کودکان از بدو تولد همواره تشنه یادگیری هستند حتی در زمان بازی با دوستان نیز در حال فرا گرفتن قوانین و اصول بازی های گروهی اند. بنابراین اگر برای ساعات زندگیشان درست برنامه ریزی شود می توان آینده درخشانی برای آنها رقم زد. 

بهترین زمان برای یادگیری در خردسالی ممکن است. با ورود کودک به مهد کودک این یادگیری ها شکل بهتر و اصولی تری به خود گرفته و هدفمند پیش می روند. مربیان با برنامه ریزی اصولی شیوه های درست ارتباط گیری در جمع، رعایت نوبت، صبر و شکیبایی، خویشتن داری و بسیاری دیگر از قوانین زندگی اجتماعی را به کودکان می آموزند و برای زندگی اجتماعی و ورود به مدرسه، دانشگاه و زندگی اجتماعی آماده می کنند. مربیان آموزش دیده اند تا بتوانند استعدادهای ذاتی کودکان را کشف کنند و به درستی پرورش دهند.

در نظر داشته باشید اگر کودک خود را به مهد کودک بی کیفیتی بسپارید تا تنها وقت او در کنار هم سن وسالانش به بطالت بگذرد چه زمان ارزشمندی را از دست داده اید. چه بسا که کودک سر خورده شده و از درس و محیط آموزشی زده شود و آینده خود را از دست بدهد. 

برای جلوگیری از این اتفاقات لازم است که با حوصله و تامل به دنبال بهترین مهد کودک در اطراف محیط زندگی و یا محل کار خود بگردید.

  • با اطرافیان خود در این باره صحبت کنید از تجربیات دیگران بهره ببرید.
  • اطلاعات خود را درباره شیوه ها و متد آموزشی بالا ببرید.
  • برنامه آموزشی موسسات را بررسی کنید.
  • وقت بگذارید و از نزدیک امکانات، تجهیزات و شیوه های آموزشی مهد کودک ها را بررسی کنید.
  • با مربیان مربوطه درباره شیوه های آموزشی مهد کودک صحبت کنید.
  • درباره خصوصیات اخلاقی فرزند خود با مربی صحبت کنید.
  • علایق فرزند خود را بشناسید.

بعد از تمام بررسی ها زمان آن می رسد که به مسئولین و مربیان مهد کودک اعتماد کنید و کودک خود را به بهترین مهد کودک که با اصول آموزشی صحیح کودکان را تعلیم و تربیت می کنند بسپارید تا در آینده فردی موفق و مستقل شود.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه