کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - از دانه تا گل

کتاب « از دانه تا گل » کتابی غیر داستان و علمی اطلاعاتی است که به روند کاشت، نگهداری و رشد گیاهان می‌پردازد.

پدر دختر و پسری در باغچه در حال باغبانی است. بچه‌ها هم دوست دارند چیزی بکارند. پدر به آن‌ها دانه‌های آفتابگردان می‌دهد و مراحل کاشت شامل زیر و رو کردن خاک، کندن چاله، قرار دادن دانه و پوشاندن روی آن را به بچه‌ها یاد می‌دهد. بچه‌ها نمی‌دانند دانه‌ای که کاشته‌اند چیست. پدر از آن‌ها می‌خواهد صبر کنند تا بفهمند. دانه‌ها بعد از دو هفته جوانه می‌زنند. در شش هفتگی برای گیاهان جوان قیم (تکیه‌گاه) نصب می‌کنند. آن‌ها را مرتب آبیاری می‌کنند، تا این‌که در چهارده هفتگی اولین غنچه‌ها ظاهر می‌شوند. پس از باز شدن گل‌ها بچه‌ها می‌فهمند گیاهی که کاشته‌اند آفتابگردان است. پس از بیست هفته قد آفتابگردان‌ها حتی از قد پدرشان نیز بلندتر می‌شود. در این مدت زنبورها از شهد گل‌ها استفاده می‌کنند. تا زمانی که برگ‌ها خشک می‌شوند و دانه‌ها در دل گل‌های آفتابگردان می‌رسند. دانه‌هایی که می‌توان آن‌ها را نگه داشت و سال بعد دوباره کاشت. متن کتاب ترکیبی از روایت و دیالوگ‌هایی بین دختر و پسر و پدرشان است.

کتاب در ابتدا دارای فهرست موضوعات و در انتها دارای نمایه است. در انتهای کتاب، تصویری از روند دانه تا گیاه کامل آقتابگردان کشیده شده است و پرسشی درباره تشخیص اندام‌های مختلف گیاه مطرح شده است. کتاب « از دانه تا گل » یکی از کتاب‌های مجموعه ۴ جلدی «داستان دگرگونی» است. جلدهای دیگر این مجموعه « از شیره گل تا عسل »، « از کرم تا پروانه » و « از تخم تا قورباغه » نام دارند. کتاب‌های این مجموعه متنی ساده دارند و برای تمرین روان‌خوانی نوآموزان مناسب هستند.

منبع کتاب از دانه تا گل وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Flower Seeds
نویسنده
تصویرگران
سال انتشار
چاپ سوم ۱۳۹۱
.
این مدل کتاب ها بدرد گروه سنی ۷ تا ۹ نمیخوره. حوصله شون سرمیره
ناشناس
.
نه اتفاقا پسر من خیلی کتابای این مدلی دوس داره. البته اگه همراه با کار عملی هم باشه
ناشناس
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.