کتاب کودک قصه های خوب برای بچه های خوب ( مرزبان نامه)

 کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب از داستانهای ادبیات کهن ایران برای نوجوانان است.

توضیحات کتاب:

قصه های خوب برای بچه های خوب ،جلد دوم از این سری کتابها است و دارای بیست‌ و‌ یک قصه است که همه‌ی آنها از کتاب مرزبان‌نامه انتخاب شده و به زبان ساده برای نوجوانان نوشته شده است. مرزبان‌نامه دارای حکایتهای بسیار است که برخی از آنها از زبان حیوانات و برخی دیگر از افسانه‌ها و داستان‌‎های تاریخی است. 

۱۳ قسمت دوم از مجموعه انیمیشن ۲۶ قسمتی «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صیا تولید و هم اکنون در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است. به گزارش رادیوکودک، این مجموعه برگرفته از کتاب های مرحوم مهدی آذریزدی بوده و به بازگویی قصه‌های کهن سرزمین پهناور ما ایران می پردازد. در این مجموعه سعی شده قصه‌های آموزنده و ضرب‌المثل‌های دیرینه خود را به زبان عامیانه و قابل درک برای سنین خردسال، کودک و نوجوان شرح داده و فلسفه ضرب المثل‌ها را نیز توضیح دهند. پیام‌های اصلی این مجموعه ها فرهنگ سازی درست زندگی کردن برای تمام سنین است و به کودکان بایدها و نباید های جامعه را می‌آموزد. به آنها یاد می دهد کلام بیهوده‌ای را که از انجام آن عاجز هستند به زبان نیاورند. اثرات مخرب دروغ‌گویی و همچنین فواید راستگویی و صداقت را به آنها یاد می دهد. روش زندگی مردم در زمان های گذشته را نشان می دهد و عدالت و ظلم حاکمان دیرینه را برای آنها به تصویر می کشد و از این قبیل موضوعات. به دلیل درک بصری بالاتر برای مخاطب و استفاده از نرم‌افزارهای سه بعدی برای زیباتر نمایش دادن این مجموعه از تکنیک کاملا سه‌بعدی در ساخت آن بهره گرفته شده است. داستان‌های این کارتون برگرفته از کتاب‌هایی چون قابوس‌نامه، کلیله و دمنه، مرزبان نامه، سندباد نامه، قصه‌های مثنوی و قصه‌های شیخ عطار است. حضور مرحوم آذر یزدی به عنوان راوی در این مجموعه، به نوعی تجلیل از مقام شامخ این نویسنده است. پخش انیمیشن «قصه های خوب برای بچه های خوب» از روز جمعه ۵ مهر ماه ساعت ۱۹:۱۰ از شبکه پویا شروع می شود.

مشخصات کتاب:

  • نویسنده: مهدی آذر یزدی
  • انتشارات: امیر کبیر
  • گرو.ه سنی : ۱۳ سال به بالا - گروه سنی د

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.