بهترین زمان یادگیری مغز انسان در خردسالی است. آموزش هایی که در سنین خردسالی به کودک داده می شود تا آخر عمر با او خواهد ماند. بنابراین بعد از سپری شدن دوره نوزادی، وقتی که دیگر کودک نیازی به مراقبت های دائم والدین ندارد بهترین زمان برای سپردن او به یک مرکز آموزشی معتبر است. کودک در مرکز آموزشی تحت نظر افراد مجرب و دوره دیده آموزش های اولیه زندگی در اجتماع و محیط مدرسه و کار را به خوبی فرا می گیرد تا برای ورود به جامعه بزرگتر( دبستان، دانشگاه و ..) آماده شود.

در واقع اولین محیط آموزشی که کودک به آن وارد می شود مهد کودک است. به همین سبب مهم است که کودک را به مرکزی بسپارید که آموزش های آنها طبق اصول آموزش جهانی و بر پایه استعدادیابی و پرورش استعدادها در مسیر صحیح باشد.

جو و محیط مهد کودک باید شاد و مفرح باشد تا کودک را به خود جذب و به آموزش ها علاقه مند کند. رفتار و برخورد مربی با کودکان نیز در جذب و علاقه مند شدن آنها به محیط آموزشی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

برگزاری کلاس های متنوع آموزشی از قبیل: کلاس شنا، موسیقی، نقاشی، آشپزی، باغبانی، سفالگری، نمایش عروسکی و .. میتواند گذشته از لحظات شادی که در کنار یادگیری مبحث کلاس برای کودکان می سازد سبب بروز استعدادهای ذاتی آنها خواهد شد.

مربیان آموزش دیده اند که در برگزاری این کلاس ها و در حین سرگرم کردن کودکان استعدادهای آنها را کشف کنند و برنامه درست آموزشی برای پرورش صحیح آنها به خانواده ها ارائه دهند.

محیط آموزشی باید بدون سانسور و کاملا شفاف باشد تا کودکان بتوانند به راحتی احساسات و خواسته های خود را بیان کنند. با بروز چنین اتفاقی و با ابراز شفاف احساسات کودک می تواند خود را به خوبی با شرایط جامعه وقف داده و عکس العمل ها و مقاومت های بی مورد از سوی او به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند.

مهد کودک ها باعث شکوفا شدن خلاقیت کودکان، رشد تربیتی، شناخت فردی، شکوفایی محبت و نوع دوستی، آزادی گفتار، بیان صریح احساسات و بروز عکس العمل متناسب با شرایط می شوند.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه