مهد کودک و پیش دبستانى “همه گل ” ، با مدیریت خانم ” سرمست ” فارغ التحصیل روانشناسى بالینى و متخصص دوره هاى تربیت مربى کودک ، اداره میشود.
ایشان از سال ١٣۵۴ فعالیت آموزشى خود را با گروه هاى سنى پیش از دبستان آغاز نموده و با پرونده اى درخشان در مقاطع مختلف سنى ادامه داده اند و نیز سالهاست که به عنوان مدیریت مهدکودک ” همه گل ” ، مشغول به کار هستند و هم چنین ایشان با فعالیتهاى چشمگیر و قابل ستایش خود ، چندین بار متمادى در طول سالهاى مختلف،
افتخار کسب نمونه ” استانى ” و ” منطقه اى ” را نصیب خود کرده اند و نیز موفق به دریافت ده ها تشویق نامه از مدیرکل و رؤساى مناطق و ادارات شده اند، و لازم به ذکر است که اطلاع دهیم ایشان در طول خدمت خود بیش از ٢٠٠٠ ساعت دوره هاى متعدد ” ارتباط با کودک ” را با موفقیت و کسب رتبه هاى ممتاز ، به پایان رسانیده اند.
موسس و مدیریت “همه گل “ خانم سرمست با همکاری کارشناسان مجرب و متخصص امور کودکان اولین واحد همه گل را در سال ١٣٨۵در تهران تاسیس نمودند.
از اهداف پایه گزارى این مجموعه علاوه بر تقویت هوش و توانمندى هاى کودکان ، کشف استعداد تمامى کودکان بوده است و ارائه راهکارهای اجرایی و طرح های مرتبط ، مشاوره و ارائه خدماتی از جمله رشــد تکـلــم کودک و فعالیت هاى دیگری نظیر:

دانش

استدلال کمی نگر

پردازش تجسمی، دیداری

حافظه فعال

استعداد یابی

پرورش و تقویت استعدادها

هوش و خلاقیت با روش هدفمند(بازی، نقاشی، نمایش، موسیقی وکتاب درمانی)

تقویت هوشبهر کلامی

هوشبهر غیر کلامی

هوشبهر کل

خلاقیت بصری

خلاقیت سمعی

خلاقیت لمسی

مشاوره روانشانسی جهت درمان واصلاح انواع اختلافات رفتاری کودک

تقویت اعتماد به نفس و تمرکز

آموزش مهارتهای (زندگی- اصول صحیح مواجه با مسائل آینده – استرس و اضطراب، خشم- روابط متقابل)

آموزش بر پایه کودک محور و همراه با بازى جهت ایجاد آمادگی برای ورود به مدارس عالى و در نهایت وارد شدن به زندگی با نشاط و مستقل و فراهم آوردن محیطى مجهز به Soft Room سرپوشیده استاندارد جهت بازی و شادى و تخلیه هیجان ها و انرژی های کودکان،و همچنین برگزاری تورها و اردوهای علمی و پرورش خلاقیت کودکان همراه با بازی های هوشی و فکرى و هیجانی( به صورت ماهانه).

چرا همه‌گل؟

مجموعه ” همه گل ” با اهداف مشخص تأسیس شده ، و در اینجا رشد همه جانبه کودکان مدنظر است که‌ دارای چند زیرمجموعه می باشد و از اصلی ترین این اهداف می توان به تقویت مهارت های شناختی ، فیزیکی ، زبان شناختی ، عقلانی ، عاطفی ،اجتماعی و شخصیتی کودکان اشاره کرد .همه میدانیم یادگیری اولیه رفتارها و روابط اجتماعی ، زبان های خارجی ، نقاشی ، موسیقی و کارهای دستی ، اگر از کودکی آغاز شود نه تنها بازده بیشتری در روند فراگیری دارد ، بلکه کودک را ازنظر زمانی به پیش می برد و ارزش های مهمی چون صداقت ،نوع دوستی ، محبت ، استقلال ، عطوفت ، سازگاری و هماهنگی با جامعه به او آموخته می شود.بر همین اساس سیاستگذاران امر آموزش در مجموعه (همه گل) بر آموزش ومهارت های کودکستان و پیش دبستانی تأکید دارند و از این بین تأکید ویژه آنها بر نکات زیر است :

آموزش مهارت های فیزیکی- جسمانی برای ورود به مدرسه:مانند نظافت شخصی، محافظت از خود و…
آمادگی عاطفی – اجتماعی
استفاده از وسایل کمک آموزشی مناسب برای آموزش صحیح و عملی به کودکان
آموزش زبان (زبان مادری و زبان دوم) با استفاده از بهترین شیوه آموزشی
آموزش مهارت برقراری ارتباط با دیگران و ارتقای سطح توانایی های هوشى – شناختی و اطلاعات عمومی کودکان شامل اطلاعات هنری، فرهنگی، علمی،ریاضیات،اجتماعی و…

به اعتقاد کادر مجرب مهد کودک “همه گل “، وظیفه مهم این مرکز آشنا کردن کودکان با هنجارها ، ارزش های جامعه و آموختن رفتار اجتماعی و نیز آشکار کردن استعدادهای نهفته در آنان است ، به طوری که در آینده با ورود به مراکز آموزشی و هنری ، این استعدادها هر چه بیشتر بارور شوند.در “همه گل ” کودکان با فراگیری نقاشی ، شعر ، سرود ، بازی و …. با رویدادها و محیط اطراف خود آَشنا می شوند .کودک رفتارهای مورد پذیرش در جامعه را می آموزد . کودکانی که دوران کودکی را در مهد می گذرانند بهتر و راحت تر می توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و درارتباطات اجتماعی خود کمتر به مشکل برخورد می کنند و نسبت به دیگر کودکان به مراتب ، جامعه پذیرتر هستند .
“همه گل ” برای کودکان به منزله یک محیط کاملاً صمیمی و دوستانه است . لذا تأثیرپذیری کودکان در مهد کودک به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است .
در “همه گل ” مربیان ، افرادی آموزش دیده ،کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان هستند، نسبت مربیان به کودکان ۱ به ۳ است .علاوه‌ براین، فضای مناسب در”بهترین و منحصربه فردترین محیط “و Soft Room مفرح ، شاد و مطمئن، برای بازی‌ کودکان‌ وجود دارد و بچه ها درگروه های کم تعداد بازی میکنند.مربیان در زمینه رشد ، تعلیم و تربیت کودک آموزش کافى را دیده و بازی های مناسبی را برای کودکان تدارک میبینند و میتوانند به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند .
در این مجموعه ، براى کودکان و گروه های همسال محیطی را فراهم کرده ایم که در آن خود را بشناسند . کودک از طریق این محل های بازی می آموزد که پذیرفته شده و با دیگران شریک میشود . از حقوق خود دفاع میکند و به دیگران احترام میگذارد . بنابراین کودک از دنیای خود محور به مرحله اجتماعی شدن قدم می گذارد !
( در اینجا حتى بازی کردن هدفمند است )و کودک در آن دائم در حال یادگیری است و توانایی های خود را تقویت می کند!
مثلاً وقتی او در اتاق بازی به بازی های نمادین می پردازد ، اطلاعاتی درباره خانه و خانواده به دست می آورد . نقاشی کردن و چکش کاری یا بازی با خمیر به رشد عضلات بازوها و دست های آنها کمک می کند که بعدها این امر او را در نوشتن یاری خواهد کرد.

مجموعه "همه گل" با استفاده از شیوه های نوین آموزش روز دنیا و بهره مندی از کادر مجرب و آکادمیک در محیطی منحصر بفرد، آرام و ایمن و فضایی رویایی، مفرح و پرانرژی برای آموزش بازی، پرورش خلاقیت و استعدادیابی کودکان فراهم آورده است.

  • صبحانه، میان وعده ی اسنک و نهار اورگانیک با منوی متنوع ایرانی، فرنگی و دیزاین مخصوص کودک با هدف رفع بدغذایی کودکان (زیرنظر کارشناس تغذیه)
  • سرویس رفت و برگشت
  • کارگاه های مادر و کودک بازی های هدفمند
  • کارگاه مهارت های فرزند پروری برای اولیا
  • برگزاری جشن های ملی، مذعبی و تولد کودکان

پذیرش از ۶ ماه تا ۶ سال

 

والدین گرامی

برای رسیدن به بهترین نتیجه در جستجوی خود برای مهدکودک، توصیه میکنیم سه گام زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه ی "لیست مهدکودک های نیاوران" لیست تمام مهدکودک های منطقه ی موردنظر خود را ببینید و بررسی کنید.
  2. تمام اطلاعات هر مهدکودک را مطالعه و نظرات والدین دیگر را بررسی کنید.
  3. در صفحه ی "بهترین مهدکودک نیاوران" نظرات و پزسش و پاسخ های کاربران را مطالعه و سپس تصمیم گیری کنید.
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه