باغچه‌ی-پسرک
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - باغچه‌ی پسرک

موضوع کتاب تلاش پسرکی است که می‌کوشد به طبیعت رو به نابودی شهر کمک کند تا خود را بازسازی کند. با مراقبت‌های او طبیعت شروع به گسترش در شهر می‌کند و مردم شهر هم با دنباله‌روی از کار پسرک به گسترش باغچه‌ها در شهر کمک می‌کنند. در نهایت شهر بی‌روح، تیره و غمگین به شهری دوست‌داشتنی پر از باغچه‌های سبز بدل می‌شود که به خوبی در تغییر تدریجی رنگ تصاویر شهر نمایان می‌شود. کتاب بر این نکته تاکید می‌کند که اگر همه انسان‌ها با طبیعت همکاری و تعامل داشته باشندٰ، محیط زیست از تخریب و ویرانی رهایی می‌یابد و نقطه‌ی آغاز این راه می‌تواند توجه و دلسوزی و گام برداشتن یک نفر در این راه باشد.

درون‌مایه‌ی کتاب اصلی کتاب کمک به طبیعت برای بازسازی و احیا است، اما پس از خواندن این کتاب می توان این مساله را با بچه‌ها به بحث و گفت‌وگو گذاشت که با توجه به کمبود منابع آب، ایجاد باغچه و فضای سبز در درون شهرها باید با توجه به ویژگی‌های بومی و زیست‌محیطی هر منطقه صورت گیرد تا با هدف حفظ محیط زیست هماهنگ باشد.

 

منبع کتاب باغچه‌ی پسرک وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
The Curious Garden
نویسنده
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۹۲
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.