دانشگاه کودکان (موسسه و مهدکودک گلهای بهشت) از سال ۱۳۸۹ تاسیس و فعالیت خود را در زمینه پرورش کودکان شاد و موفق با مهارت های همه جانبه آغاز کرده است. 

از نقاط قوت هر مهدکودک می توان به کادر مدیریت و مربیان آن اشاره کرد. قبل از اینکه توضیح دهیم این مهدکودک چه کلاس هایی داشته و چه فعالیت هایی انجام می دهد، اجازه دهید با موسس و مدیر مهدکودک بیشتر آشنا شوید. در قسمت زیر رزومه کوتاهی از خانم سیما محسن زاده آورده شده است.

سیما محسن زاده
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با سابقه ۱۵ سال کار با کودک
عضو انجمن روانشناسان آمریکا و همچنین ایران، عضو انجمن روانپزشکی ایران و عضو انجمن هوش و استعداد ایران
درمانگر کودک، مدرس کارگاه های خانواده و فرزند پروری و همچنین مسلط به بحث تفسیر نقاشی کودکان
برگزار کننده انواع تست های روانشناسی معتبر روز دنیا برای تمام گروه های سنی (شخصیت شناسی، هوش و استعداد، تست اضطراب و ...)
متخصص شناسایی و درمان مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان
مداخله و درمان بیش فعالی ، اضطراب، افسردگی، خشم وپرخاشگری ، خجالت و کمرویی و …
اجرای رویکرد نوین های اسکوپ در ایران برای اولین بار

 

در قسمت زیر هم می توانید رزومه مختصری از خانم سپیده امیرنکویی را مطالعه کرده و بیشتر با ایشان آشنا شوید.

 

سپیده امیر نکویی
کارشناس علوم تربیتی، دارای ۲۰ سال سابقه کار با کودک
مدرس دوره های خانواده و فرزند پروری، مهارت های زندگی برای کودک و نوجوان
تحلیل گر امور رفتاری کودک و نوجوان، شخصیت شناسی
استعدادیاب کودکان، پرورش دهنده هوش های چندگانه و خلاقیت در کودکان
دارای گواهینامه‌های بین‌المللی نوروساینس و تکنیک مایند فولنس
عضو انجمن هوش و استعداد و همچنین روانشناسی ایران
گذراندن دوره‌های روانشناسی، شخصیت‌شناسی و تفسیر نقاشی کودک

 

استعدایابی کودکان و پرورش هوش های چندگانه کودکان

یکی از ویژه ترین کارهایی که خانواده ها می توانند برای کودکان انجام دهند، استعدادیابی کودک براساس هوش های چندگانه و حمایت آن ها در این مسیر است.

براساس تئوری استعدادیابی، هر فردی دارای حداقل یک هوش برتر از میان هوش های لیست زیر است. با استعدادیابی دقیق کودکان، آن ها می توانند در مسیر علاقه خود در زندگی قدم بردارند و از انجام هر فعالیتی که مرتبط با هوش برتر خود هست لذت ببرند.

  • هوش بصری - فضایی
  • هوش کلامی - زبانی
  • هوش منطقی - ریاضی
  • هوش جنبشی - حرکتی
  • هوش موسیقیایی
  • هوش میان فردی
  • هوش درون فردی
  • هوش طبیعت گرا

شاد بودن و احساس خوشبختی کردن کودک از اعماق وجودش، هدف اصلی هر مادر و پدری در وهله اول است. یکی از دقیق ترین و درست ترین راه های هدایت کودک به سمت شادی، حمایت او برای رسیدن به فعالیتی است که در آن احساس شادی می کند.

کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به این هدف استعدادیابی کودکان است. افرادی که در زمینه استعداد خود حرکت می کنند عاشقانه لحظه به لحظه فعالیتی که انجام می دهند را دوست دارند حتی اگر شغل آینده آن ها باشد.

چقدر هستند کسانی که از انجام شغل خود رضایت دارند و مشتاقانه به سمت سرکار خود می روند؟ در ایده آل ترین حالت، یکی شدن هوش برتر هر انسانی با شغل آینده او می تواند لذت زندگی را برای او دو چندان کند.

استعدادیابی در دانشگاه کودکان چگونه انجام می شود؟

تا بدینجا درباره اهمیت استعدادیابی صحبت شد. پیشنهاد می کنیم، برای روشن تر کردن آینده کودک خود، حتما استعدادیابی او را در اولویت قرار دهید، اتفاقی که در دانشگاه کودکان رخ می دهد.

در این مهدکودک بازی هایی از پیش طراحی شده (براساس هوش های چندگانه) وجود دارند.

کودک بدون آموزش مستقیم در محیطی غنی از آموزش و ایده، این بازی های از پیش طراحی شده را به اختیار خود انجام می دهد.

در این میان مربی مداخله گر نیست بلکه تسهیل گر است. مربی به کودک نمی گوید این شکلی باید این بازی را انجام دهد، مربی فقط به کودک در مسیری که او دوست دارد بدان روش بازی را انجام دهد کمک می کند.

تمام رفتارهای کودک در حین بازی های بالا توسط مربیان ثبت می شود و این مستندات بصورت دوره ای بررسی می شوند و هوش های چند گانه کودک براساس آن دسته بندی می شوند و در نهایت یک کارنامه از عملکرد کودک براساس هرکدام از هوش های بالا به خانواده ارائه می گردد.

جمع بندی: استعدادیابی یکی از سریع ترین، مطمئن ترین و جذاب ترین مسیرهای رسیدن کودک به احساس خوشبختی است.

درمان اختلال در کودکان

همانطوری که کودکان، چهره، رنگ پوست و مو و چشم، بیماری های مختلف را از نسل قبل خود به ارث می برند، اختلال ها نیز به همچنین به کودکان می تواند انتقال یابد و کودکان آن ها را به ارث ببرند.

اختلال ها مانند سدی در برابر درک کودک از محیط و تعامل با محیط قرار می گیرد و به مرور زمان او را دچار مشکلات مختلف می کند.

برای مثال فرض کنید کودکی را که علاقمند به موسیقی است اما در عین حال دارای اختلال عدم تمرکز نیز هست. با اینکه استعداد مربوطه را داراست اما عدم تمرکز او در کلاس می تواند مقدار یادگیری او و در عین حال پاسخ به استاد موسیقی را کاهش دهد.

این مثال را نیز می توانید برای درس خواندن استفاده کنید کودک با استعدادی که در کلاس نمی تواند تمرکز کافی برای درک درس را داشته باشد.

پس همانطوری که گفته شد استعدادیابی مسیری ویژه برای رسیدن کودک به احساس خوشبختی است اما اختلال ها مانند دست اندازهایی در مسیر جاده هستند. حتی اگر مسیر مناسبی هم انتخاب کرده باشید این دست اندازها ، پستی بلندی ها و چاله ها لذت حرکت در مسیر را کاهش می دهند.

پس یافتن اختلال و درمان آن می تواند برای آینده کودک حیاتی و بسیار مهم باشد. 

در دانشگاه کودکان، رفتارهای کودکان توسط مربیان ثبت و ضبط شده و با خانم محسن زاده و امیرنکویی در میان گذاشته می شوند و ایشان با تکیه بر تجربه های چندین ساله خود مسئله مربوطه را با خانواده مطرح کرده و به درمان کودک اقدام می کنند.

نتیجه گیری: استعدادیابی همراه با شناسایی و درمان اختلال در کودکان ۲ تا از ستون های برنامه ریزی استراتژیک برای احساس خوشبختی در کودکان است.

سخن موسس و مدیر مهدکودک

ما در دانشگاه کودکان با توجه به رشد هوشمندانه و سریع تکنولوژی و اهمیت سن طلایی کودکان پیش از دبستان و سلامت جسم و روان آنها، کودکان را با توجه به مهارتهای زندگی و توانایی های آنها ، مستقیما بر روی ذهن کودک متمرکز و او را به سمت موفقیت توام با رضایت و شادی برای زندگی فردی و اجتماعی آماده میکنیم تا خر روز شاهد رشد و پرورش کودکان سرمایه های امروز و بزرگسالان موفق و شاد فردایمان باشیم. 

امروزه به موفقیت کودکان اهمیت داده می شود ولی موفقیت عاری از شادمانی و احساس رضایت و خوشحالی از نظر تیم دانشگاه کودکان فاقد اهمیت اهمیت میباشد . 

پس با توجه به سلامت روح و روان و استعداد ها و توانایی های کودکان آن ها را در بهترین مسیر رشد و پرورش قرار می دهیم و با ورود به ذهن آنها با متد های روز دنیا برآنیم که کودکان سالم ، موفق و شاد پرورش دهیم .

دانشگاه کودکان از یک تیم متخصص ، روانشناسان و مربیان دوره دیده تشکیل شده است با تکیه بر تک تک موارد پائین

  • با متدهای و روش های جدید و مبتنی بر یادگیری کودکان 
  • کودک محور و بازی محور 
  • استعدادیابی و پرورش استعداد کودکان 
  • تخصصی ترین مهد کودک شرق تهران
  • آموزش در محیطی متفاوت 
  • ارزیابی و پرورش شخصیت کودکان توسط روانشناسان 
  • پذیرش ۳ تا ۶ سال 
  • مشاوره و روانشناسی کودکان 
  • برگزاری گارگاه های تخصصی روانشناسی برای کودکان و والدین 
  • برگزاری کارگاه نجاری ، تخلیه خشم و حل مساله برای کودکان
  • برگزاری کارگاه های جذاب مادر و کودک

پرورش ذهن و ایجاد زیر ساخت‌های آموزشی بالا بردن توجه و تمرکز، تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی، آموزش غیر مستقیم و انتقال اطلاعات و مفاهیم به صورت صحیح به ذهن ناخودآگاه کودکان تا در آینده بتوانند به پشتوانه اطلاعات ۷ سال اول زندگی‌شان مسیر موفقیت و آرامش را براحتی بیابند

.
بعد ازبین تمام مهد های برند کلی گشتن رسیدم به این مجموعه ، احساس اعتماد و کار قوی این مجموعه چشمگیر بود و پسرم رو ثبت نام کردم انقدر ازشون راضیم که واقعا غصه دارم از اینکه پسرم داره میره کلاس اول و بعداز دوسال باید ازشون جدایم کاش مدرسه هم داشتن ایکاش
سحرخرسندی
.
من که عاشق دانشگاه کودکانم برای،ما چیزی جز شادی و بالا رفتن اطلاعاتمون نبوده ، دانشگاه کودکان همیشه بدرخشید
ناشناس
.
به نظرم دانشگاه کودکان جایی برای پرورش بچه هاست. محیطی که رویکرد و دغدغه اصلیش بچه ها و روان شون هست و در کنار آموزش های خوبی که دارن واقعا اولویت رو روی داشتن حس خوب و شادی بچه ها گذاشتن من توی یک سال و چندماهی که پسرم اونجا بود مهمترین مسئله برام این موضوع بود که پسرم عاشق اونجاست و به نظرم چی بهتر از این میتونه باشه
مهناز آقایان
.
از طریق مشاور کودکم با این مجموعه آشنا شدم و چقدر خوشحالم بابت این موضوع. از ۳ سالگی رفت و الانم پیش دبستانی تو همین مجموعه هستش هرچقدر از خوبی هاش بگم کم گفتم کادر حرفه ای و با سواد❤️رفتار مناسب و آموزش فوق العاده
زهرا
.
مجموعه بسیار عالی با کادر مجرب و دلسوز.آشنایی با این مجموعه خوش اقبالی پسرم و من هست.امیدوارم شاهد رشد روز افزونشون باشم.مجموعه ای هماهنگ و مهربان و آگاه و باسواد بامدیریت عالی سرکارخانم نکویی.موفق و پیروز باشید و همیشه بدرخشید...
فاطمه براتی
.
دانشگاه کودکان محیطی امن و مملو از صمیمیت برای بچه ها هست که علاوه بر بعد آموزشی به بعد روحی و جسمی کودکان نیز توجه می شود. روی اعتماد به نفس و مهارت های مختلف بچه ها کار می‌شود و برای هر آموزشی برنامه ریزی وجود دارد. تجربه و خاطره خوب پیش دبستانی دخترم بخاطر کادر مجرب و دلسوز این مجموعه می باشد.
ناشناس
.
چیزی،که برای من مهم بود شیوه برخورد مربیهای مجموعه و مدیریت عالی و بینظیر خانم نکویی،بزرگوار بود که ایشون مثل یک مادر مهربون و کاربلد کنار بچه ی من قرار گرفت و با ایشون آموختم که چطور فرزندپروری صحیح داشته باشم به معنایی واقعی خانم نکویی مدرس و مشاور فوق العاده ای هستن ، موفق و درخشان باشید دانشگاه کودکان
ناشناس
.
مهد بسیار قابل اعتماد و پاسخگویی هست. هنگام خروج بچه ها شادی و لذت را از حضورشان در مجموعه به چشم می‌بینید .
مینا
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه