اوهوی-گربه-ها
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - اوهوی گربه ها!

کتاب «اوهوی گربه ها!» داستان یک گروه گربه شکمو و جسور است که به یک کشتی پر از ماهی دستبرد می زنند.

محبوب‌ترین خوراکی مورد علاقه گربه‌ها در تمام دنیا ماهی است. پس وقتی آلفونسو گربه‌هه دزدکی حرف‌های دو پیرمرد را شنید که یک قایق پر از ماهی به زودی به بندر خواهد رسید، یک نقشه کشید. نقشه‌ای شجاعانه و جسورانه شامل کشتی شبح‌های دزدان دریایی، یک عده ماهیگیر ساده‌لوح و یک عالم گربه!

گربه‌ها با کشتی دزدان دریایی‌شان ماهی‌ها را می‌دزدند و چندین و چند روز دلی از عزا در می‌آورند.

اهالی بندر متوجه غیبت یک هفته‎ای گربه‌ها می‌شوند، اما کسی حرف ناخدا را که یک کشتی با پرچم دو استخوان ماهی و یک جمجمه‌ی گربه به قایق او حمله کرده است را باور نمی‌کند. گربه‌ها پس از یک هفته، آن هم یک هفته بدون شام، بر می‌گردند، اما چاق‌تر و در جواب آدم‌ها که از آن‌ها می‌پرسند «کجا بودین؟ کار شما بود؟»، خیلی ناز نگاه می‌‌کنند و پاسخ می‌دهند: «من؟ آخه چه جوری؟»

کتاب «اوهوی گربه ها!» در زبان اصلی به صورت موزون و قافیه‌دار (Rhyme) است. «پیتر بنتلی» نویسنده کتاب، در میان نویسندگان کودک، به این سبک در نوشتار کتاب‌های خود مشهور است. به همین خاطر است که خواندن کتاب‌هایش نه فقط برای کودکان، که حتی برای بزرگسالان نیز سرگرم‌کننده و جالب است.

درباره نویسنده کتاب «اوهوی گربه ها!»

از پیتر بنتلی، نویسنده انگلیسی، افزون بر کتاب «اهوی گربه ها!» کتاب‌های باستر خرگوشک عاشق خواندنه، باستر خرگوشک عاشق نوشتنه، باستر خرگوشک عاشق یاد گرفتنه به فارسی ترجمه شده است. کتاب‌های او نامزد دریافت چندین جایزه از جمله جایزه کتاب کودکان خانه قرمز، کیت گرین وی و جایزه کتاب های خنده دار رولد دال شده  است.

پیتر بنتلی کتاب «اوهوی گربه‌ها!» را زمانی نوشت که همسرش به او پیشنهاد داد کتابی درباره‌ی دلیل «می او (meow)» گفتن گربه‌ها بنویسد. او تصور کرده است که گربه‌ها بعد از هر نقشه و خرابکاری چهره‌ای مظلوم و دوست داشتنی به خود می‌گیرند و می‌گویند «من؟ آخه چه‌جوری؟ (Me? How?)»

درباره تصویرگر کتاب اوهوی گربه ها!

تصویرهای پرجزییات زیرکانه «جیم فیلد» تکمیل کننده طنز موجود در متن کتاب هستند و هر مدل گربه‌ای که بتوان تصور کرد را به تصویر کشیده‌اند. کتاب «اوهوی گربه ها!» نخستین تجربه کتاب تصویری جیمز فیلد بوده است.

کتاب «اوهوی گربه ها!» برنده‌ی جایزه‌ی «خنده‌دارهای رولد دال» بوک تراست (Booktrust) در سال ۲۰۱۱ شده است.

منبع کتاب اوهوی گربه ها! وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Cats Ahoy!‎‎‎
نویسنده
تصویرگران
سال انتشار
۱۳۹۴
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.