گل-زرد
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - گل زرد

پادشاهی به همراه دختر کوچکش در قصری زیبا زندگی می کنند. در جلوی قصر نگهبانی می ایستد ولی در باغ پشت قصر باغبانی است که بر باغ قصر فرمانروایی می کند. مراقبت از گل های رز، آب دادن شمعدانی ها و کوتاه کردن چمن ها کار او است.

او به هیچ علف هرزی اجازه رشد نمی دهد. هیچکس اجازه ندارد با کفش وارد چمن شود حتی شاهزاده خانم کوچولو! یکی از روزها گل زرد کوچکی در باغچه می روید. باغبان با ماشین چمن زنی از روی آن رد می شود تا آن را از بین ببرد. اما بی فایده است. او بارها تلاش می کند ولی هر بار گل قشنگ تر و شاداب تر در آمد. پس از مدتی گل زرد دانه های بالدار خود را بر روی زمین می ریزد و هر جا گلی تازه می روید. یک روز ساکنان قصر باغبان را می بینند که یک گل زرد در جا دکمه اش گذاشته است.

علاقه به طبیعت و محیط زیست و زیبایی و مقاومت در برابر تغییرات و عادت ها و سرانجام پذیرش و سازگاری با تغییر و به همراه چاشنی طنز از ویژگی های این کتاب است.     

 

منبع کتاب گل زرد وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Die gelbe blume
نویسنده
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۸۷
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.