علائم بیش فعالی در کودکان ۳ ساله چه هستند؟

 با عرض سلام و روز خوش خدمت مشاور محترم

لطفا من را در زمینه نشانه های بیش فعالی در پسر ۳ سالم کمک کنید. 

من پسری سه و نیم ساله دارم؛ پسرم کاملاً به تلویزیون و تبلت معتاد شده است؛ یعنی بدون اینها نمی تواند زندگی کند من در مقاله ای خوندم برای کودکان زیر ۳ سال نگاه کردن تلویزیون مناسب نیست مخصوصاً برنامه هایی که دارای رنگ های فراوان و مقدار تغییرات و تحرکات زیاد هستند.

در حال حاضر وقتی که من با کودکم صحبت می کنم اصلاً ارتباط چشمی به من ندارد و انگار با بی توجهی کامل به من گوش می‌کند این مسئله در مهمانی ها بسیار ریشه دار تر و بغرنج می‌شود امیرعلی در مهمانی ها اصلا به حرف من گوش نمی‌کند و من در مهمانی مجبورم همیشه دنبال خرابکاریهای او باشم.

امیرعلی بی محابا از کنار اسباب و اثاثیه رد میشه یا بی محابا با ابزارهایی که در دستش هست برخورد می کند مثلا لیوان دستشه و میخواد یک چیزی را از من بگیره در همان لحظه لیوان شیشه ای را رها میکنه بدون اینکه بدونه الان لیوان شیشه ای میشکنه یا پودر میشه یک بار هم با اینکه میدونستی که تکه های شیشه برنده ست پاشو رو تیکه های شیشه هم گذاشت.

عدم توجه و لجاجت خاصی در رفتارهای امیرعلی است من خیلی نگرانم که این در بزرگسالی ریشه دار تر نشود.

من در مقاله ای ازتون خوندم بیش فعالی و اختلال حسی یکسان است. یعنی اینها فقط در حد اختلالات حسی است که با چند جلسه بازی درمانی قابل حل است؟

نشانه های بیش فعالی در کودکان ۳ ساله چیست؟ 

چند نکته دیگر؛ امیرعلی بسیار پر جنب و جوش است؛ درسته که بی مهابا کارهایش را انجام میدهد و اصلا آینده‌نگری ندارد کودکانی که دچار اختلال حسی هستند همین نشانه ها را دارند.

ممنون میشم توضیحی درباره اختلالات و بیش فعالی بدهید. 

 

پاسخ:

با سلام خدمت مادر محترم

قدم اول کسب اطلاعات بیشتر از تعریف بیش فعالی در کودکان است و پس از آن بررسی علایم بیش فعالی در کودکان و در نهایت اینکه بررسی کنیم تفاوت ناتوانی یادگیری، اختلال پردازش حسی و بیش فعالی چه هستند.

.
ما در سایت رادیو کودک بسته پیشنهادی در ارتباط با بیش فعالی کودکان برای والدین تولید کرده ایم. در این بسته پیشنهادی محتویات فراوان و طبقه بندی شده ای در ارتباط با بیش فعالی کودکان در دسترس والدین قرار دارد محتویات توسط افراد خبره در زمینه مشاوره کودک و درمان گری آنها تولید شدند. پس بدون جای شک می توان به مطالب تولید شده در این زمینه اعتماد کرد. به علاوه اینکه مادرهایی که سوالات متفاوتی در ارتباط با بیش فعالی از رادیو کودک می پرسند با پاسخ هایی که مشاوران معتبر این وب سایت به آنها می دهند بر روی وبسایت آپلود شده و از طریق این دسته بندی یا پیشنهاد ویژه قابل دسترسی هستند. در ارتباط با کودکان بیش فعال ۳ سال می توانیم به این نکته بسنده کنیم که اختلالات حسی در بسیاری از مواقع ظاهری مشابه بیش فعالی در کودکان را دارد کودکان سه ساله نیز مانند هر سن دیگری علائم یکسانی دارد پس اگر ما به علائم بیش فعالی توجه کنیم می‌توانیم در ارتباط با کودکان سه ساله هم به نتیجه گیری درستی برسد پس برای یافتن علت بیش فعالی باید چه کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیش فعالی به محتویات زیر مراجعه کنید
مدیر وب سایت رادیو کودک
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.