هنگامی که به دنبال بهترین مهد کودک برای دلبند خود هستید توجه به چندین نکته را فراموش نکنید.

فاصله مهد کودک از محل زندگی و یا محل کار شما نباید خیلی زیاد باشد. (اتلاف وقت کودک در مسیر، احتمال بروز خطرات برای کودک به واسطه طولانی بودن مسیر، خسته شدن کودک از سپری کردن هر روزه مسیر طولانی برای رسیدن به مهد کودک از مضرات فاصله زیاد خواهد بود.)

مدیریت مهد کودک باید دارای مدارک تحصیلی معتبر و همسو با تربیت و آموزش کودکان باشد.( تحصیلات مرتبط با تربیت کودکان برای شناخت روحیات و نیازهای کودکان از سوی مدیریت می تواند نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی آموزشی مهد کودک داشته باشد. مطمئنا چنین مدیریتی برای جذب مربیان و پرسنل مهد کودک نیز به دنبال مربیان متخصص در امور کودکان خواهد بود. مطمئنا مدیر آشنا با امور تربیتی کودکان در اجرای برنامه آموزشی با کیفیت برای کودکان موسسه خود زمان و وقت کافی خواهد گذاشت.) 

فضای مهد کودک باید متناسب با تعداد کودکان و پرسنل مهد کودک کافی، نورگیر، دارای تهویه مطبوع، تمیز، منظم و ایمن باشد.( وجود دستشویی های کافی و صد البته تمیز، سالن غذاخوری، حیاط و محوطه بازی سرپوشیده و روباز، کلاس های کافی، اتاق استراحت، وجود دوربین های مدار بسته در تمام نقاط مهد کودک)

وجود برنامه منظم اطلاع رسانی تمام امور آموزشی، اردوها، برنامه پیشرفت کودکان و ... به والدین از سوی مربیان و مدیریت نیز بسیار حائز اهمیت است.( معمولا مهد کودک ها با کمک تشکیل گروه های واتس آپی اطلاعات لازم را به والدین ابلاغ می کنند.)

کلاس بندی کودکان بر اساس سن، علاقه مندی و مهمتر از همه با توجه به استعدادهای آنها باید انجام شود. 

وجود برنامه غذایی منظم و غنی از مواد مغذی و ویتامین نیز بسیار حائز اهمیت است.

وجود برنامه های منظم تمیزکاری و ضدعفونی تمام محیط مهد کودک با توجه به همه گیری بیماری های میکروبی و ویروسی از ضروریات هر موسسه آموزشی خواهد بود.

برخورداری هر محیط آموزشی از وسایل کمک آموزشی و سرگرمی برای کودکان در سنین مختلف نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وجود برنامه منظم و اصولی ورود و خروج در کنار انضباط کاری از دیگر واجبات یک موسسه موفق است.

برگزاری کلاس های آموزشی و فوق برنامه برای کشف استعدادهای ذاتی کودکان از مهم ترین نکاتی است که والدین باید در زمان انتخاب بهترین مهد کودک به آن توجه کنند.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه