دابودیم
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - دابودیم

«دابودیم» موجود تخیلی فیل مانندی است. اما دابودیم واقعاً چیست؟ در طول کتاب به دابودیم نقش‌های مختلفی نسبت داده می شود. اما دابودیم بهتر است خودش باشد. در پایان دابودیم فقط دابودیم است!

با ورق زدن هر صفحه‌ی کتاب، کودک سعی می‌کند حدس بزند دابودیم چیست و به همراه تصاویر کتاب دابودیم را در نقش‌های مختلف تصویر می‌کند تا آخر که به نظر می‌رسد دابودیم فقط دابودیم است!

به نظر می‌رسد هر یک از صفحه های کتاب و هر یک از تصاویر داستانی جذاب برای دابودیم است که می‌توان جداگانه به آن پرداخت و درباره آن داستان سرایی کرد. کتاب «دابودیم» از آن کتاب‌هایی است که کوچک و بزرگ از آن لذت می‌برند.

کتاب برای بلندخوانی به ویژه برای کودکان سنین پایین‌تر مناسب و جذاب است. پس از خواندن کتاب می‌توانید «دابودیم‌های جدید» خلق کنید و یا در یک بازی از کودکان بخواهید تلاش کنند دابودیم را در فضای اطرافشان پیدا کنند.


دابودیم از بالا،

دابودیم از پایین

دابودیم از بالا، دابودیم از پایین، دابودیم از چپ، دابودیم از راست، دابودیم از نمای نزدیک، دابودیم ازنمای دور. دابودیم از روبه‌رو، دابودیم از پشت، دابودیم در صبح، دابودیم در شب، دابودیم در نور کم و دابودیم در نور زیاد.

دابودیم به شکل دلقک، دابودیم به شکل سوپرمن. دابودیم به شکل ببری با پوست راه‌راه، دابودیم به شکل پروانه، اوه، این همه تفاوت! بالاخره این دابودیم چیست؟

لابد قصه‌ی تمثیلی فیل در خانه‌ی تاریک مولوی را شنیده‌اید یا جایی خوانده‌اید. دابودیم داستانی است تقریباً شبیه به آن. با این تفاوت که دابودیم کتابی مصور و کودکانه است.

وقتی چیزی را برای اولین بار می‌بینیم و حتی اسمش را هم نمی‌دانیم، به تناسب سن و سال و دانش و تجربه‌مان آن را می‌فهمیم و جوری توصیفش می‌کنیم که با درک و فهم و توصیف دیگران فرق می‌کند. آن چیز یک‌چیز است، اما توصیف آدم‌های مختلف، متفاوت است. همان‌طور که دابودیم یک‌چیز بیشتر نیست، ولی یکی او را به شکل دلقک می‌بیند، یکی به شکل سوپرمن، دیگری ببری با پوست راه‌راه، آن‌یکی پروانه‌ای کوچولو و خیلی چیزهای دیگر که با هم خیلی فرق دارند.

همان‌طور که در داستان فیل در خانه‌ی تاریک اتفاق افتاد. شش مرد که تا آن موقع فیل ندیده بودند، هریک در اتاقی تاریک، به قسمتی از بدن فیل دست زدند و هر یک‌چیزی گفتند که با حرف دیگری فرق داشت. البته چیزهایی که گفته بودند، غلط نبود، اما کامل هم نبود. درواقع فیل همه‌ی آن‌ها بود. در داستان دابودیم، نویسنده از زاویه‌های مختلف به دابودیم نگاه کرده و چیزی گفته است. پیشنهاد می‌کنیم شما هم به دابودیم نگاه کنید، خوب خوب نگاه کنید. از زاویه‌های مختلف به دابودیم نگاه کنید و بعد بگویید دابودیم چیست؟ همه‌ی بچه‌ها علاقه دارند موجودات اطرافشان را بشناسند و این کتاب تمرین خوبی است.

منبع کتاب دابودیم وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Boodabim
تصویرگران
سال انتشار
۱۳۹۲
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.