کتاب کودک دم های جنگلی

مشخصات کتاب :

ناشر :موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

گروه سنی : الف ( ۰ تا ۲ سال)

سال نشر :۱۳۹۶

توضیحات کتاب :

 کتاب پارچه‌ای « دم های جنگلی » خردسالان را با یک بازی با زرافه، تمساح، ببر، فیل، موش، پلنگ و راکون و طوطی آشنا می‌کند. در این کتاب دم‌های این هشت حیوان از صفحه‌ها بیرون زده است و کودکان باید حدس بزنند که دم‌ها به چه حیوانی تعلق دارد و با گشودن صفحه‌ها معمای دوم‌ها حل می‌شود .

تصاویر حیوانات که بر روی پارچه چاپ شده است، ساده هستند و با خطی سیاه دورگیری شده‌اند. در جلد کتاب هم از لایه مخصوصی استفاده شده است که با دست زدن صدا تولید می‌کند که هم توجه کودک را به کتاب جلب می‌کند و هم به تقویت حس شنیداری کودک کمک می‌کند .

 این کتاب پارچه‌ای با دم‌هایی که از بافت‌های گوناگون درست شده‌اند سبب تحریک حس لامسه کودک می‌شود

 کتاب‌های پارچه‌ای جز کتاب-اسباب‌ بازی‌ ها به شمار می‌آیند. کتاب-اسباب‌ بازی‌ ها خردسالان را با مفهوم کتاب آشنا می‌کنند و آن ‎ها را به سوی کتاب و درگیر شدن با داستان آن جلب می ‎کنند و از این راه گنجینه واژگانی آن‌ها، توانایی در شمارش اعداد و تشخیص رنگ‌ها تقویت می‌شود و باب گفت و گویی با بزرگسالان را می‌گشاید .

 این گروه از کتاب‌ها، ضمایم با ارزشی برای ادبیات کود کان به شمار می‌آیند، زیرا رشد زبانی، شناخت و رشد اجتماعی کودکان پیش دبستان را تسریع می‌کنند و همچنین کودکان از کتاب، تجربه و خاطره شیرینی کسب می‌کنند که تا سنین بالاتر و بزرگسالی در ذهن‌شان باقی می‌ماند.

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.