لیست کتاب های مخصوص کودکان پیش دبستانی "من می توانم" - قسمت چهارم

رادیو کودک در حال حاضر با دسته بندی کلی کتاب های کودک براساس سن و سلیقه کودکان قصد دارد اطلاعات جامعی به خانواده های گرامی بدهد. برای دسترسی به لیست کتاب های مورد علاقه شما در حوزه کودک می توانید به صفحه زیر مراجعه نمائید در این صفحه کتاب های کودک براساس آنچه شما به دنبال آن هستید دسته بندی شده و کاملا مرتب آورده شده اند، با انتخاب یکی از دسته بندی های این صفحه سریع تر به کتاب های مورد نظر خود برسید.

دسته بندی کتاب های کودک براساس سن و سلیقه کودکان شما

کودک تا سن دو سالگی درحال کشف و شهود است. کودک سعی میکند از طریق تجربه و امتحان کردن با پدیده ها و وقایع مختلف آشنا شود. مهارت های اولیه ی مربوط به کار با دست یا سایر اندام، هماهنگی میان اندام مختلف، هماهنگی چشم با دست ها و سایر اندام؛ مهارت هایی هستند که کودک تا دو سالگی آنها را فرا میگیرد. یادگیری مهارت های اولیه ی زندگی مثل غذا خوردن، خوابیدن، لباس پوشیدن، راه رفتن و دویدن و غیره، چالش هایی هستند که کودک در اوایل زندگی با آنها روبروست. اما انتقال مفهوم توانستن، و ناتوان نبودن در انجام کارها به کودکان به رشد اعتماد به نفس آنها بسیار کمک میکند. بنابراین اجازه بدهید کودک از طریق تجربه این مهارت ها را فرا بگیرد و اعتماد به نفسش افزایش یابد. مجموعه کتاب های "من میتوانم" به شما و کودکتان در این راه کمک میکند. این کتاب ها درمورد مهارت های اولیه به کودک توضیحات ساده و قابل درکی میدهد و کودک را تشویق به انجام این مهارت ها میکند. 

کتاب من میتوانم بدون کمک غذا بخورم

این کتاب به زبان ساده نکاتی را درمورد غذا خوردن به کودک یاد میدهد و کودک را تشویق به غذا خوردن بدون کمک میکند. شخصیت اصلی کتاب هم کودکی کم سن است که ترجیح میدهد به تنهایی غذا بخورد و در این کار موفق میشود. در کارهای اینچنینی که فعالیت های پرخطری نیستند مشارکت دادن کودکان بسیار مناسب خواهد بود.

کتاب من میتوانم لباس بپوشم

در این کتاب مراحل لباس پوشیدن مرحله به مرحله برای کودک توضیح داده میشود و درمورد انواع لباس ها و کاربردشان آموزش داده میشود. حتی از زمانی که کودک میتواند دستش را در آستینش فرو کند میتوانید در بعضی کارهای بدون ریسک او را مشارکت دهید. این کار هم به رشد مهارت های فیزیکی کودک و هم به اعتماد به نفس و هوش او کمک میکند. 

کتاب من میتوانم سالم باشم

در این کتاب نکات ساده و اولیه سلامتی و بهداشتی به کودک توضیح داده میشود و رعایت نکات بهداشتی به عنوان یک مسئولیت که به عهده ی کودک است در ذهن او جا انداخته میشود. مشارکت کودک در انجام فعالیت های بهداشتی مربوط به خودش باعث میشود در آینده هم به آنها پایبند بماند. سعی کنید حتما کودک را در اموری که قادر به انجام آنها هست شریک کنید.

 معرفی کتاب کودک "من میتوانم تنها بخوابم"

این کتاب کودک را برای خوابیدن و تنها خوابیدن آماده میکند و برای کودکانی که دیروقت میخوابند، یا تنها نمیخوابند میتواند مفید باشد. کتاب مقدمات آماده شدن برای خواب را قدم به قدم توضیح میدهد و کودک را آماده میکند. 

کتاب من میتوانم ورزش کنم

این کتاب درمورد اعضای مختلف بدن و کارکرد آنها و فرآیند ورزش کردن، چگونگی ورزش کردن و فواید آن را به زبانی ساده برای کودک توضیح میدهد. انجام چنین فعالیت هایی و تشویق کودک به ورزش و فعالیت های مستقل در شادابی، رشد و افزایش هوش هیجانی او کمک میکند.کودک را با مزاقبت ها و مهربانی خود محصور نکنید و اجازه دهید در فعالیت های کم خطر شرکت کرده و تجربه کسب کند.

کتاب من می توانم بگویم جیش دارم

 دستشویی رفتن” یکی از مسایل مهم خردسالان و پدر ومادرهاست.کتاب به شکلی ساده و در عین حال اصولی شیوه ی برخورد با این مسئله را توصیح می دهد.

نویسنده ی این کتاب زهرا فرمانی است و توسط انتشارات هدهد منتشر شده است. این کتب با جلد سخت و عکس های رنگی روانه ی بازار شده است و بنابراین به راحتی در دست کودک خراب نمیشود. برای خرید این مجموعه کتاب به سایت انتشارات هدهد مراجعه کنید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.