برای خانه کودک نهال اندیشه شهرک غرب محتوایی یافت نشده است. از همین رو ما در این مقاله سعی میکنیم یکی از دغدغه های والدین که همانا وابستگی آنها به یکدیگر است را بررسی کرده و راهکارهایی برای برطرف شدن آنها ارائه دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مسلما بین والدین و کودکان شان همیشه وابستگی عاطفی وجود داشته و جدایی از یکدیگر برایشان سخت و دشوار است. یکی از راهکارهای برطرف کردن وابستگی و کنترل آن سپردن کودک خردسال به یک مهد کودک خوب و باکیفیت است.

در مهد کودک فرزند دلبند شما مستقل شده و با اعتماد به نفس بالا برای حضور در جامعه آماده خواهد شد. بنابراین شما بهترین تصمیم را برای بهتر شدن آینده او گرفته اید. لازم به ذکر است که بگوییم در این مسیر دقت کنید مهد کودک با کیفیتی را برای آموزش های اولیه فرزند خود انتخاب کنید تا آینده درخشانی برای او در محیط مدرسه و حتی کار بسازید.

برای آنکه بتوانید استرس و نگرانی کودک وابسته خود را به تدریج کم و کمتر کنید. در هنگام جستجو برای یافتن بهترین مهد کودک و بازدید از آنها کودک را همراه خود ببرید. اجازه دهید آزادانه در محیط جستجو و کاوش کند و با افراد ارتباط برقرار کند.

یقینا وجود کودکان شاد و سرزنده و اسباب بازی های متنوع در این محیط و صد البته برخورد مناسب مربی سبب جذب شدن او به محیط مهد کودک خواهد شد.

مربیان برای تدریس و برقراری ارتباط بهتر با کودکان دوره هایی را باید بگذرانند و گذشته از آن باید تحصیلات مرتبط با تربیت کودکان نیز داشته باشند. مربیان پس از پشت سر گذاردن دوره های ویژه قادر خواهند بود استعدادهای ذاتی کودکان را نیز کشف کرده و بهترین برنامه ریزی را برای پرورش استعدادهای آنها ارائه دهند.

بنابراین لازم است در زمان انتخاب مهد کودک خوب و باکیفیت دقت کنید دوره های لازم را مربیان مربوطه با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

 با آنها درباره برنامه آموزشی و همچنین برنامه استعدادیابی مهد کودک صحبت کنید. به شیوه برخورد او با کودکان دقت کنید. نحوه پاسخ گویی او به سوالات شما نیز بسیار حائز اهمیت است. دقت کنید رفتار وی با تمارض همراه نباشد.

رفتار مربی می تواند اضطراب کودک وابسته را به شدت کاهش داده و شور و اشتیاق او را برای ورود به مهد کودک و جدا شدن از والدین برانگیزد.

برخی مراکز آموزشی اجازه میدهند در هفته های اول برای کاهش دادن استرس کودک مادر نیز در مهد کودک حضور داشته باشد تا با گذشت زمان کودک به ماندن در مهد کودک تشویق شده و به این محیط عادت کند.

درباره شدت وابستگی و خلق و خوی کودک خود با مربیان و مدیریت مجموعه صحبت کنید تا با گذاشتن جلسات مشاوره این مشکل را به خوبی برطرف کنند.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه