معرفی کتاب کودک چگونه شیر باشیم؟

کتاب چگونه شیر باشیم کتابی است درمورد انتخاب روش های مختلف زندگی و تفاوت افراد، اینکه چگونه تفاوت های خودمان را بپذیریم و چگونه با وجود تفاوت هایمان در جامعه حضور داشته باشیم.

شاید فکر کنید برای شیر بودن راهی نیست جز اینکه درنده و وحشی باشیم. اما لئونارد اینطور فکر نمیکند، او شیر متفکر و مهربانی است. او روی تپه ی فکرش مینشید و به موضوعات مختلف می اندیشد و خیال پردازی میکند. گاهی اوقات هم کلمات را کنار هم میگذارد و شعر میگوید.

روزی لئونارد، ماریان را میبیند، ماریان یک اردک استو آنها باهم دوست میشوند و روزها روی تپه ی فکر باهم خیال پردازی میکنند. ماریان به لئونارد کمک میکند تا شعرهای بهتری بگوید و اینطوری روزهای خوبی را باهم میگذرانند. زیر آفتاب دراز میکشند و کتاب میخوانند و شب ها ستاره ها را تماشا میکنند.

تا اینکه روزی بقیه ی شیرها به لئونارد اعتراض میکنند که چرا شبیه آنها نیست؟ و چرا ماریان را نمیخورد؟

لئونارد و ماریان به بالای تپه فکرشان رفتند و کلی باهم هم فکری کردند که چکار کنند. تا آخر راه حلی به ذهنشان رسید. آنها شعری گفتند و آن را برای بقیه ی شیرها خواندند.

اینجاست که کلمات معجزه میکنند و لئونارد و ماریان پیروز میشوند. شیرهای دیگر تفاوت آنها را میپذیرند و با آنها همدلی میکنند.

این کتاب که با ترجمه ی رضی هیرمندی وارد بازار شده است، کودکان را تشویق میکند تا دنیا را از زاویه ی نگاه خود ببینند و برای تفاوت هایشان احترام قائل شوند، خود را آنگونه که هستند دوست بدارند و در مقابل انتقادها مقاومت کنند.

 

نویسنده کتاب: اد ویر (Ed Vere)

 تصویرگر: اد ویر (Ed Vere)

مترجم: رضی هیرمندی

انتشارات: چشمه

 

لینک خرید کتاب "چگونه شیر باشیم؟"

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.