جنگ-لک-‌لک-و-خرچنگ
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - جنگ لک ‌لک و خرچنگ

لک لک جوانی در کنار برکه‌ای کوچک زندگی می‌کند. او هرروز با مهارت چند ماهی از برکه صید کرده و روزگار می‌گذراند. بعد از چند سال لک لک پیر می‌شود و مهارت صید ماهی را از دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرد با حیله ماهی بگیرد.

به‌همین جهت شایع می‌کند که به زودی انسان‌ها برای ماهیگیری کنار برکه مستقر خواهند شد و تنها راه نجات ماهی‌ها این است که به چشمه‌ای زیبا در دورترها مهاجرت کنند. در این مهاجرت لک لک حاضر است پرواز کند و ماهی‌ها را در منقار خود به آنجا ببرد. و اگر چنین می‌شد، لک لک می‌توانست هرروز چند ماهی بخورد. اما خرچنگی که ساکن همان برکه است پی به حیله او می‌برد و ...

این اثر بازنویسی ساده و منظوم حکایت "ماهی و پنج‌پایک" از کلیله و دمنه است که برای کودکان ۶ تا ۸ سال مناسب‌سازی شده است و می‌تواند به رشد اخلاقی و اجتماعی کودکان یاری کند، زیرا در آن نکاتی چون عذرخواهی کردن، بخشیدن گناه دیگران و رسیدن به صلح بعد از جنگ تدافعی مطرح می‌شود.

 

منبع کتاب جنگ لک ‌لک و خرچنگ وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
نویسنده
این کتاب نویسنده ندارد.
مترجم
این کتاب مترجم ندارد.
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۸۴
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.