آتلیه عکس کودک - نکات و ایده ها

رشد نوزادان و کودکان به سرعت میباشد و ثبت لحظه های کودکان یکی از بهترین یادگاری هاست.این روز ها همه با گوشی خود عکاسی میکنند و از لحظه به لحظه کودکشان عکاسی میکنند ولی عکاسی در اتلیه لطف دیگری دارد.عاسان حرفه ای میباشند و لحظه های زیباتی برایتان ثبت خواهند کرد.در آتلیه دوربین ها حرفه ای میباشد و دکور های متفاوت وجود دارد.برای اتلیه مناسب خوب جستجو کنید و به ان جا بروید و از حرفه ای بودنشان مطمئن شوید.جستجو در اینترنت دیدن نمونه کار ها کمک بزرگی به شما برای انتخاب بهترین اتلیه می کند.

سال های کودکی فرزند شما مثل برق و باد میگذرد و تا چشم بهم بزنید جز خاطرات و آلبوم عکس ها چیزی از کودکی فرزندتان باقی نمانده است. پس ثبت این لحظات برای شما و در آینده برای کودکتان بسیار مهم خواهد بود. امروزه با توجه به وفور دوبین های عکاسی و گوشی های دوربین دار، عکاسی از لحظه به لحظه ی کودک کار ساده ای است.

در این مطلب شما می توانید بیش از ۱۰۰ ایده و ژست عکاسی از کودک در منزل و خانه را پیدا کنید اما عکاسی در آتلیه لطف دیگری دارد. درواقع با عکاسی در آتلیه شما کار را به کاردان سپرده اید.

میتوانید مطمئن باشید که عکس هایی دوست داشتنی و باارزش برای آینده ی کودکتان خواهید داشت. دوربین های حرفه ای آتلیه، نور مناسب آتلیه، تزئینات زیبای آتلیه، و عکاس کاربلد نتیجه ی فوق العاده ای را رقم خواهد زد. البته که قبل از بدنیا آمدن کودکتان، ثبت روزهای بارداری و عکاسی بارداری هم ایده ی بسیار خوبی خواهد بود. 

در سنین پایین فرزند شما به سرعت تغییر میکند و رشدش سریع خواهد بود. بنابراین برای حفظ تمام روزهای دوست داشتنی کودکتان مراجعه به آتلیه و عکاسی از کودک میتواند ایده ی بسیار خوبی باشد. میتوانید هرسال زمان تولدش او را به آتلیه ببرید و خاطره ی آن سال کودکتان را ثبت کنید. اگر از نظر مالی محدودیتی ندارید میتوانید فواصل را کمتر کنید و هرگاه کودکتان بنظرتان تغییر محسوسی کرده بود برای عکاسی به آتلیه بروید. در مناسبت های خاص نیز برای ثبت اتفاقی ویژه عکاسی در آتلیه لازم است، برای مثال روزی که کودک دندان درمیاورد. روزی که کودک به مهدکودک میرود. یا روزی که کودک به راه می افتد... 

برای انتخاب یک آتلیه ی مناسب و داشتن یک نتیجه ی مطلوب توجه به چند نکته ضروری است: 

نکات قابل توجه برای آتلیه عکس کودک:

  • سعی کنید به آتلیه ای مراجعه کنید که از طریقی به شما معرفی شده باشد و نمونه کاری از آتلیه را دیده باشید. جستجو در اینترنت میتواند روش مناسبی باشد. 
  • حتما از قبل یک بار به آتلیه مراجعه کنید، محیط آن را ببینید با عکاس و سایر پرسنل صحبت کنید و از جو مثبت و حرفه ای آتلیه مطمئن شوید. میتوانید کودک را هم با خود ببرید تا با محیط آشنا شود و در روز عکاسی آماده تر باشد. 
  • در مورد هزینه ها از آتلیه دقیق سوال کنید. درباره قیمت عکاسی، چاپ در ابعاد مختلف، چاپ روی شاسی و سایر هزینه ها کامل سوال کنید تا پس از انجام عکاسی غافلگیر نشوید. 
  • اگر تمایل دارید عکاس خانم باشد این موضوع را از قبل با آتلیه هماهنگ کنید. 
  • قبل از مراجعه به آتلیه حتما ایده ها و ژست های عکس های کودکان خود را در اینترنت انتخاب کرده و سپس از آتلیه بخواهید آیا توانایی عکاسی این تصاویر را دارند یا خیر؟ شما می توانید ایده و ژست های عکس نوزاد و کودکان را از این قسمت مشاهده کنید.
  • بسیاری مدل های مختلف از ایده ژست عکس نوزاد در آتلیه به همراه پدر و مادر قابل دستیابی و استناد است، برای این منظور به صفحه زیر مراجعه نمائید و ایده های لازم را دریافت کنید.
  • درمورد وسایل و تزئینات موجود در آتلیه بپرسید، اگر آتلیه مجهز به هرآنچه که در ذهن شما هست باشد دیگر احتیاجی به صرف هزینه ی اضافی برای لباس ها و تزئینات نخواهید داشت. درغیر این صورت از قبل باید به فکر تهیه ی وسایل موردنظر خود باشید. 

- زمان رفتن به آتلیه عکاسی از کودک هم نکته ی قابل توجهی میباشد. بهتر است زمانی از روز را برای رفتن به آتلیه انتخاب کنید که کودک شما معمولا در آن ساعت از روز سرحالتر است. توجه به این نکته باعث میشود کودک همراهی بیشتری با عکاس و شما بکند و نتیجه ی بهتری داشته باشید. میتوانید چند ساعت قبل از رفتن به آتلیه را به استراحت کودکتان اختصاص دهید تا در آتلیه کاملا شاداب باشد. 
- درمورد نوزادان نکته ی بالا دقیقا صادق نیست. عکاسی از نوزادان در زمان خواب نتیجه ی بهتری خواهد داشت. بنابراین سعی نکنید قبل از رفتن به آتلیه حتما کودک را بخوابانید، در این صورت در آتلیه ممکن است بی قراری یا گریه ی نوزاد مانع از انجام درست کار عکاسی بشود. میتوانید کمی قبل از رفتن به آتلیه نوزاد را به حمام ببرید تا در زمان عکاسی راحت تر به خواب برود.

- بهترین زمان برای عکاسی از نوزاد بین ۵ تا ۱۵ روزگی است، در این سن بدن نوزاد انعطاف بیشتری دارد و راحت تر هرشکلی که شما میخواهید میگیرد. علاوه بر این بعد از این زمان نوزاد بیشتر بی قراری خواهد کرد و عکاسی از او سخت تر خواهد بود.
- عکاسی در حالت های طبیعی از کودک بهترین نتیجه را خواهد داشت. بنابراین ظاهر طبیعی او را حفظ کنید و در آتلیه هم از کودک نخواهید تا ژست های موردنظر شما را بگیرد. با او صحبت کنید، اتفاقات خنده دار قبلی را برایش یادآوری کنید و توجهش را به وسایل بازی یا تزئینی موجود در آتلیه جلب کنید. عکاس حرفه  ای قادر خواهد بود از همین لحظات طبیعی عکس های به یادماندنی ثبت کند.

- از قبل نمونه های عکس های کودکان در آتلیه ها را در اینترنت سرچ کرده و ببینید تا برای ژست های عکس کودک و نوزاد خود ایده بگیرید.
- نفرات زیادی را برای همراهی کودک در آتلیه با خود نبرید. زیرا شلوغی و تعدد افراد باعث میشود کودک تمرکز خود را از دست بدهد و با عکاس همکاری لازم را نکند.  
- یک نفر را که موردعلاقه ی کودک است و میتواند کودک را به خوبی سرگرم کند یا بخنداند همراه خود به آتلیه ببرید. 
- از آتلیه سوال کنید که آیا فایل عکس ها را روی سی دی یا فلش به شما تحویل میدهند یا خیر. داشتن عکس ها به صورت دیجیتال مزیت بسیار خوبی برای شما خواهد بود. 
- یک وسیله ی کودک که به آن علاقه ی زیادی دارد مثل یک عروسک، اسباب بازی یا پتو را همراه با خود به آتلیه بیاورید. درصورت بهانه گیری کودک میتوانید از آن استفاده کنید. در عکس ها هم به عنوان یادگاری از این سن کودک میتواند حضور داشته باشد.
- تعداد زیادی لباس برای کودکتان به آتلیه بیاورید تا درصورت امکان عکاس بتواند لباس ها را مطابق با دکور عکس انتخاب کند. اگر از قبل دکورها و چیدمان عکاسی را دیده اید میتوانید لباس هایی متناسب با آن را انتخاب کرده و با خود ببرید. سعی کنید لباس های رنگی و شاد انتخاب کنید. 
-  گل سر، سربند، کلاه، پاپیون و چیزهایی از این قبیل در رنگ های متفاوت با خود همراه داشته باشید. 
- اگر میخواهید در آتلیه عکس خانوادگی با کودکتان بیندازید، سعی کنید یک سری لباس ست همراه خود داشته باشید. البته ست نه لزوما به معنای یکی بودن لباس ها یا خریدن لباس های ست، بلکه میتوانید لباس هایی در یک استایل یا طیف رنگی برای خود، کودک و همسرتان انتخاب کنید. برای مثال میتوانید همگی شلوار جین با تیشرت سفید بپوشید. همگی لباس های ورزشی یا لباس رسمی به تن کنید. 

در ادامه ایده هایی برای عکاسی از کودکان و نوزادان در آتلیه خواهید دید. 

 

 شما می توانید ۱۰۰ ایده ژست عکس کودک در منزل را نیز از این قسمت دنبال کنید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.