در این صفحه به زودی اطلاعات کامل تری از مهدکودک اندیشه کیان ابر سفید مشاهده خواهید کرد.

فلسفه تاسیس موسسه مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان اندیشه کیان ابر سفید در ظفر مهارت خلاقیت استعدادیابی است.

در اقن قسمت می توانید اطلاعات از کلاس های مهدودک پیدا کنید.

کارگاه فنی الکترونیک (از سنین ۴سال)

در دنیای مدام در حال تغییر تکنولوژی، آشنا کردن کودکان با فناوری و همچنین همراه شدن با این موج به منظور جلوگیری از عقب ماندن از این قافله، به یک امر ضروری تبدیل شده است. اینک، آموزش الکترونیک به کودکان سبب خواهد شد تا آنها بتوانند انواع و اقسام پروژه‌ها اعم از مبتدی و پیچیده را به راحتی انجام دهند. با این حال، الکترونیک به کودکان می‌بایست با بیشترین صبر و حوصله صورت پذیرد و استراتژی‌های مناسبی برای آن اتخاذ کرد.

کارگاه موسیقی

   موسیقی برای کودکان می تواند موجب بهبود مهارت های یادگیری در فرزندان گردد. همچنین ‌الفبای موسیقی برای کودکان باعث می شود کودک بتواند الفبای اصلی را نیز به آسانی بیاموزد. بنابراین یک تجربه موسیقی غنی شامل :  آواز خواندن گوش دادن و به حرکت در آمدن مزایای بسیار قابل توجهی را در پیشرفت یادگیری کودکان ایجاد می کند 

کارگاه آزمایشگاه

برای تقویت یادگیری علمی در اوایل دوران کودکی، یادگیری فعال و پایدار بسیار مهم است و بهترین راه ممکن از طریق تحقیق در آزمایشگاه علوم است.آزمایش های جذاب آزمایشگاه علوم به منظور ترویج و توسعه تفکر علمی در دانش آموزان انجام می گیرد. به جای اینکه بچه ها واقعیت را به صورت شفاهی از بر کنند، به فکر فهمیدن جهان اطرافشان خواهند بود. این آزمایش های علمی کودک را قادر می سازد تا به طرح سوال بپردازند، به دنبال پاسخ این سوالات باشند، تحقیق کنند و داده ها را جمع آوری کنند. آنها در واقع در یک ماهیت تحقیقاتی و یادگیری علمی شرکت می کنند. 

کارگاه طبیعت ‌ارگانیک   باعث ایجاد آرامش روحی، طراوت فضا و حس تعلق خاطر بیشتر کودکان می‌شود از طرفی انسان برای رشد خلاقیت به ارتباط به طبیعت نیاز دارد و ایجاد منظره در محیط طبیعی به رشد خلاقیت کمک می‌کند. حتی وجود گیاهان در فضای داخلی بر خلقیات و فرآیند خلاقیت تاثیر می‌گذارد.  

کارگاه بازی و هیجان

  • تقویت قدرت مغز
  • بهبود خلاقیت 
  • گسترش واژگان و تقویت زبان 
  • زندگی شادتر
  • مقابله با استرس
  • بهبود سلامت فیزیکی 
  • بهبود روابط و مهارت اجتماعی

کارگاه هنر و نقاشی خلاق 

یکی از فواید نقاشی کردن افزایش مهارت های دستی کودک و تقویت عضلات دست او است.

۱- با افزایش سن و با بیشتر شدن این مهارت ها رنگ آمیزی کردن های او نیز بهتر خواهد شد.  

۲. هماهنگی بین چشم و مغز و دست کودک و افزایش ارتباط بین این سه عضو بدن از دیگر فواید نقاشی کردن کودک است.  

۳. یکی از مهم ترین فواید نقاشی کردن, پرورش خلاقیت کودک است که سبب خلاق شدن او و کسب موفقیت های بیشتر در آینده خواهد شد.  

۴.فعال شدن هر دو نیم کره چپ و راست مغز یکی دیگر از فواید نقاشی کردن است. در نقاشی کردن نیم کره راست که فعالیت های احساسی و نیم کره چپ که فعالیت های منطقی کودک را در بر میگرند با هم فعال می شوند که این کار سبب رشد و بهبود عملکرد مغز می شود.  

۵.فرصت حل مسئله و تصمیم گیری و مبارزه با تردیدها از فواید نقاشی کردن کودک است.  

۶.آماده شدن کودک برای حضور در مدرسه و آموزش نحوه صحیح دردست گرفتن مداد  

۷.فرصت های آموزشی که نقاشی کردن برای کودک به همراه دارد غیر فابل انکار است. آموزش رنگ ها و اشکال هندسی و انواع خط ها از موارد آموزشی پر کاربرد در زمینه هستند.  

۸.اگر نقاشی کردن بصورت گروهی انجام شود یکی از بهترین راه های آموزش کار تیمی و گروهی به کودک است.  

۹.تقاشی کردن کودکان یکی از بهترین راه های ابراز حالات درونی مانند خوشحال یا ناراحتی, عصبانیت یا نا امیدی و ... است.  

۱۰. نقاشی کشیدن از راه های تقویت قوه تخیل کودکان است و همچنین بهترین وسیله برای شناخت روح کودک است.  و در آخر این که از نقاشی های او تعریف کنید و برای کارهایش ارزش قائل شوید تا به نقاشی کشیدن بیشتر علاقمند شود.

کارگاه نجوم

نجوم یا ستاره شناسی از زمانهای گذشته مورد توجه بشر بوده است.از آن جایی که دسترسی به ستاره ها و اجرام آسمانی برای انسان مقدور نبوده است ستاره شناسان به کمک ابزارهای ساده و بررسی موقعیت جرم های آسمانی پی به تغییرات آنها می بردند.کنجکاوی بشر در مورد آسمان از همان دوران کودکی انسان آغاز می شود.این دنیای ناشناخته با گسترده شدن در خیال کودکان باعث ایجاد سوال های زیادی می شود. از جمله  این نورها توی آسمون چی هستن؟ چرا ماه وجود داره؟ چرا شکلش تغییر میکنه؟ زمین کی به وجود اومده؟ به غیر از ما هم در فضا موجوداتی زندگی میکنن؟… پاسخ به این سوالها به کودکان کمک میکند تا  شناختی از محیط اطرافشون پیداکنند. به اهمیت کره ی زمین به عنوان تنها سیاره ی قابل حیات پی میبرند. به طبیعت و آسمان هم جزئی از آن است احترام بیشتر میگذارند. باعث رشد خلاقیت می شود. به صورت غیر مستقیم با کاربرد علوم پایه دیگر از جمله فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی آشنا می شوند. قدرت استدلال و روحیه پرسش گری را در کودکان تقویت می کند. با شناخت و درک موقعیت خود در کره ی زمین ، منظومه شمسی و کیهان پی به گستردگی کیهان برده و همین شناخت موجب تغییر در رفتار و منش آنها می شود. همراهی با گروههای رصدی به پرورش مشارکت های اجتماعی آنها کمک می کند.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه