اشغالگران-مجموعه-زمین-عزیز-من
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - اشغالگران (مجموعه زمین عزیز من)

" یکی بود، یکی نبود...

 اشغال گران با ماشین های مسخره ی چهار گوش به زمین ما حمله کردند.

 آن ها می خواستند زمین را اشغال کنند و بعد از ویران کردن آن، با هزاران اشغال گر مثل خودشان در آن جا زندگی کنند.

 آیا آن ها موفق می شوند زمین را ویران کنند؟"

اشغال گران نمی توانستند با ماشین های چهار گوش مسخره در جنگل های انبوه پر برگ و درخت جای بگیرند! آن ها در مدت خیلی کوتاهی همه ی درختان را سوزاندند یا آن ها را اره کردند... رودخانه ها و برکه ها را خشک کردند، بدون آن که نگران ماهی ها و قورباغه ها باشند و خیلی کارهای دیگر که "زمین عزیزمن " را با تمام نعمت ها – گیاهان و جانوران گوناگون- رو به نابودی می برد.

آن ها که بودند؟ که هستند؟ چه کسانی می توانند "زمین عزیزمن" را از آسیب و نابودی نجات بدهند؟

این کتاب با داستانی کوتاه، زبانی روان و تصویرهایی جالب، مخاطب را به شیوه ای خلاق و ساده با خطرهایی که "زمین عزیزمن" را تهدید می کنند، آشنا می سازد و در ذهن او این پرسش ها را ایجاد می کند که: آیا اشغال گران موفق خواهند شد زمین را ویران کنند؟ اگر آن ها موفق شوند، بر سر سیاره ی ما چه خواهد آمد؟ و آن ها در برابر اشغال گران، برای حفاظت از زمین چه می توانند بکنند؟

در پایان کتاب پیشنهاد شده است که کوچک ترها و بزرگ ترها در باره ی موضوع های مهمی همچون تخریب محیط زیست، پناهگاه ها و... باهم گفت و گو کنند. چند راهکار برای حفاظت از محیط زیست  نیز برای مخاطبان آمده است.

از مجموعه ی «زمین عزیز من» تاکنون چهار کتاب دیگر به نام‌های «درخت بزرگ» (با موضوع اهمیت درختان و جنگل)، «جشن ماهی‌ها» (با موضوع آلودگی دریاها)، «سفر مرغابی‌ها» (با موضوع کمبود و اهمیت آب» و «پرنده‌های بی‌پر» (با موضوع آلودگی هوا)، از سوی انتشارات با فرزندان منتشر شده است.                                                                                          

منبع کتاب اشغالگران (مجموعه زمین عزیز من) وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
‏‫‬‭Planète, mon amour,c2006
تصویرگران
سال انتشار
۱۳۸۹
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.