آکادمی تخصصی زبان فرشته های نرگس در اشرفی اصفهانی در سال ۱۴۰۲ با مدیریت خانم نرگس نجف قلی زاده و با مجوز از وزارت ارشاد اسلامی پذیرای کودکان ۳ سال به بالا در دو شیف ۹ تا ۱ و ۱.۳۰ تا ۵.۳۰ و کلاس های ترمیک ۶.۳۰ تا ۸ هست، همچنین فلسفه تاسیس این آکادمی به شرح زیر است.

ارائه خدمات به روز آموزشی دنیا با رویکرد روانشناسی و پذیرش تفاوت های یاد گیری در کودکان و آماده کردن کودکان با فرا گیری مهارت های لازم چون زبان انگلیسی، مهارت ارتباط گیری با اطرافیان، هوش هیجانی و حل مسئله برای دنیای بزرگ سالی . با درک تغییرات اساسی در دنیای امروز و علم به تفاوتی که دنیای فرزندان ما خواهد داشت تلاش خواهیم کرد تا کودکان ایران زمین با داشتن سلامت روان و شناخت و کنترل انواع احساسات خود بتوانند استعداد های نهفته خود را شکوفا کرده و برای بهبود دنیای خود به کار بگیرن.

 

از جمله فعالیت های رایج در کلاس ها که همگی به زبان انگلیسی اتفاق میوفته سفالگری است . سفالگری یکی از بازی های محبوب بچه ها هست که علاوه بر سرگرمی نوعی دست ورزی محسوب میشه و ماهیچه های دست و انگشتان بچه ها رو تقویت میکنه و همچنین کاملا باعث تقویت قوه تخیل و خلاقیت بچه ها  میشه و بچه ها چون از قبل لباس مناسب پوشیدن بدون نگرانی از کثیفی لباس مشغول فعالیت میشن .

تایم ورزش: بچه ها بعد از نرمش و حرکات کششی هر روز زیر نظر مربی خود یوگا میکنن و یا حرکات پیلاتس انجام میدهند و لحظات شاد و مفرحی با دوستانشون میگذرونن ضمن اینکه مشغول تقویت قدرت کنترل و همچنین عضلات خود هستن .

ساختن کار دستی: متناسب با موضوع درسی بچه ها تقریبا هر هفته یک کار دستی دارن که علاوه بر اهدافی چون دست ورزی قدرت تخیل و خلاقیت بچه ها رو تقویت میکنه و همچنین به کار گیری دانش در عمل رو هم یاد میگیرن .

رنگ آمیزی و نقاشی: این فعالیت که با نظارت و کمک و راهنمایی مدرس انجام میشه دقت نظر بچه ها تمرکز و بازی با رنگ ها رو براشون تامین میکنه و به مرور باعث ایجاد خلاقیت هماهنگی دست و چشم و ذهن میشه ضمن اینکه یک جور سرگرمی هست براشون . 

آشپزی: جلسات آشپزی که خیلی با استقبال بچه ها مواجه میشه بیشتر صرف خرد کردن هم زدن تست و مزه کردن تبادل نظر و سلیقه میشه و با کمک کارکنا مجموعه کار نهایی تحویل بچه ها میشه پروسه توضیح داده میشه و در نهایت خاطرات با مزه براشون ساخته میشه .

آزمایشات: متناسب با موضوع آموزشی هر ماه یک سری آزمایشات بی خطر و از قبل تست شده برای اثبات موارد علمی موجود در سیلابس آموزشی ابتدا توسط مدرسی و بعد توسط بچه ها و با کمک کارکنان انجام میشه گاه در فضای کلاس و گاه در کلاس های پیشرفته تر در فضای باز موسسه صورت میگیره .

کلاس کتاب خوانی: خواندن کتاب از جمله فعالیت های اصلی برای تقویت قوه تخیل و خلاقیت بچه ها محسوب میشه چون کودک رو وارد فضا های خیالی و روایت های متفاوت میکنه . خواندن کتاب به زبان انگلیسی و اجرای داستان ها و قصه و یا روایت موجود در کتاب حس همکاری و همزاد پنداری و تصویر سازی کودک رو تقویت میکنه و قدرت بیان کودک در کنارش رشد خواهد کرد . مدرسین با خواندن داستان های مختلف دایره واژگانی کودکان در زبان مقصد رو گسترش میدن و تلاش میکنن ضمن حفظ حالت روایی داستان توجه کودک رو به تلفظ و مفاهیم کلمات جدید جلب کنن.

رنگ آمیزی و نقاشی از سرگرمی های هدف مند محسوب میشود که علاوه بر تقویت عضلات دست و دست ورزی باعث بروز خلاقیت در کودک میشود مربیان با استفاده از ابزار متعدد رنگ آمیزی و ایده دادن و حتی همراهی کودک مداد دست گرفتن کنترل مداد و موارد مورد نیاز زیبایی شناسانه را به کودک اموزش میدهند . رنگ آمیزی در کنار فواید بیشماری که دارد یکی از راه های مشاوران روانشناس برای اشراف به درونیات کودک نیز محسوب میشود و از راهای بسیار‌موثر در تخلیه و کنترل اضطراب  و به نوعی آرام بخش نیز هست.

تمامی آموزش های پیش دبستان اعم از علوم ، ادبیات و داستان خوانی ، هنر ، هوش، فعالیت های ورزشی ، آشنایی با ریاضی مبتدی  و اعداد ، سرگرمی های هدفمند ، بازی با گِل و سفال سازی ، نقاشی و رنگ آمیزی در روز های مختلف در طول هفته صورت میگیرن و تمامی این فعالیت ها به به کمک مدرس زبان انگلیسی صورت میگیرد .
هر کلاس برای خودش یک تیم محسوب میشود و روحیه کار تیمی بسیار حائز اهمیت میباشد با توجه به اهمیت مقوله دوست یابی در سنین پایین مدرس تلاش میکند با انجام گروهی همه فعالیت ها و دادن مسئولیت های در حد توان حس نیاز به تعلق به گروه را در تک تک شاگردان تامین کند و همدلی را در آنها رشد دهد. مهارت های مورد نیاز کودک برای ورود به دنیای بزرگ تر از خانه و جامعه بزرگ تر از خانواده مانند حل مسئله ، شناخت و کنترل احساسات ، قدرت نه گفتن و اعتماد به نفس ، توان بروز و بیان نیاز ها و موارد اخلاقی چون اهمیت و جایگاه والدین و خانواده احترام به حقوق خود و دیگران در خلال آموزش ها و داستان های آموزشی و حتی نمایشی به کودکان آموز داده میشود .
امید است فرزندان ما در سایه آموزش مهارت های علمی، فرهنگی ، اجتماعی و خلاقیه لازم با دستان پر به استقبال فردا های روشن بروند .

بازی های فکری با استفاده از ابزار آموزشی که از قبل طراحی و چندین بار اجرا شده در کلاس پیاده میشود و مدرس نه به عنوان مدیر کلاس بلکه به عنوان سرپرست تیم مشغول اجرای بازی ها میشود و در کنار کودکان خواهد بود تا تجربه های مختلفی را داشته باشند . اجرای بازی های آموزشی گاه با استفاده از ابزار موجود در کلاس و بدون اسباب بازی باعث تقویت خلاقیت در کودک و رشد روحیه حل مسئله در او میشود. افزایش دایره لغات، تقویت نحوه تلفظ، تخلیه هیجانات ، تقویت حس همدلی و کار گروهی تنها تعداد کمی از مزایای آموزش با بازی محسوب می شود.

برگزاری جشن برای مناسبت های متخلف و توضیح اداب و سنت ها و مراسم مربوط به مناسبت ها و آشنا کردن کودک با اهداف هر کدام از این مراسم و آیین علاوه بر گسترش مهارت های فرهنگی و اجتماعی در کودک باعث ایجاد لحظات شاد در کنار دوستان شان در کلاس و کل مجموعه میشود .

برگزاری اردو های آموزشی و تفریحی با حضور یکی از والدین در محل اردو . مانند بازدید از ایستگاه آتش نشانی . کار بازیا و ... 

برگزاری جشن تولد و حضور گروه موسیقی و گروه نمایش عروسکی همچنین با حضور والدینی که تولد فرزندشان است ، صورت میگیرد. حضور در جشن های تولد باعث تقویت مهارت ارتباط گیری با همسالان ، اعتماد به نفس و داشتن لحظات شاد و ثبت خاطرات به یاد ماندنی در کودک می شود.

کلاس سفالگری و یوگای کودک و پیلاتس نیز جزو کلاس های کم نظیر این مجموعه هست.

