

کودکستان موفق واحد قلهک با سرلوحه قرار دادن احترام به حقوق کودک و همکاری با مشاور تمام وقت و مربیان متخصص فضایی غنی را فراهم آورده تا کودکان بتوانند تمام آموزه های خود را در بستر زندگی و تجربه فرا گیرند.حق انتخاب کودکان در واحد قلهک محترم شمرده میشود و اجبار در فعالیت ها و برنامه ها وجود ندارد ، اما از آنجایی که در تمام فعالیت ها و برنامه های مهد هدفی اعم از آموزشی، توانمندی فردی، اجتماعی،رشدی،شناختی و ... وجود دارد در صورت انتخاب کودک در عدم مشارکت در آن فعالیت ،آن فعالیت بخصوص در قالبی متفاوت تکرار میشود.

این واحد در بهمن ماه ۱۴۰۱ با مدیریت خانم پانیذ خانه دانی ،کارشناس ارشد روانشناسی،در فضایی ۴۵۰ متری با حیاط روباز ۳۰۰ متری که در قسمت پشتی مهد به صورت محصور و امن واقع شده ، دارای ۸ کلاس ،آشپزخانه ،سالن غذا خوری، سرویس بهداشتی مخصوص کودکان شروع بکار کرد. هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد، توانمند وآگاه است که احساسات خود را میشناسند و بر اساس آن نیاز های خود را فراهم میکنند ، توانمند هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند ، با همسن و سالان خود مشارکت میکنند و همدلی را می آموزند.

هدف های آموزشی در واحد قلهک در ابتدای هر ماه با نشستی که همراه با مدیریت ، مشاور و مربیان تخصصی است، تبیین میشوند و در انتهای هر ماه گزارش فردی کیفی هر کودک، که توسط مشاور مجموعه، مربی اصلی و مربیان تخصصی تهیه شده اند خدمت خانواده ارائه میشود.

جذب کودکان در واحد قلهک به صورت کاملا منعطف میباشد و برای هر کودک با تناسب به خلقیات و علایق و شرایط کودک برنامه ایی متفاوت برای جذب اجرا میشود .شرح کلی برای دوره جذب به این صورت است که مادر و فرزند به صورت اجمالی از محیط مهد بازدید میکنند ،همچنین مادر با توجه به خلقیات و شرایط کودک روزهای ابتدایی را در مهد میماند و از غذای مهد نیز امتحان میکند ، کودک نیز با همراهی مشاور مهد، دوره جذبی که مخصوص خود کودک طراحی شده است را طی میکند.

 برنامه مهد به صورتی تهیه شده است که در طول هفته روزهای به خصوصی به جشن های کوچک و بزرگ اختصاص داده شده است . این جشن ها شامل جشن های مخصوص کودکان،جشن های تولد،برگزاری نمایش های آیینی،جشن های فارغ التحصیلی کودکان ،و.... میباشد.

علاوه بر آموزش های مخصوص هر گروه سنی که شامل مهارت های فردی،مهارت های اجتماعی،مفاهیم علوم، مفاهیم ریاضی و... میباشد ، ماهانه پروژه هایی نیز انتخاب میشوند تا کودکان با آن موضوع به خصوص بر اساس توانمندی های گروه سنی خود آشنا شوند.

صبحانه، دو میان وعده و نهار بر روی پکیج ثبت نامی مهد میباشد و کلاس های زبان، ریتم و موسیقی، یوگا، مولتی اسپرت،نمایش خلاق،باله،اسکیت و... از کلاس های فوق برنامه این واحد میباشند، که هم روی پکیج این کلاس ها بر اساس هر گروه سنی وجود دارند و هم به صورت کلاس مافوق برنامه مهد و به صورت تخصصی قابل ثبت نام میباشند. آموزش زبان انگلیسی در واحد قلهک همه روزه انجام میشود و به صورت مکالمه محور در قالب بازی، شعر و فعالیت ها برگزار میشود.

پذیرش کودکان در واحد قلهک از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۶ میباشد و در صورت تقاضای خانواده تا ساعت ۱۷ نگهداری از فرزندان دلبنتدتان انجام میشود.

در واحد قلهک ساعت خواب و تماشای کارتون در برنامه وجود ندارد اما یک اتاق استراحت تعبیه شده است که شامل تعدادی تخت خواب کودکان است . کودک در صورت درخواست والدین و یا در صورت احساس نیاز، از این اتاق با همراهی کمک مربی و استفاده از روتختی و روبالشتی مخصوص خود، که والدین در مهد گذاشته اند استفاده میکند.
کودکان در واحد قلهک به صورت روتین دست های خود را قبل از هر وعده غذایی شسشتشو میکنند ، کلاس ها ، محیط داخلی مهد ، آشپزخانه و سالن غذایی به صورت روزانه نظافت میشوند و سرویس های بهداشتی نیز ۲ یا ۳ بار در روز شستشو و ضدعفونی میشوند. وسایل مهد مانند اسباب بازی ها ، تاتامی ها و... به صورت هفتگی شسشتشو و ضدعفونی میشوند.

در صورتی که یک کودک در مهد نشانه هایی از بیماری را داشته باشد تا زمان رسیدن والدین خود، از کودکان دیگر به همراه کمک مربی جدا میشود .

کلاس های واحد قلهک بزرگ هستند و ظرفیت ۱۵الی ۲۰ نوآموز را دارند ، اما با توجه به سیاست های کلی واحد قلهک مبنی بر شناخت فردی هر کودک و شناسایی نیاز های کودکان، هر کلاس نهایتا ۱۰ نوآموز بیشتر نخواهد داشت.

واحد قلهک فقط در تعطیلات رسمی که در تقویم هستند تعطیل خواهد بود و در تعطیلات روزانه مانند آلودگی هوا،گرما،سرماو... که توسط دولت اعلام میشوند،تعطیل نخواهد بود.

کودکان براساس نیازهای خود احساسات متفاوتی را تجربه میکنند و همین موضوع عامل بروز رفتارهای متفاوت در کودکان است.ما در واحد قلهک با شناخت نیازها و احساسات کودکان، رفتار های آنها اعم از ناآرامی،نافرمانی و... میشناسیم و با تامین نیاز آنها سعی در بهبود رفتار آنها میکنیم.

کودکان در ساعت خروج خود از مهد، فقط به پدر و مادر خود که مدیر داخلی مهد با آنها آشنا است، تحویل داده میشوند .

در صورتی که شخصی غیر از پدر و مادر درخواست تحویل گرفتن کودک را داشته باشد، فقط با شرایطی که در ادامه ذکر میشود انجام میشود: 

آن فرد حتما از قبل توسط پدر و یا مادر به صورت حضوری به مهد معرفی شود.

پدر و یا مادر در آن روز بخصوص با مهد تماس بگیرند و اعلام کنند که در آن روز فرد آشنا شده به مهد، کودک را تحویل میگیرد. 

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟ 

مهد سال ۱۴۰۱ تاسیس شده و حدود ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

"بله امکان ثبت نام فرزندتان در مهد وجود دارد. در صورت تکمیل ظرفیت کلاس گروه سنی فرزندتان با حدود انتظار ۱ ماه میتوانید وارد مهد شوید. "

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

"ساعت پذیرش کودک در واحد قلهک از ۶:۳۰ صبح الی ۱۶ است. بله در صورت تاخیر در تحویل گرفتن کودک از مهد هزینه ایی جداگانه به صورت ماهانه دریافت میشود."

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟

"روزهای کاری مهد شنبه تا چهارشنبه است. مهد فقط در روزهایی که در تقویم تعطیل ثبت شده اند تعطیل میباشد اما در تعطیلاتی که به صورت روزانه به علت گرما و یا سرمای هوا و یا آلودگی و … توسط دولت اعلام میشوند مهد ما باز است. "

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟

در واحد قلهک برنامه روزانه از ساعت ۸ با صبحانه شروع میشود و تا ساعت ۱۵ پایان میابد،ترجیح ما این است که فرزندان از تمامی برنامه های آموزشی،غذایی،تفریحی و… مهد نهایت استفاده را ببرند، اما در صورت درخواست والدین زمان رفت و آمد کودکان به مهد منعطف است.

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟

همه روزه عکس و ویدئوهایی از فعالیت های آن روز خدمت والدین ارسال میشود و در پایان هفته یک ویدئوی کلی از شرح فعالیت ها و اتفاقاتی که در کلاس فرزندان رخ داده ارسال میشود. آخر هر ماه نیز یک گزارش فردی-کیفی راجع به هر کودک و آموخته ها و نهارت های آن کودک که توسط مربی،مشاور و مربی تخصصی تکمیل شده است خدمت خانواده ارسال میشود.

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟

در واحد قلهک ارتباط بین مهد و خانواده یکی از مهم ترین روش های ارتقای کیفیت و سنجش مهد میباشد یکی از درخواست های همیشگی واحد قلهک از خانواده حفظ این ارتباط است.

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟

بله حتما ،ما پذیرای هر عاملی که باعث شود پروسه جذب کودکان به بهترین شکل ممکن طی شود ،هستیم.

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟

کودکان با گروه سنی های ۲تا۳ سال/۳تا۴ سال/۴تا۵سال و ۵تا۶ سال در واحد قلهک دسته بندی میشوند. کلاس های ما بزرگ هستند و ظرفیت ۱۵ نفر را دارند اما ما حداکثر ۱۰ نفر در هر کلاس قبول میکنیم. هر کلاس یک مربی دارد و در صورت نیاز کمک مربی نیز همراهی میکند.  

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟

بله ، تمامی وسایل بازی و اموزشی با توجه به تناسب با گروه سنی آنها در اختیار کودکان قرار میگیرد.

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟

ما در واحد قلهک یک حیاط بزرگ داریم که کاملا با چمن مصنوعی پوشیده شده، این حیاط در بخش داخلی مهد قرار دارد و کاملا ایمن است.برای فراهم کردن نیاز های حرکتی کودکان فضای این حیاط کاملا پاسخگوی این نیاز کودکان است.

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟

کودکان براساس نیازهای خود احساسات متفاوتی را تجربه میکنند و همین موضوع عامل بروز رفتارهای متفاوت در کودکان است.ما در واحد قلهک با شناخت نیازها و احساسات کودکان، رفتار های آنها اعم از ناآرامی،نافرمانی و... میشناسیم و با تامین نیاز آنها سعی در بهبود رفتار آنها میکنیم.

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

در صورتی که یک کودک در مهد نشانه هایی از بیماری را داشته باشد تا زمان رسیدن والدین خود، از کودکان دیگر به همراه کمک مربی جدا میشود .

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

کودکان در واحد قلهک به صورت روتین دست های خود را قبل از هر وعده غذایی شسشتشو میکنند ، کلاس ها ، محیط داخلی مهد ، آشپزخانه و سالن غذایی به صورت روزانه نظافت میشوند و سرویس های بهداشتی نیز ۲ یا ۳ بار در روز شستشو و ضدعفونی میشوند. وسایل مهد مانند اسباب بازی ها ، تاتامی ها و... به صورت هفتگی شسشتشو و ضدعفونی میشوند.

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

کودکان در ساعت خروج خود از مهد، فقط به پدر و مادر خود که مدیر داخلی مهد با آنها آشنا است، تحویل داده میشوند . در صورتی که شخصی غیر از پدر و مادر درخواست تحویل گرفتن کودک را داشته باشد، فقط با شرایطی که در ادامه ذکر میشود انجام میشود: آن فرد حتما از قبل توسط پدر و یا مادر به صورت حضوری به مهد معرفی شود. پدر و یا مادر در آن روز بخصوص با مهد تماس بگیرند و اعلام کنند که در آن روز فرد آشنا شده به مهد، کودک را تحویل میگیرد.

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟

بله سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی مخصوص کودکان وجود دارد، همچنین ارتفاع روشویی با قد کودکان مناسب سازی شده است. مایع دستشویی و دستمال کاغذی هم‌وجود دارد. 

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟

بله کودک به کمک همیار کودک و با نظارت مشاور مهد آموزش میبیند.

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟

بله تمامی کلاس های این واحد نورگیر هستد و ارتفاع سقف کلاس ها بلند است و تهویه به خوبی انجام میشود.

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟

بله صبحانه- ۲میان وعده و نهار روی برنامه مهد است. مواد غذایی به صورت روزانه و به مقدار مورد نیاز تهیه میشود. برنامه غذایی به صورت ماهانه با توجه به مواد غذایی فصل تهیه میشود. 

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟

بله تمام تلاش ما در واحد قلهک وسیع کردن ذائقه غذایی کودکان است به همین جهت برنامه غذایی متنوعی که شامل غذا های خورشتی،آش ها، خوراک،ساندویچ ها و انواع ماکارونی است تهیه شده. واحد قلهک در خصوص کودکانی که ذائقه غذایی محدود تری دارند تلاش مستمر با همراهی مربی و مشاور با روش های نوین میکند تا بتواند ذائقه غذایی کودکان را وسیع تر کند. در این مسیر با همراهی خانواده همواره یک غذای جایگزین (تهیه شده در مهد و یا درخواست از والدین برای ارسال ان غذای خاص که کودک دوست دارد)نیز وجود دارد تا کودک اگر در مسیر وسیع تر شدن ذائقه خود،یک وعده  را میل نکرد از غذای جایگزین استفاده کند

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟

بله برنامه روزانه مهد به صورتی تهیه و تدبیر شده است که در کنار فعالیت ها وقت استراحت و تامین انرژی وجود داشته باشد اگرچه در واحد قلهک ساعت خواب و تماشای کارتون در برنامه وجود ندارد اما یک اتاق استراحت تعبیه شده است که شامل تعدادی تخت خواب کودکان است . کودک در صورت درخواست والدین و یا در صورت احساس نیاز، از این اتاق با همراهی کمک مربی و استفاده از روتختی و روبالشتی مخصوص خود، که والدین در مهد گذاشته اند استفاده میکند.

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟

بله مشاور و روانشناس تمام وقت در مهد حضور دارند.

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟

بله در قالب کارگاه ها و جلسات مدیر و مشاور مهد با والدین این امر محقق میابد

.
من مهدکودک موفق رو دیدم نشد توش ثبت نام کنیم بخاطر پیک کرونا ولی برای کسانی که میخوان ببینند اونجا رو حتما به فضای بازش دقت کنند خیلی محیط خوبی داره ما که تو آپارتمانیم سخته برای بچه ها بازی کردند تو حیاط اینجا خوب میتونند بازی کنند بچه ها برای دوران کرونا هم بد نیست این فضای باز
فاطمه احمدزاده
.
سلام و عرض ادب پسر من از قبل از عید این مرکز می ره و به شدت راضی هستم هم از لحاظ آموزشی و هم اینکه هر کلاس تو دوران کرونا نهایتا ۵ نفر هستن،
مینا سلامت
.
در یک کلام بگم درجه یک، همه چیز عالی،آموزش ، بهداشت،کادر بهترین هستند.
مریم
.
سلام دختر من مدتی هست که این مهدکودک می ره، از هر لحاظ راضی هستیم،مدیر مجموعه سرکار خانم حریریان هستن که تجربه ی زیادی تو این کار دارن، مربی ها خیلی دلسوز و مهربان هستن،دختر من واقعا تو این مدت کوتاه خیلی تغییرات مثبتی داشته علی الخصوص ارتباط با دیگران
نسرین
.
من دخترم مهدکودک موفق ثبت نام کردم،خیلی تعریفش شنیده بودم،واقعا کادر خوبی داره و رسیدگی به بچه ها عالیه ، دخترم عاشق مهدکودک شده ، روزهای تعطیل داستان داریم
سمانه
.
سلام من مدتی هست که پسرم رو تو این مهدکودک ثبت نام کردم، از هر لحاظ راضی هستیم.
محمود امیریان
.
علاوه بر آموزش قوی فارسی و اینگلیسی بچه ها حس شادابی دارند
ستاره علیدوست
.
سلام من هم دخترم از سال تحصيلي جديد در مهد موفق ثبت نام كردم و هم خودم خيلي راضي هستم از همه مهمتردخترم با خوشحالي ب مهد ميره و با خوشحالي و كلي خاطرات خوب برميگرده
ايران هراتي
.
سلام حدود دو ماه هست که دخترم رو تو این مرکز ثبت نام کردم،خوشبختانه از انتخابی که کردیم خیلی راضی هستیم و با توجه به سابقه ای که از حضور دخترم تو مهدکودک های دیگه داشتیم به نظرم مهدکودک موفق تو منطقه ب زعفرانیه از بهترین هاست،تشکر می کنم از کادر مهدکودک علی الخصوص خانم حریریان مدیریت محترم مجموعه
شبنم
.
مهدکودک موفق ،مجموعه بسیار تمیز با مربی های مسئولیت پذیر و مدیری مدبر و مهربان هست.
یاسینی
.
مدتی هست دخترم و پسرم مهدکودک موفق میرن،بسیار تمیز و محیط کاملا پذیرای بچه ها هست،کادر عالی و تحصیل کرده و مدیریت بسیار حرفه ای و با تجربه خانم حریریان امیدوارم همیشه برقرار باشین
یونسیان
.
سلام من پسرم را مهدكودك مؤفق گذاشتم از هر نظر راضي هستم. آموزش هاشون بسيار عاليه و رفتار و برخورد كادر مهد كودك هم بسيار خوب است. با تشكر از مديريت سركار خانم حريريان دكتر پگاه فرخ داد، روان شناس
پگاه فرخ زاد
.
از همه نظر عالی و درجه یک
ناشناس
.
از همه نظر عالی و درجه یک , من همه جوره راضی هستم,بعد از مدت کوتاهی پسرم واقعا فرق کرده و مهم تر اینکه هر روز با علاقه می ره , از کادر زحمتکش مهدکودک بی نهایت سپاسگزارم.
آرش رضایی
.
امکانش هست شهریه را بفرمایید
نا شناس
.
من پسرم اضطراب جدایی داشت تقریبا تمامی مهدهای منطفه سه را امتحان کرده بودم دکتر مشاور و کلاسهای مادرو کودک میرفتم از همه جا ناامید شده بودم که مهدکودک موفق قلهک را خیلی اتفاقی دیدم .باورم نمیشه کودکی که دست منو ول نمیکرد چنان جذب مهد شده که روزهای تعطیل هم میخواد بره مهد و این به دلیل وجود کادر متعهد دلسوز و مجرب مهد موفق شعبه قلهک هست واقعا مربیان خوبی داره کودک جذب محبت واقعی میشه و این کاملا در رفتار پسر من مشهوده
مامان شاهان
.
واقعا عاای هستند هم مدیر و مشاور مهد و تمام پرسنا و مربی ها همگی جوان و پر از انرژی و با محبت هستند. شادی و پویایی داخل مهد رو خیلی دوست دارم پسرم عاشق مهدش هست و هر روز خداروشکر با نشاط بیدار میشه و میره و کلی خوش میگذره بهش. واقعا از مدیریت و تمام پرسنل کمال تشکر و قدردانی رو دارم ممنونم از تمام زحماتتون و هشق و انرژی که میگذارید
الناز حقی
.
من واقعا از مهد موفق قلهك راضى هستم كادر خوبى داره خيلى دلسوز بچه ها هستن دختر من خيلى دوست داره مهد كودكشو
مهناز
.
بسیار مهد خوبیه. کادر بسیار عالی و مهربان و دلسوزی داره. محیط شادی داره با برنامه‌های متنوع و جشن‌ها و کارهای فوق برنامه خوب. برای بچه‌ها خیلی وقت می‌ذارن و دائم در تعامل با والدین هستن. بچه‌های بدغذای من تغییر زیادی تو ذائقهٔ غذاییشون ایجاد شده و تنوع غذاییشون بالا رفته. از نظر اعتماد به‌نفس روی بچه‌هام کار کردن و تاثیر چشمگیری داشته. درکل مهد خیلی خوبیه و من راضی بودم و میگم ای‌کاش زودتر بچه‌هامو میاوردم مهد
سمانه. ق
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه