جولیا دونالدسون

جولیا دونالدسون، خالق کتاب مشهور «گروفالو»، (متولد ۱۶ سپتامبر ۱۹۴۸) نویسنده، نمایشنامه‌نویس و بازیگر انگلیسی است که بیشتر به خاطر داستان‌هایی که به شعر برای کودکان نوشته است شناخته می‌شود. او سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۳ عنوان بهترین نویسنده‌ کودکان انگلستان را کسب کرده است.

جولیا با خواندن کتاب شعری که پدرش ترجمه کرده بود، در پنج‌سالگی با دنیای شعر آشنا شد. او در کودکی و نوجوانی به بازیگری، خوانندگی و یادگیری پیانو پرداخت و از آن‌جا که زبان‌شناس خوبی بود، فرانسه و آلمانی را در مدرسه و ایتالیایی را در مسافرتی تابستانی به ناپل آموخت، بنابراین در ۱۹ سالگی به هر سه زبان مسلط بود.

دونالدسون در دانشگاه بریستول در رشته‌های تئاتر و زبان فرانسه تحصیل کرد و با نمره‌های خوب فارغ‌التحصیل شد. در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴برای چند برنامه‌ی شبکه‌ی بی‌بی‌سی ترانه نوشت، سپس از یک انتشاراتی با او تماس گرفتند تا برای چاپ همین ترانه‌ها به عنوان کتاب کودک اجازه بگیرند. انتشار آن کتاب به جولیا فهماند که می‌تواند از استعدادش در ترانه‌نویسی، برای داستان‌نویسی استفاده کند و به او اعتمادبه‌نفس داد تا نمایش‌نامه‌هایی را که برای بچه‌های مدرسه نوشته بود، برای چاپ نزد یک ناشر بفرستد.

توضیحات بیشترتوضیحات کمتر

تب‌های اولیه

داستان کتاب «بچه‌ی گروفالو» در ادامه‌ کتاب «گروفالو» نوشته شده‌است. این داستان درباره‌ بچه گروفالویی است که پدرش به او هشدار می‌دهد به جنگل تاریک نرود چون یک موش گنده‌ بدجنس در کمین گروفالوها نشسته‌است. در یک شب سرد و طوفانی بچه گروفالو حوصله‌اش سر...