تجهیزات و امکانات مهد کودک ها با یکدیگر متفاوت هستند. حتی برنامه ریزی آموزشی موسسات نیز با یکدیگر فرق خواهند داشت و قطعا طبق سلیقه و نظر مدیریت و مربیان آن مجموعه برنامه ریزی ها شکل میگیرند. بنابراین تفاوت بین برنامه های آموزشی و نوع اداره هر مجموعه امری کاملا عادی و طبیعی خواهد بود. 

والدین باید با دقت و حساسیت بالا به دنبال بهترین مهد کودک برای دلبند خود باشند و مهد کودکی را برای گرفتن آموزش های اولیه فرزند خود برگزینند که بیشترین نزدیکی را با نظرات آموزشی آنها داشته باشد.

در این میان به نیازهای آموزشی فرزند خود نیز دقت کافی داشته باشید. توجه به روحیات کودکان در برنامه آموزشی آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 

کودکان روحیات متفاوتی دارند. برخی منزوی، گوشه گیر و کم حرف هستند بنابراین برنامه آموزشی مناسب آنهاست که با روحیات آنها سازگار باشد. سفالگری، نقاشی، خمیر بازی و ... . (در کل کلاس هایی که نیاز زیادی به جنب و جوش و تحرک نداشته باشد مناسب این دسته از کودکان خواهد بود)

 در مقابل برخی کودکان بسیار فعال، پر حرف، پر جنب و جوش و اجتماعی هستند. بنابراین برای کنترل انرژی و هدف دادن به آنها آموزش های خاص خود را نیاز خواهند داشت.( کلاس های ورزشی، موسیقی، رقص، بازی های گروهی و ... میتواند نیازهای آموزشی کودکان پر جنب و جوش را برطرف کند)

درباره روحیات، علاقه مندی و شخصیت فرزند خود با مربیان مهد کودک صحبت کنید تا طبق نیازهای وی برنامه آموزشی مناسبی را برنامه ریزی کنند.

لازم است درباره حساسیت های غذایی کودکان نیز با مدیریت و مربیان صحبت کنید تا سلامت کودک در مهد کودک به خطر نیفتد.

درباره چگونگی خریداری و نگهداری مواد خوراکی و غذایی مهد کودک نیز سوال بپرسید. بسیار مهم است که مواد غذایی از مراکز معتبر و استاندارد تهیه و در جای مناسبی نگهداری شوند. سلامت کودک یکی از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه مراکز آموزشی باشد و این تضمین را به خانواده ها بدهند که هیچگونه خطری کودک آنها را در ساعاتی که در مهد کودک حضور دارند تهدید نخواهد کرد.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه