کاردستی کودکان: تخم مرغ رنگی عید

تخم مرغ های رنگی از جذاب ترین آیکون های عید نوروز هستند. قدیم ترها در ایام عید نوروز در هر خانه ای ظرفی پر از تخم مرغ های رنگی بود و به هر کودکی که به عید دیدنی می آمد یکی از آنها را هدیه میدادند. پس دست به کار شوید و حال و هوای هیجان انگیز عیدهای قدیمی را با درست کردن این تخم مرغ های رنگی به خانه تان بیاورید. 

 برای درست کردن این تخم مرغ های گل گلی زیبا به رنگ های خوراکی و یک ماژیک مشکی نازک احتیاج خواهید داشت. از هر رنگی حدود بیست قطره درون ظرف ریخته و مقدار خیلی کمی آب به آن بیافزایید تا رقیق شود.

 با قلم مو یک ناحیه را به شکل غیر مرتب رنگ کنید. بعد میتوانید در مرکز ناحیه رنگ شده را دوباره رنگ کنید تا با ایجاد تیرگی و روشنی حالت گلبرگ های گل را به وجود بیاورید. لازم نیست رنگ آمیزی شما خیلی مرتب باشید، زیبایی این طرح ها به نا مرتب بودن آنهاست.

 حالا با یک رنگ دیگر مرکز گل تان را رنگ آمیزی کنید و سعی کنید رنگ ها را باهم ترکیب کنید. در عکس ها اول از رنگ قرمز و بعد برای مرکز از رنگ زرد استفاده شده است.

حالا با ماژیک مشکی نازک دور گل تان را به طور غیر منظم دورگیری کنید و مرکز گل را هم مشخص کنید. برای هر تخم مرغ تقریبا سه گل در اطراف تخم مرغ کافی است. 

 فضاهای خالی بین گل ها را با ماژیک شکل برگ بکشید و بعد با رنگ سبز داخل آن را پر کنید.

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.