قورباغه-و-غریبه
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - قورباغه و غریبه

در داستان «قورباغه و غریبه» روزی یک موش صحرایی از راه می‌رسد و چادرش را کنار جنگل برپا می‌کند. اردک و خوک دوست ندارند که او آن‌جا بماند چون فکر می‌کنند که موش‌های صحرایی کثیف و دزد هستند. اما به زودی ناچار می‌شوند نظر خود را عوض کنند.

این کتاب به طور غیرمستقیم به موضوع تعصب‌های نژادی و قومی و نیز اهمیت پذیرش تفاوت‌ها و همزیستی می‌پردازد. خوک و تا حدودی اردک، با تعصب در باره‌ی غریبه‌ای که نمی‌شناسند قضاوت‌ می‌کنند. اما قورباغه بدون قید و شرط از تازه وارد استقبال می‌کند و با شخصیت پذیرا، کنجکاو و مهربان‌اش به دوستانش کمک می‌کند تا دریابند که موش صحرایی تنها چون غریبه و متفاوت است موجود بدی نیست و بلکه می‌تواند دوست بسیار خوبی هم باشد.

کتاب قورباغه و غریبه کتاب مناسبی است که با کمک آن می‌توانیم به طور غیرمستقیم، مفاهیمی مانند مهاجرت، حق انتخاب محل زندگی، پناهندگی، پذیرش فرهنگ‌های مختلف، پرهیز از پیش‌داوری‌های متعصبانه، پذیرش و درک تفاوت‌ها و دیگربودگی را با کودکان مطرح کنیم. کتاب «قورباغه و غریبه» برای بلندخوانی و اجرای نمایش مناسب است.

کتاب «قورباغه و غریبه» داستانی است در نکوهش تعصب و پیش‌داوری‌، نژادپرستی که در قالب زندگی حیوانات سعی در تلقین این نظریه به کودک خواننده کتاب دارد.

منبع کتاب قورباغه و غریبه وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Frog and the Stranger
تصویرگران
سال انتشار
۱۳۹۶
نویسنده متن
.
چقدر جالب! خیلی خوبه
خیلی خوب
.
از این قشنگتر نمیشد مفهوم تبعیض نژادی و تعصب و پیش داوری رو به بچه ها یاد داد
یونسی
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.