عکاسی

عکاسی یکی از لذت بخش ترین شاخه های هنر است. کسانی که اهل تفریح و ثبت کردن لحظه ها و حتی زیبایی های موجود در اطراف خود هستند معمولا انسان های خوش ذوق و سلیقه هستند.

مفاهیم و تکنیهای عکاسی

در وهله ی اول برای گرفتن عکسی خوب باید با مفاهیم عکاسی یا تکنیکهای عکاسی که شامل فاصله کانونی، دیافراگم، عمق میدان، نسبت های ابعادی، تراز سفیدی، کادربندی و ... آشنا شویم . به عنوان مثال نقاشی با نور یا طراحی با نور یک تکنیک تصویری است که با استفاده از یک لامپ یا منبع نور دستی تصاویری را خلق می کنیم تکنیک نقاشی با نور باعث شده که برخی عکاسان ترغیب شوند که با عکاسی از یک منبع نور در حال حرکت عکس های جالبی را خلق کنند. در این روش معمولا از لامپ های دستی برای نور دادن به بخش یا قسمتی از یک شیء یا صحنه استفاده می شود. برخی از نمونه های آن را در زیر تماشا کنید.

عکاسی و خلاقیت

خلاقیت یک بخش جدانشدنی در هنر عکاسی است. هرچقدر ذوق بیشتری در این زمینه داشته باشید میتوانید عکسهای خلاقانه بیشتری بگیرید و بیشترین تأثیر را در مخاطب خود بگذارید.

مثلا عکس هایی زیبا از کودکان خلق کنیم و یا در هر شرایطی این خلاقیت را داشته باشیم. مثلا عکاسی به صورت شگفت انگیز یک نوع خلاقیت در عکاسی است. عکاسی شگفت انگیز به طور کامل احساسات شما را بیان می کند و باعث می شود که افراد راحت بتوانند مطرح شوند، عکاسی شگفت انگیز، نمونه ای از عکاسی است که در آن آثار شگفتی به وجود می آوریم. معمولا یکی از بهترین و خاص ترین و البته سخت ترین نوع عکاسی است. سخت بودنش از آن جهت است که شما باید به موقعیت سوژه مورد نظر، نور، رنگ و ... توجه بسیار زیادی بکنید تا آثار بسیار شگفت انگیزی خلق کنید

.

عکاسی فراواقعیت و کمی هم دستکاری تصاویر

گاهی برای خارق العاده ساختن عکس هایی که گرفتیم لازم است با نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ آشنا باشیم که بتوانیم عکسهای فرا واقعیت بسازیم که بسیار جالب و دیدنی است.گاها با استفاده از این نرم افزارها عکسهایی با حس متفاوت ساخته شده که بیننده را مجذوب خود کرده است.چنذ نمونه از این عکس ها را با هم ببینیم

عکاسی از طبیعت و منظره

یکی از شاخه های جذاب عکاسی میتواند عکاسی از طبیعت باشد ما با ثبت کردن طبیعتی که در آن زندگی میکنیم یا حتی به طبیعت هایی که سفر میکنیم در واقع حس زیبای آن طبیعت را همیشه با خود خواهیم داشت. به عکس هایی که از طیف رنگ ها و طبیعت گرفته شود عکاسی طبیعت می گویند و عکس هایی از مناظر، حیات وحش، جنگل و ماکروگرافی هایی که از عناصر طبیعی گرفته می شوند را شامل می شود. عکاسی طبیعت تأکید بیشتری بر ارزش زیبایی های طبعیت دارد و این نوع عکاسی نسبت به دیگر انواع عکاسی طرف دار بیشتری دارد.

عکاسی سیاه و سفید

گاهی برای تنوع و خاص شدن برخی از عکس ها ما عکاسی سیاه و سفید انجام میدهیم که زیبایی منحصر به فرد خود را دارد عکاسی سیاه و سفید همانطور که گفته شد یکی از زیبا ترین شاخه های عکاسی است. این عکس ها ترکیبی از طیف سیاه و سفید هستند که در زیر آن ها سایه های خاکستری ایجاد می شود. عکاسی سیاه و سفید شاخه ای از عکاسی است که در آن، عنصر رنگ وجود ندارد و می توان از آن برای ایجاد فضاهای رمانتیک و رمزآلودی که از عهده عکاسی رنگی خارج است استفاده کرد. این نوع عکاسی با بهره گیری از سایه های قوی و طیف های خشن، سوژه را برجسته می کند و انتقال حس و مفهوم عکس را بهتر می کند.

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.