۵۰ ایده عکاسی از نوزاد در منزل و آتلیه

بساری از والدین با این فکر که عکاسی در آتلیه امنیت بیشتری برای نوزاد دارد و یا نوزادانشان متولد فصول سرد سال هستند عکاسی در آتلیه را ترجیح می دهند.

یکی از ایده های عکاسی از نوزاد, عکسبرداری از یک حالت از زوایای مختلف است. مینوانید این عکس ها را در یک کادر قرار بدهید.

خواندن مقاله ای به قلم تیم علمی آتلیه عکاسی بُنسای به عنوان بهترین آتلیه نوزادی تهران حتما خواندنی خواهد بود.

بهترین زمان برای عکاسی نوزاد ۶ تا بیست روزگی است. این موضوع برای نوزادان ضعیفتر و کم وزن تر و همچنین برای کوچولوهایی که خواب عمیقتری دارند تا پنجاه روزگی نیز ممکن است.

اما برای عکاسی نوزاد چه چیزهایی را باید بدانیم:

  • شناخت آناتومی نوزاد و مفصل ها بسیار ضروری است. خواهش می کنم اگر تخصصی در این زمینه ندارید فیگورهای سخت یا انواعی از عکاسی نوزاد که توسط پارچه جمع و پیچیده شده است را در منزل انجام ندهید. کسانی که در آتلیه تخصصی نوزاد کار می کنند ساعت ها دوره دیده اند. ماساژ نوزاد می دانند (جهت ایجاد خواب عمیق تر). مفاصل و زمان های مناسب عکاسی را به صورت علمی و تجربی می دانند.
  • دمای محیط برای اتاق نوزاد ۳۲ تا ۳۵ درجه است ( در بعضی مقالات دمای اتاق بین ۲۰ تا ۲۲ درجه ذکر شده است که احتمالا در مواردی است که بدن نوزاد با لباس گرم و پتو مناسب پوشیده شده است) اما با توجه به اینکه  عکاسی نوزاد معمولا به صورت برهنه است بهتر است این دما حدود سی و هفت درجه باشد. ضروری است بدانیم که کودک تا قبل از رسیدن به وزن هشت کیلوگرم همچنان در برابر دمای پایین آسیب پذیر است ( به دلیل تشکیل نشدن لایه های چربی زیر پوست نوزاد). همچنین باید بدانیم که نوزاد در بدن مادر در دمای ۳۷.۷ درجه سانتی گراد قرار دارد. که حفظ این دما برای روز های اول ضروری است. 
  • از الیاف ضد حساسیت استفاده کنید. شناخت این الیاف نیاز به تحقیق و جستجوی کامل دارد. بهترین انتخاب برای آماتور ها پتو یا حوله های پنبه ای است اما آتلیه های حرفه ای نوزاد از انواع الیاف Without causing allergies یا فاقد مواد آلرژی زا استفاده می کنند.
  • استفاده از فلاش های استندارد – اگر از فلاش برای عکاسی نوزاد استفاده می کنید باید بدانید که با چشم باز نوزاد هررررررررگز فلاش نزنید. آتلیه های تخصصی نوزاد فقققققققققط در حالت خواب عکاسی می کنند. ( در گوگل سرچ کنید آتلیه نوزاد و نمونه ها را ببینید. استودیو های عکاسی آگاه حتی در حالت خواب هم نور را به صورت دیفیوز ( پخش شده) استفاده می کنند که خیال شما را به لحاظ ایمنی نوزادتان جمع می کند.

با تشکر از همکاری خوب این مجموعه ی مهربان.

آتلیه بن سای در شرق تهران
آتلیه بن سای در شرق تهران

ایده عکاسی نوزاد

عکاسی با کادر بسته زوایای چهره نوزاد را بهتر نمایان می کند.

ایده عکاسی نوزاد

می توانید بجای عکاسی از صورت نوزاد از بدن او عکسبرداری کنید.

ایده عکاسی نوزاد

با ترکیب چند عکس و قرار دادان ان ها در یک کادر عکس های جذاب تری تهیه کنید.

ایده عکاسی نوزاد

حضور حیوانات خانگی در عکس بسیار جالب خواهد بود. رنگ زمینه و لباس نوزاد را با رنگ حیوانتان هماهنگ کنید.

ایده عکاسی نوزاد

یکی از ایده های عکاسی, عکسبرداری از اعضای بدن نوزاد و ترکیب آن هاست. می توان این عکس ها را سیاه و سفید و یا رنگی تهیه کرد.

ایده عکاسی نوزاد

اسباب بازی های نوزاد را فراموش نکنید. استفاده از اسباب بازی های نوزاد حالت کودکانه تری به عکس ها می دهد. در انتخاب رنگ های اسباب بازی ها دقت کنید و هماهنگی رنگ ها را در نظر داشته باشید.

ایده عکاسی نوزاد

برای عکسبرداری از حیوانات خانگی و نوزادان حالت های طبیعی تر را ثبت کنید.

ایده عکاسی نوزاد

می توانید حیوانات خانگی را به عنوان همبازی نوزاد نشان دهید.

ایده عکاسی نوزاد

عکس های سیاه سفید معصومیت بیشتری را به بیننده منتقل می کنند. حتما چند عکس سیاه و سفید داشته باشید.

ایده عکاسی نوزاد

با قرار دادن نوزاد در ظرف ها و یا سبدهای چوبی و استفاده از رنگ های متنوع برای کلاه و پتو حالت هایی زیبا برای عکاسی بوجود بیاورید.

ایده عکاسی نوزاد

حالت خوابیده با دست و پاهای جمع حالتی رایج در عکاسی نوزاد است.

ایده عکاسی نوزاد

حالت سر بر روی دست ها ظرافت کار را بیشتر نمایان می کند.

ایده عکاسی نوزاد

حالت پیچیده در پتو و یا پار چه های حریر و رنگی علاوه بر تامین گرمای بدن کودک, عکسبرداری برای سایر حالت ها را نیز ممکن می سازد.

ایده عکاسی نوزاد

ایده عکاسی نوزاد

در عکاسی از نوزاد به همراه حیوانات خانگی می توان آن ها را در تماس با هم قرار داد.

ایده عکاسی نوزاد

اگر شرایط برای عکاسی در طبیعت محیاست حتما از نور خاص هنگام غروب خورشید در عکس هایتان استفاده کنید.

ایده عکاسی نوزاد

پشت سر هم عکاسی کنید تا حالت های مختلف چهره نوزاد را ثبت کنید حالا با یک ترکیب زیبا عکس ها را در یک کادر گذاشته و از نتیجه کار لذت ببرید.

ایده عکاسی نوزاد

مطالب مرتبط: ۴۶ ایده عکاسی از نوزاد در منزل

.
عالللللیه
ناشناس
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.