بنده فاطمه مومنی، دکترای روان شناسی سلامت با داشتن فعالیت ۱۵ ساله آموزشی و تاسیس مهدکودک در ابتدا به دلیل کارمندی و نیاز به مهد جهت نگهداری فرزندم و داشتن دیدگاه خاص و متفاوت به مهدکودک و عدم موفقیت در پیدا کردن مهد ایده‌آل، موجب شد به فکر تاسیس مهدکودکی با ویژگی‌های ممتاز و خاص باشم و وارد دنیای رنگی کودکان شوم.

به لطف پروردگار در ادامه شعبه ی دوم پادهانیس را در فضای متفاوت و درقالب بزرگترین مجموعه‌ی جنگلی کودک درفضای پارک چیتگر که دارای بیش از۳۰۰۰ متر فضای آموزشی و تفریحی است، تاسیس کردم. هم اکنون دبستان دخترانه ی اول تا سوم‌ را نیز تاسیس نموده و در حال اقدام برای تاسیس دبستان پسرانه دراین محورهستم.

امروزمن وهمکارانم خوشحالیم ومفتخر؛ زیرا کاری را که شروع کردیم به بهترین شرایط ممکن رسانده‌ایم  و تمام تلاشمان هم توجه به آموزش فراگیر و بهینه، درحد کشورهای پیشرفته دنیا و حتی فراتر از آن است.  تمام هدف ما اینک فقط عشق وعلاقه به کودکان سرزمینم است ومهمترین دیگاه ونگرشمان هم پوشش دادن تمام  فکروتوجه وعلاقه درسه محورپژوهشی، آموزشی ودرمانیست.

کلاس های مهدکودک پادهانیس

پرورش خلاقیت: در این بخش از آموزش، دانش آموزان با تمرین و توسعه تفکر خلاق خود آشنا می شوند. آن ها با انجام تمارین مختلفی که بر تقویت تفکر خلاق و خلاقیت آن ها تاکید دارند، به ایده های جدید و نوآوری های خلاقانه می پردازند. این تمارین شامل بازی های تفکری، مسابقات خلاقیت، حل مسائل با روش های نوین و استفاده از ابزارها و تکنیک های مختلف تحریک تفکر می شود. در این فعالیت ها همچنین به آن ها اعتماد به نفس و انگیزه برای امتحان و خطا در حل مسائل را می بخشد و آن ها را به فرآیند یادگیری فعال ترغیب می کند.

آموزش متاورس: متاورس یک روش تفکر منطقی است که به دانش آموزان کمک می کند تا موقعیت های مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و به تصمیم گیری های منطقی و موثر دست یابند. این روش شامل مراحلی مانند شناسایی مساله، جمع آوری اطلاعات، تحلیل داده ها، ارزیابی گزینه ها و انتخاب بهترین گزینه است. آموزش متاورس به کودکان کمک می کند تا به عنوان فردی مسئول و هوشمندتر، با دقت بیشتری به تحلیل مسائل پرداخته و تصمیمات بهتری را در مواقع مختلف اتخاذ کند.

شطرنج: شطرنج فواید زیادی برای رشد کودکان دارد. در مرحله اول، به بهبود تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله آنها در هنگام استراتژی و برنامه ریزی حرکات کمک می کند. شطرنج همچنین حافظه و توانایی تمرکز آنها را تقویت می کند، زیرا آنها باید حرکات قبلی را به خاطر بسپارند و حرکات آینده را پیش بینی کنند. علاوه بر این، بازی شطرنج می تواند به بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس کودک کمک کند زیرا آنها یاد می گیرند در یک محیط امن و حمایت کننده تصمیم بگیرند و خطر کنند. شطرنج همچنین باعث تقویت روحیه ورزشی، احترام و صبر می شود، زیرا کودکان در رقابت دوستانه شرکت می کنند و یاد می گیرند که برد و باخت را با مهربانی مدیریت کنند. در نهایت، شطرنج یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب است که می تواند به کودکان کمک کند تا عشق مادام العمر به یادگیری و فعالیت های فکری ایجاد کنند. به طور کلی، بازی شطرنج مزایای زیادی برای رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی کودکان دارد.

آموزش هوش مصنوعی: دنیای پیش رو متعلق به کودکانی است که ما امروز وظیفه ی رشد و تربیت آن ها را به عهده داریم. آموزش هوش مصنوعی به کودکان نیاز آینده ی آن هاست و به آن ها این امکان را می دهد که با مفاهیم پایه و اصول این حوزه آشنا شوند. همچنین به کودکان کمک می کند تا مهارت های تفکر محاسباتی خود را بهبود بخشند و به طراحی و توسعه سیستم های هوش مصنوعی ساده، ایجاد الگوریتم های محاسباتی، و حل مسائل مختلف با استفاده از روش های هوش مصنوعی بپردازند و پروژه هایی خلاقانه را ایجاد کنند.

آموزش هوش مالی: هوش مالی یکی از مهارت های اساسی است دانش آموزان را با مفاهیم اقتصادی و مالی، پس انداز، بودجه بندی و سرمایه گذاری آشنا می کند. با ادراک این مفاهیم، کودک ارزش ذخیره و نحوه مدیریت پول را درک می کند و عادت به آن را در زندگی خود می گنجاند. بنابراین، در دبستان پادهانیس، ارزش های هوش مالی به گونه ای به دانش آموزان آموزش داده می شود که آن ها بتوانند در زندگی مالی خوب بهترین تصمیمات را بگیرند و از آینده ی مالی پایداری برخوردار شوند.

آموزش باغبانی: در این بخش، کودکان با مفاهیم اولیه باغبانی و کشاورزی، نیازهای گیاهان، روش های آبیاری، خاک شناسی و مراقبت‌های لازم از گیاهان آشنا می‌شوند. فعالیت‌های باغبانی به دانش آموزان این امکان را می‌دهد تا از نزدیک با دوره زندگی گیاهان آشنا شوند و مسئولیتی نسبت به مراقبت از آن ها را برعهده بگیرند. این فعالیت‌ها همچنین به آن ها ارزش هایی از جمله مسئولیت پذیری، صبر و همکاری را نیز آموزش می‌دهد. در عین حال از فرصتی برای تجربه ی یادگیری عملی و لذت بردن از فعالیت های فیزیکی بهره مند می‌شوند.

آموزش زبان انگلیسی: با بهره گیری از روش های نوین، نرم افزارهای آموزشی هوش مصنوعی، طراحی خاص و جذاب، محیطی فعال و پویا برای آموزش زبان انگلیسی که توسط مجموعه پادهانیس به کار گرفته شده، کودکان فرصتی مناسب برای تمرین زبان انگلیسی در محیطی شاد و تعاملی دارند. این روش نوین نه تنها به افزایش میزان تعامل و فعالیت زبان آموزان کمک می کند، بلکه با ارائه بازخوردهای فوری و دقیق، امکان بهبود سریع تر مهارت های شنیداری، تلفظ و صحبت کردن را فراهم می آورد.

پرورش هوش معنوی: در این بخش از آموزش، به کودکان  هوش معنوی توضیح داده می شود که هوش معنوی چیست و چگونه می توانند ارتباط خود با این بعد مهم زندگی را تقویت کنند. آن ها با استفاده از تمرینات و فعالیت های مختلف، به شناخت عمیق تری از خود و هدف گذاری های معنوی خود می پردازند تا ارتباط عمیق تری با ارزش ها و معناهای زندگی خود برقرار کنند و با رشد روحی و روحانی خود بهبود و توسعه پیدا کنند.

آموزش فن بیان: در این دوره کودک درک می کند که یک ارتباط موثر با دیگران از اهمیت بالایی برخوردار است و با تکنیک ها و روش هایی که می تواند از آن ها برای بهبود فن بیان و ارتباطات خود استفاده کند، آشنا می شود. در این دوره، کودکان تمرینات و فعالیت های گوناگون، مهارت هایی از قبیل صحبت کردن در جلوی مردم، گوش دادن به دیگران، استفاده از اشاره های بدنی و صدا و ایجاد ارتباطات موثر را فرا می گیرند.

پژوهش عملی برای کودکان: در مهدکودک پادهانیس، کودکان به انجام پژوهش‌های عملی و آزمایش‌های مختلف تشویق می‌شوند تا به دستاوردهای علمی و فناورانه دست یابند و مهارت‌های کاربردی خود را افزایش دهند. این بخش از آموزش، به دانش آموز امکان می‌دهد که با انجام آزمایش‌های علمی مختلف، مفاهیم را به شیوه عملی و تجربی درک کند. آن‌ها با استفاده از وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی، فرآیندهای علمی را در محیط کلاس به کار بسته و نتایج آزمایش‌های خود را مشاهده و تجزیه و تحلیل می‌کنند.

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟

۱۳۹۳ ۲۰۰ نفر

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

بله - بله - حداکثر یک ماه

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

۶:۳۰ الی ۱۷، بلی

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی مهدکودک بسته است اما در سایر موارد  تعطیلی متناسب با شرایط اطلاع رسانی می شود.

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟

مطابق با شرایط ثبت نام اولیه کودک

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟

شهریه مطابق با شهریه اعلامی سازمان آموزش و پرورش، نحوه پرداخت شهریه به صورت سالیانه، فصلی و ماهیانه و در ابتدای ورود کودک به صورت نقدی یا چک دریافت می گردد. خانواده های چندفرزندی شامل تخفیف می شوند.

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟

بله حتما - از طریق سایت و شبکه های اجتماعی و پیامک

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟

بله به صورت فصلی

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟

همراهی با کادر مجموعه از جمله مدیریت و روان شناس کوچینگ

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟

بله - یک جلسه مشاوره روانشناسی رایگان در راستای بهبود روند جذب کودک

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟

بله - کلاس ها بین ۱۰ الی ۱۲ نفر، برای هر کلاس ۱ مربی همراه با کمک مربی

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟

بله - بله

آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟

بله

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟

بله صد در صد

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟

به صورت هفتگی

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟

بله

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟

بله

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟

بله

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟

بله

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟

مطابق با برنامه‌ریزی که متناسب با هر پایه و گروه سنی توسط مدیران مجموعه انجام می‌شود؛ کودکان در طی هفته برنامه‌های مختلفی از قبیل بازی‌های هدفمند، آموزش مفاهیم علمی، تقویت مهارت دست‌ورزی، رشد هوش و خلاقیت، آموزش زبان، آموزش رباتیک و هوش مصنوعی، تقویت مهارت‌های زبانی، ورزش کردن برای بهبود سلامت جسمانی، آموزش علوم پایه، آموزش نظم و انضباط و تعامل با هم سن و سالان را در فعالیت‌های روزانه خود دارند.

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟

بله

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟

با متد علمی و روان شناسی

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟

بله لازم است

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

عدم پذیرش کودکان بیمار

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟

دارو طبق نسخه پزشک و رضایت کتبی والدین به کودک داده می شود.

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

بله

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟

اگر منظور از افراد غریبه بازرسی و کادر اداری باشند با هماهنگی های لازم در مجموعه حضور دارند اما اجازه اولیا و سایر اشخاص به فضای کودکان ممنوع می باشد.

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

فقط افرادی که مشخصات آن ها در پرونده ثبت نامی کودک قید گردیده است.

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟

بله

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟

بله - بله

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟

بله بله

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟

بله

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟

صبحانه و ناهار کودکان عزیز بر عهده مهدکودک است که در آشپزخانه مجموعه هر روز غذای گرم طبخ شده و در فضایی کاملا بهداشتی و آرام سرو می‌شود. همچنین میان وعده صبح کودکان شیرخوار و نوپا؛ شامل سوپ، آش، فرنی و پوره بر عهده مهدکودک می‌باشد.

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟

بله، با نظارت روانشناسان مجموعه 

آیا کودکان در مهدکودک بیمه هستند؟

بله

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟

بله

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟

بله، کودکان به صورت روزانه تحت نظر روانشناس و طبق گزارش مربی شناسایی می شوند و متناسب با مشکلات به همراه والدین وارد دوره درمان با روانشناس یا بازی درمانگر می شوند.

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟

بله ، ما در مرکز پادهانیس دپارتمان روانشناسی داریم که اعضای آن شامل:

  •  مدیریت مجموعه خانم دکتر مومنی، روانشناس کودک و نوجوان
  • خانم دکتر فاطمی نیا، روانشناس کودک و نوجوان و بازی درمانگر
  • خانم دکتر رویا خاوری، مشاوره خانواده
  • خانم صنعتی، روانشناس کودک و نوجوان
  • خانم نیلوفر نقاش، بازی درمانگر و محقق کودک

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟

بله

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه