خانه کودک آبان  در سال ۱۳۸۹ در منطقه یک تهران تاسیس گردیده است. در حال حاضر مدیریت خانه کودک آبان بر عهده خانم ثمینه سروقد بطن مقدم می باشد.

کودکان در گروه سنی ۱ تا ۶ سال در این مجموعه پذیرش می شوند. این دسته از کودکان از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر در این موسسه آموزش های اولیه زندگی را تحت نظر مربیان مجموعه خواهند دید.

در این مجموعه پذیرش ساعتی و پذیرش کودکان شیرخوار وجود ندارد. 

برای خانه کودک آبان محتوایی وجود ندارد. ولی ما در کنار شما روش های یافتن بهترین مهد کودک را مرور می کنیم تا برای ساختن فرداهای بهتر فرزند خود بهترین مکان را بیابید.

تعداد مهد کودک های فعال در سطح شهر بسیار زیاد هستند. بسیار مهم است که مهد کودک از سوی موسسه معتبری(سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش) اجازه تاسیس را گرفته باشد.

حضور همه روزه مدیریت با تجربه و با تحصیلات مرتبط با تربیت کودکان در مهد کودک برای نظم بخشیدن به امور موسسه از مهم ترین نکات یک موسسه خوب و باکیفیت است.

داشتن برنامه خوب و غنی از آموزش در کنار برنامه های تفریحی نیز بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید آموزش مطلق هیچگاه مثمر ثمر نیست و روح کودک را به سرعت خسته خواهد کرد.

وجود کلاس های فوق برنامه برای پرورش استعدادهای ذاتی کودکان بسیار مهم است.

داشتن برنامه استعدایابی اصولی نیز برای کشف توانمندیهای ذاتی کودکان لازم و ضروری است.

بهره مندی موسسه از تعداد کافی مربیان باتجربه، باسواد و دوره دیده از واجبات یک مهد کودک خوب و باکیفیت است. (کودکان نباید بدون مربی و بدون برنامه آموزشی در مهد کودک رها شوند و تنها امکانات و تجهیزات بازی در اختیار آنها قرار گیرد.)

کودکان باید به تفکیک سن و در گروه های مختص خود در کلاس های آموزشی حضور پیدا کنند.

وجود پرسنل علاقه مند به کار با کودک به تعداد مناسب برای رسیدگی به کارهای گوناگون کودکان نیز بسیار حائز اهمیت است.

دوربین مدار بسته نیز باید در تمام نقاط مهد کودک برای کنترل دقیق کودکان و همچنین کنترل رفتار مربیان با آنها وجود داشته باشد.

وجود سرویس ایاب و ذهاب نیز برای جابجایی کودکان از منزل تا مهد کودک لازم است.

برنامه اطلاع رسانی امور آموزشی و میزان پیشرفت کودکان به خانواده های آنها، باید وجود داشته باشد.

داشتن برنامه غذایی غنی از ویتامین و مواد خوراکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قرار است کودکان خود خوراکی و مواد غذایی را از منزل بیاورند جایی برای نگهداری سالم مواد خوراکی باید وجود داشته باشد.

برای بالا نگه داشتن راندمان آموزشی، تناسب تعداد کودکان و مربی در هر کلاس باید رعایت شود.(برای هر ۱۵ دانش آموز یک مربی)  

مابین کلاس های فوق برنامه زمان هایی برای استراحت و بازی کودکان در محوطه بازی لازم و ضروری است.

وجود محوطه بازی سرباز و سرپوشیده برای بازی و تفریح کودکان نیز بسیار حائز اهمیت است. اکثر آموزش ها بازی محو هستند و کودکان از طریق بازی آموزش های اولیه را فرا میگیرند.

وجود امکانات و تجهیزات کامل آموزشی، کمک آموزشی و بازی نیز برای تکمیل شدن پازل آموزشی هر مهد کودک، مهم و حیاتی است.

برای دیدن لیست کامل مهدکودک های محدوده ی جردن و بلوار آفریقا به صفحه ی بهترین مهدکودک های جردن، بلوار آفریقا، نلسون ماندلا مراجعه کنید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه