قورباغه-قورباغه-است
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - قورباغه قورباغه است

هنگامی که قورباغه تصویر خود را در آب می بیند احساس رضایت و خوشبختی می کند. اما اردک از راه می رسد و توانایی های خود را به رخ او می کشد: از پرهای سفیدش و توانایی پرواز کردن می گوید.

قورباغه با دیدن پرواز اردک اعتماد به نفس خود را ازدست می دهد و تلاش می کند پرواز کند ولی بال های ساختگی او چندان دوام نمی آورد و درهم می شکند و با سر به درون رودخانه سقوط می کند. او نمی تواند به خوبی خانم سگه کیک بپزد و آن را می سوزاند یا با مهارت خانم خرگوشه کتاب بخواند، چون اصلاً خواندن نمی داند. او ناامید به این باورمی رسد که هیچ کاری ازدست او ساخته نیست و یک قورباغه سبز احمق است. خرگوش به او دلداری می دهد که هر کس باید خودش باشد و او هم خیلی از کارها را بلد نیست. قورباغه این بار بیشترفکرمی کند و زمانی که خود را در رودخانه می بیند از اینکه قورباغه است نه چیز دیگرخوشحال است. او متوجه می شود که می تواند کاری شبیه پرواز انجام دهد یعنی بجهد که فقط قورباغه ها قادر به انجام آن هستند.

 کودکان هم دارای چنین ویژگی هستند، نخست اعتماد به نفس فوق العاده ای دارند ولی با دیدن برخی از ضعف های خود در برابر دیگران خود را می بازند. این داستان روحیه خود باوری را در آنان تقویت می کند و می گوید خودت باش و سعی کن توانایی های خودت را پیدا کنی. کتاب برای گروه سنی ۴ تا ٩ سال مناسب است که با همانند سازی با قورباغه به توانایی ها و ویژگی های خود پی ببرند. ماکس ولتهاوس نویسنده و تصویرگر آن در سال  ٢٠٠٤ برنده جایزه هانس کریستین اندرسن است.

 

منبع کتاب قورباغه قورباغه است وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Kikker is kikker
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۹۰
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.