هدف ما از تاسیس کودکستان (جهت کودکان زیر هفت سال) این است که در وهله ی اول به کودکان و والدینشان خدمات تربیتی ارائه و گام به گام آنها را برای زندگی و دوره های بعدی تربیتی آماده نماییم.  همچنین زمینه ی شکل گیری استعداد های آنها را فراهم نموده و تلاش می کنیم که کودک در محیطی مناسب رشد نماید.  هدف ما در کودکستان (دوره ی دوم) این است که کودکان را برای زندگی و ورود به مدرسه آماده نماییم. ما در کودستان گل بابونه سعی کرده ایم تا فضای بازی کودکان فراهم باشد چرا که قرار نیست کودکستان به آموزشکده یا مدرسه و مربی به آموزشگر یا پرستار و مراقب تبدیل گردد. به طور کلی هدف ما بازی و فعالیت آزاد کودکان می باشد و سعی داریم بجای نگاه مدرسه ای که کودک را در کلاس و روی نیمکت تصور می کند، کار اصلی را با فعالیت و بازی صورت دهیم نه با قلم، کاغذ و کتاب!

کلاس های مهدکودک و پیش دبستانی گل بابونه

ژیمناستیک: ژیمناستیک نه تنها یک ورزش بلکه نوعی سبک زندگی محسوب می شود. این ورزش شامل سرعت، استقامت، انعطاف پذیری، هماهنگی، قدرت و تعادل است که نیاز به تمرین و مهارت بسیار زیادی دارد. کشش و انعطاف پذیری که ژیمناستیک نیاز دارد، آن را به ورزشی عالی برای کودکان تبدیل می کند. حرکات ژیمناستیک کودکان، برای هر دو گروه دختران و پسران فعالیت بسیار خوبی محسوب می شود. این ورزش برای ایجاد تعادل، مهارت های اساسی حرکتی و هماهنگی کودک، بالا بردن عزت نفس، آموزش نظم، گوش دادن، عزم راسخ و قدرت بدنی میگردد.

نقاشی خلاق: نقاشی یک هنر است و به کودکان در افزایش خلاقیت، شناخت و ترکیب رنگ ها کمک می کند.  زمانی که کودک شروع به کشف استعدادها و ویژگی های منحصر به فرد خود می کند از گزینه هایی که وجود دارد نقاشی کشیدن است. نقاشی روشی برای افزایش خلاقیت، کاهش استرس، رشد مغز، هماهنگی چشم و دست، تقویت مهارت های حرکتی ظریف، افزایش حس اعتماد به نفس، ابراز احساسات و عواطف می باشد.

قصه گویی: از لذت های ساده ی دوران کودکی قصه گویی می باشد که متاسفانه این روزها والدین بجای خواندن و تعریف کردن داستان ترجیح می دهند کودکشان را با تماشای کارتون مورد علاقه اشان بخوابانند. با تعریف کردن داستان هایی با پیام معنادار ارزش هایی مانند دانایی، روراستی، شجاعت و … در کودکان ریشه می گیرد. همچنین بچه ها با آداب و سنن گوناگون خانوادگی و اجتماعی آشنا می گردند و کودک را با زبان، واژه ها و عبارت های جدید آشنا می کند.  از آنجا که معمولا کودکان به حرف زدن بیشتر از گوش دادن علاقه دارند قصه گویی علاوه بر تقویت تمرکز کودک، آنها را مشتاق به شنیدن و فهمیدن می کند. همچنین خلاقیت، خیال پردازی ، اعتماد به نفس و حافظه کودک را تقویت  می نماید. البته همان قدر که قصه گویی برای کودکان مهم است، روش درست قصه گویی نیز اهمیت دارد. مثلا قصه نباید خیلی بلند و یا خیلی کوتاه و… باشد.

نمایش خلاق: نمایش خلاق جریانی است متفکرانه که از طریق محرک های گوناگون مانند واژه ها، موسیقی، اشیا، رویدادها و … باعث فعالسازی شبکه ذهنی کودک می گردد. نمایش خلاق بیش از هر چیز بر تعامل گروهی تأکید می کند: کودکان با هم به یافتن ایده های مناسب می پردازند، با هم آن را به اجرا در می آورند، با هم مشارکت فکری می کنند، فضای نمایشی مورد نظرشان را میسازند و در این اجراها و نمایشها تعامل انسانی را تجربه می کنند، در نتیجه جمع گرایی گرایش عمده و بارز این شیوه است. به همین علت کودکانی که در فعالیتهای نمایشی شرکت کرده اند، اغلب در حضور جمع راحت تر صحبت می کنند، در برقراری ارتباط گفتاری یا نوشتاری خوش برخوردترند، راحت تر خود را جای دیگران می گذارند، آنها را درک می کنند و باور مثبت و مطمئن تری نسبت به خود دارند.

موسیقی:  آموزش موسیقی از جمله فعالیتهایی است که در رشد و پرورش همه جانبه کودک از قبیل: رشد جسمی وحرکتی، رشد شناختی، رشدگفتاری، رشد اجتماعی- عاطفی، رشد خلاقیت نقش ایفا می کند. در واقع باید گفت اهداف فعالیت های کلاس موسیقی کودکان بایددر راستای رشد و پرورش همه جانبه کودک قرارگیرد و برای رسیدن به این مهم، مربی و والدین باید مطلع و با برنامه باشند و برای تحقق اهداف آموزشی وپرورشی کلاس موسیقی، به جای خواسته های شان، واقعیت های هرکودک را در نظر آورند. کودکانی که از سنین پایین شروع به یادگیری موسیقی می کنند در زمینه های مختلف مهارت بیشتری دارند. کودکانی که موسیقی را میاموزند، این نکته را بخوبی فرا می گیرند که بعد از هر تلاش، سختکوشی، و قانونمندی یک موفقیت بزرگ وجود دارد. نواختن یک ساز می تواند تفکر خلاقانه و مهارت های پایه ای کودکان را ارتقا دهد. موسیقی به کودکان کمک می کند شنوندۀ بهتری باشند. موسیقی، سلامتی و تندرستی کودکان را افزایش می دهد و استقامت آنها را زیاد می کند.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه