کاردستی عید نوروز ۹۸: ایده های کاردستی تخم مرغ رنگی

در این مطلب ما سعی داریم کاردستی هایی برای نوروز ۹۸ برای شما تولید کنیم، در اینجا عکس هایی از تخم مرغ رنگی، تزئین تخم مرغ هفت سین یا برای عروسی را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید آموزش نقاشی روی تخم مرغ را در لینک های مرتبط پیدا کیند.

عید نوروز در راه است و از سرگرمی های بسیار دوست داشتنی برای آماده شدن برای روزهای عید، رنگ کردن تخم مرغ رنگی است.کودکان عاشق درست کردن تخم مرغ رنگی هستند. پس از ایده های زیر برای سرگرم کردن کودکان در خانه و مهدکودک استفاده کنید.

تخم مرغ رنگی نوروز: تخم مرغ خرگوشی

با استفاده از روش زیر میتوانید تخم مرغ هایتان را به شکل خرگوش هایی بامزه آماده کنید. ایتدا با استفاده از رنگ های تخم مرغ نیمه ی پایینی تخم مرغ را رنگ آمیزی کرده و سپس با استفاده از ماژیک خرگوشتان را بکشید.

 

 

تخم مرغ رنگی نوروز: تخم مرغ خرگوشی

روش دیگری برای درست کردن تخم مرغ رنگی به شکل خرگوش، کشیدن صورت خرگوش و درست کردن گوش هایش با استفاده از کاغذ است. میتوانید از گل های ریز تزئینی برای تاج گذاشتن روی سر خرگوشتان استفاده کنید. با استفاده از کاغذ میتوانید یک پایه ی کوچک هم برای تخم مرغ رنگی تان درست کنید.

تخم مرغ رنگی نوروز: تخم مرغ آبی و طلایی با استفاده از کلم قرمز

ابندا تخم مرغ هایتان را با مقداری کلم قرمز رنگ آمیزی کنید (برای رنگ آمیزی تخم مرغ ا با مواد طبیعی اینجا را ببینید). کلم قرمز، سرکه و نمک را در آب ریخته و تخم مرغ ها را در آن بپزید. سپس با استفاده از قلم مو و رنگ طلایی خال های طلایی رنگ روی تخم مرغ ایجاد کنید.

 

 

 

 

 تخم مرغ رنگی نوروز: تخم مرغ رنگی رنگی

با استفاده از رنگ های خوراکی و دستمال کاغذی میتوانید تخم مرغ هایتان را به این شکل زیبا رنگ آمیزی کنید. تخم مرغ را در دستمال بپیچید و سپس رنگ های خوراکی مختلف را روی دستمال کاغذی چکانده و سپس با اسپری روی آن آب بپاشید و اجازه دهید خشک شود.

 تخم مرغ رنگی نوروز: دکوپاژ با دستمال کاغذی

دستمال کاغذی هایی با طرح های مختلف پیدا کنید. دستمال کاغدی ها عموما دولایه هستند. لایه ی رویی را جدا کرده و بعد از زدن چسب چوب روی تخم مرغ دستمال ها را بچسبانید و اجازه دهید خشک شوند. میتوانید تنها تکه هایی از دستمال کاغذی را بریده و بچسبانید.

 تخم مرغ رنگی نوروز: تخم مرغ کهکشانی

ابتدا تخم مرغ ها را برای زمانی حدود ده تا بیست دقیقه در محلول آب و سرکه قرار میدهیم. اینکار باعث میشود تخم مرغ ها رنگ را بهتر جذب خواهند کرد. سپس خامه ی زده شده (میتوانید از فوم ریش تراشی نیز استفاده کنید) را در ظرف پهنی میریزیم و رنگ خوراکی را به آن اضافه کرده و با انتهای قاشق بهم میزنیم به حدی که کاملا یکدست نشود. سپس تخم مرغ ها را در آن گذاشته و همه طرفش را رنگ میکنیم. اجازه میدهیم رنگ حدود ده دقیقه روی تخم مرغ ها بماند و سپس از روی تخم مرغ پاک میکنیم. 

 تخم مرغ رنگی نوروز: سبزه تخم مرغی

سعی کنید از تخم مرغ رسمی استفاده کنید که رنگ قهوه ای داشته باشد. بالای تخم مرغ را شکسته، داخل آن را خالی کنید و کمی خاک توی آن را ریخته، گندم های خیس شده را روی آن بریزید. چند روز مهلت داده و در نور آفتاب قرار دهید تا گندم ها سبز شوند.

 تخم مرغ رنگی نوروز: تخم مرغ به شکل توت فرنگی

تخم مرغ ها را به رنگ قرمز رنگ آمیزی کنید و با ماژیک طلایی  آن را خال خال کنید. با استفاده از مقوای سبز و کاموا برگ و شاخه توت فرنگی را درست کرده و بچسبانید.

 

 تخم مرغ رنگی نوروز: تخم مرغ با طرح های ساده و مینیمال

با استفاده از رنگ، چسب و اکلیل، نخ های رنگی، چسب طرحدار و نگین میتوانید مجوعه ای از تخم مرغ های زیبا بسازید.

 تخم مرغ رنگی نوروز: تخم مرغ های رنگی رنگی

با استفاده از دستمال های رنگی و کمی اسپری آب میتوانید به راحتی تخم مرغ های زیبا به شکل زیر بسازید.

 

تخم مرغ صورتی رنگ:

چهار عدد چغندر خرد شده

دو قاشق غذاخوری سرکه

یک قاشق چای خوری نمک

یک چهارم لیتر آب

باهم ترکیب کرده و میجوشانیم، نیم ساعت با در باز جوشانده شود و سپس چغندرها را جدا کرده، تخم مرغ ها را در آن قرار داده و دوباره میجوشانیم. بعد از ۱۲ دقیقه جوشاندن حرارت را خاموش کرده و اجازه میدهیم تخم مرغ ها برای بیست ذقیقه دیگر در آب بمانند. گاهی آن را به هم بزنید. 

تخم مرغ زرد رنگ:

چهار قاشق غذاخوری زردچوبه

دو قاشق غذاخوری سرکه

یک قاشق چای خوری نمک

یک چهارم لیتر آب

مواد را باهم ترکیب کرده و برای ۳۰ ذقیقه با درب باز میجوشانیم. بعد از خنک شدن تخم مرغ هاب آب پز را درون آن انداخته و سریع به رنگ زرد روشن درخواهند آمد. برای تبدیل به زرد تیره آن را یک شب در محلول و در یخچال استراحت دهید.

تخم مرغ سبز رنگ:

۶ فنجان اسفناج خرد شده

یک قاشق غذاخوری زردچوبه

دو قاشق غذاخوری سرکه

یک قاشق چای خوری نمک

یک چهارم لیتر آب

مواد را باهم ترکیب کرده و برای ۳۰ ذقیقه با درب باز میجوشانیم. سپس اسفناج ها را جدا کرده و بعد از خنک شدن، تخم مرغ هاب آب پز را درون آن می اندازیم. بعد از ۳۰ دقیقه تخم مرغ ها رنگ خواهند گرفت. برای رنگ بیشتر یک شب در یخچال در محلول بمانند.

تخم مرغ قهوه ای رنگ:

یک چارک لیتر قخوه ی غلیظ

دو قاشق غذاخوری سرکه

یک قاشق چای خوری نمک

مواد را باهم ترکیب کرده و بعد از خنک شدن، تخم مرغ هاب آب پز را درون آن می اندازیم. بعد از ۳۰ دقیقه تخم مرغ ها رنگ خواهند گرفت. برای رنگ بیشتر یک شب در یخچال در محلول بمانند.

تخم مرغ آبی رنگ:

چهار فنجان کلم قرمز خرد شده

دو قاشق غذاخوری سرکه

یک قاشق چای خوری نمک

یک چهارم لیتر آب

مواد را باهم ترکیب کرده و برای ۳۰ ذقیقه با درب باز میجوشانیم. سپس کلم ها را جدا کرده و بعد از خنک شدن، تخم مرغ هاب آب پز را درون آن می اندازیم. بعد از زمان کوتاهی تخم مرغ ها به رنگ آبی روشن درخواهند آمد. برای رنگ بیشتر یک شب در یخچال در محلول بمانند.

برای داشتن رنگ نارنجی یا بنفش ابتدا تخم مرغ ها را برای ۳۰ دقیقه در محلول چغندر انداخته و سپس بعد از خشک شدن در محلول زردچوبه یا گل کلم بگذارید.

طرح های زیبای هنری با تخم مرغ 

از این قسمت به بعد ما تصمیم گرفتیم تخم مرغ هایی که زیبایی های هنری دارند را جمع آوری کنیم و نمایش دهیم.

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.