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟

تاسیس ۱۴۰۲
ظرفیت ۱۰۰ نفر 

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

بله ظرفیت داریم
بستگی به زمان ثبت نام دارم از یک ماه تا ۳ ماه

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

ساعت کاری از ۹ صبح تا ۷.۳۰ میباشد
بستگی به میزان تاخیر دارد تا یک ربع و یا نیم ساعت خیر 

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟

روز های پنجشنبه و جنعه موسسه تعطیل میباشد . روز های کاری شنبه تا چهارشنبه است

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟

نیم ساعت قبل شیف و نیم ساعت بعد از شیفت امکان نگهداری وجود دارد بدون هزینه اضافه . 

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟

شهریه سال ۱۴۰۲ ۳ میلیون و ۳۰۰  تومن میباشد و افزایش شهریه هر سال از تیر ماه میباشد . تخفیف ویژه شامل عزیزانی  که ثبت نام دو فرزند و عزیزانی که معرف ما بودن و با معرفی شون ثبت نام جدید صورت گرفته ، میشود 

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟

گزارش ها در صورت لزوم لحظه ای خواهد بود و گزارشات کلی در جلسات فصلی و حضوری ارائه میشود . والدین در گروه های مجازی عضو میشوند و در جریان تک تک امور مربوط به کلاس خودشون قرار میگیرن و تصاویر مربوط به فعالیت های کلاسی رو میتونن ببینن و در همان گروه به سوالات شون پاسخ گویی میشه حتی در روز های تعطیل .

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟

بله جلسات مرتب فصلی با حضور والدین که گزارش نحوه عملکرد بچه ها پیشرفت شون و کارهایی که برای هر کدوم لازمه انجام بشه رو به والدین ارائه میکنیم . در صورت نیاز جلسات تک نفره با والدین هم برگزار میشه .

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟

همکاری ، صبوری و انعطاف خصوصا همکاری با مشاور روانشناس موسسه و راهکار های که برای رفع موانع یادگیری یا اعتماد به نفس یا هر مسئله ای که مطرح میشه ... سر وقت بودن و رعایت قوانین مربوط به رفت و آمد ... جدی گرفتن مقوله آموزش و پرورش فرزند . 

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟

بله جلسات ابتدایی مربوط به جذب کودک به محیط مدرس و مسئولین آموزش هست و تا جذب کامل و اعتماد کودک به فضای جدید با والدین همکاری میشه حتی اجازه حضور مادر در روز های اولیه داده میشه ... 

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟

ظرفیت کلاس ها ۱۲ نفره هست و نه بیشتر. کلاس یک مدرس و یک مربی که به امور فردی مثل دستشویی رفتن یا انجام کار هایی که بچه ها به تنهایی از پسش برنمان دارن و یک سوپروایز آموزشی برای نظارت بر کیفیت آموزشی دارن .

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟

کارکنان مهد آموزش های ارورژانسی را تحت نظر مدیران آموزشی آتش نشانی تهران و اورژانس تهران فرا میگیرن و حتی دوره های تمرین مدون در موسسه براشون برگزار میشه ... 

آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟

موسسه مجهز به تجهیزات اورژانس و آتش نشانی میباشد و نحوه استفاده به کار کنان آموزش داده شده ... 

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟

ابزار آموزشی و اسباب بازی های متناسب با رنج سنی ۳ تا ۹ سال و ابزار هدف مند برا تقویت حواس مختلف  در موسسه موجود میباشد که از هر کدام در زمان تعیین شده استفاده میشود .

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟

بستگی به نوع استفاده ابزار و اسباب بازی ها بعد از استفاده شست و شو هر روزه صورت میگیره و شست شوی کلی ماهانه انجام میشه .

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟

بله ایمنی کلی موسسه توسط آتش نشانی تهران هر ماه یکبار چک و تایید میشه . و تمهیدات لازم برای ایمنی در فضای بازی خصوصا در نظر گرفته شده ...

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟

تمامی تجهیزات موجود در موسسه با هدف آموزش و سرگرمی تهیه و تایید شدن و اغلب با رویکرد رشد همه جانبه حواس کودک و رشد فیزیکی و هوش هیجانی هستند . 

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟

فضای باز موجود در موسسه به متراژ ۶۰ متر میباشد و اغلب برای امور آموزشی که نیاز به فضای باز دارن یا انجام فعالیت های ورزشی تحت نظر مربیان و نیرو های کمکی مورد استفاده قرار میگیرن و یک فضای سربسته برای بازی در نظر گرفته شده برای تایم آزاد ...

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟

بله کتاب خوانی یکی از محوریت های اصلی فعالیت آموزشی مدرسین در کلاس محسوب میشود .

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟

علاوه بر فعالیت های آموزشیه صورت گرفته با ابزار ها ،اسباب بازی ها و پوستر ها ، بازیهای آموزشی بسیاری با هدف یادگیری زبان دوم و آموزش های مربوط به قبل پیش دبستان صورت میگیرد . ساخت کار دستی های مرتبط با اموزش و یا سرگرمی ، سفالگری،  تماشای فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی ، آشپزی های محدود با همکاری والدین داوطلب . ورزش هایی چون یوگای کودک و پیلاتس ...
برگزاری اردو های بازدید ایستگاه آتش نشانی و کار بازیا و  ...

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟

فعالیت های ورزشی جزو برنامه هر روزه هر کلاس هستن که شامل پیاده روی دو آرام نرمش یوگا و حرکات پیلتس میباشد و گاها کلاس ها به نوبت از فضای باز موسسه در ثورت مساعد بودن آب و هوا برای فعالیت های خود استفاده میکنن .

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟

حضور مشاور روانشناس در موسسه و مشاور تلفنی حتی در زمان خارج از کار و بررسی هر گونه مسئله ای که مدرسین با آن مواجه میشوند و راهکار های ایشون به ما کمک میکنه که با شخصیت کودک آشنا بشیم و راهکار مربوط به اون نوع شخصیت خاص و ریشه مربوط به نا آرامی رو پیدا کنیم  و با کمک گرفتن از والدین به کودک کمک میکنیم تا به آرامش مورد نیازش برسه .

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟

بله 

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

کار کنان موسسه در زمان شیوع و افزایش بیماری ها خصوصا در فصول سر در ابتدای ورود کودکان رو بررسی میکنن و از ورود کودک با علائم بیماری قاطعانه جلوگیری میکنن ... و به محض دیدن شرایط خاص ابتدا والدین رو در جریان گذاشته و اقدامات لازم و در حیطه دانش شون رو انجام میدن ... 

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟

ابتدا گواهی پزشکی و دستور العمل پزشک باید توسط والدین تحویل موسسه بشه و بعد طبق دستور پزشک و بعد از گرفت توضیحات از والدین همکاران کمکی اقدامات لازم رو برای فرزند بیمارمون انجام میدن . 

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

علاوه بر آموزش امور بهداشتی توسط مدرسین کلاس ها همکاران کمکی تا انتهای انجام پروسه بهداشتی با تک تک بچه ها همراهی میکنن تا از درست انجام شدنش اطمینان حاصل بشه ... 

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟

تحت هیچ شرایطی همکاران اجازه ورود هیچ غریبه ای حتی اقوام کودک رو نمیدن و حتی در شرایط خاص برای تحویل دادن و تحویل گرفتن فرزند باید نام شماره و تصویر هر فرد دیگری به جز پدر و مادر رو به مسئولین تحویل بدن و هر بار با موسسه تماس بگیرن و اطلاع بدن که در اون روز خاص کسی به جز والدین تحویل گیرنده فرزندشون هست . در غیر اینصورت فرزند تحویل هیچ کسی داده نمیشود تا حضور والدین . 

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

در فرم ثبت نام والدین نام و شماره هر فردی به جز خودشون که مسئول تحویل گرفتن فرزند شون هست رو وارد میکنن و باید چهره فرد توسط همکاران شناسایی و شناخته بشه و هر بار والدین باید تماس گرفته و به موسسه اطلاع بدن که امروز کسی جز خودشون مراجعه میکنه برای تحویل گرفتن .

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟

بله هم سیستم گرمایشی و هم سرمایشی متناسب با متراژ و شرایط موسسه در نظر گرفته شده .

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟

بله در نظر گرفته شده و امور بهداشتی با وسواس و دقت نظر بالا انجام میشه .

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟

بله امور بهداشتی توسط مدرسین آموزش داده میشه و توسط همکاران کمکی تا پایان پورسه و اطمینان از درست انجام شدنش نظارت میشه و در صورت نیاز کودک به وی کمک میشه .

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟

بله همه فضا از نور و تهویه لازم بر خوردار هستن .

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟

کلاس ها به صورت شیفت های صبح و عصر میباشد و بچه ها زمان تعیین شده ای برای صرف میان وعده خود دارن لیست میان وعده هر ماه به والدین تحویل میشه و انتظار میره طبق لیست میان وعده ها به کلاس فرستاده بشن . و از صرف مواد غذایی ناسالم جلوگیری میشه .

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.