یوتا بائر

یوتا باوئر در سال ۱۹۵۵ چشم به جهان گشود. پس از ده سال نه چندان لذت بخش در دبستان، برای تحصیل طراحی به دبیرستان فنی هامبورگ رفت. پس از آن در حالی که منتظر بود برای ادامه تحصیل در جایی پذیرفته شود، به عنوان کمک پرستار در خانه افرادی که ناتوانی‌های جسمی داشتند آغاز به کار کرد. سپس از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۱ در کالج فنی طراحی هامبورگ مشغول به آموختن تصویرسازی شد.

يوتا باوئر در سال ۲۰۱۰ موفق به دريافت جايزه هانس كريستين اندرسن شد. چرا كه داستان‌ها و تصاویر باوئر سرشار از زندگی است. تصاویر او همواره به شکلی صادقانه شوخ طبع، صمیمی و خوش بین است. هم چنین به گونه‌ای غیر مرسوم و فروتنانه چهره ی واقعی زندگی و پستی و بلندی‌هایی را که زندگی در پیش رو دارد به نمایش می‌گذارد. زمانی که با دقت به کتاب‌های تصویری باوئر نگاه کنیم پدیده هایی را که هسته اصلی حفظ جهان هستند مانند اعتماد، عشق و امنیت حس خواهیم کرد. در طراحی‌ها و کتاب‌های تصویری او همواره نوری از امید وجود دارد. و ایجاد امید، به باور باوئر وظیفه اصلی ادبیات کودک است.

از کتاب‌های دیگر ئوتا بائر که به فارسی ترجمه شده است میتوان به « فرشته پدربزرگ » و مجموعه « اما » را می‌توان نام برد.

توضیحات بیشترتوضیحات کمتر

تب‌های اولیه

کتاب « مامان جیغ جیغو » یک کتاب تصویری است که متن‌ها و تصویرها در پیوند با هم داستان را روایت می‌کنند. داستان درباره پنگوئن کوچکی است که مادر با عصبانیت جیغ بلندی بر سرش می‌کشد. با جیغ کشیدن مادر بدن پنگوئن کوچولو هزار تکه می‌شود و هر تکه‌اش جایی...