گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل

استفاده از گلدان های گل و گیاه در خانه ایده ی بسیار خوبی برای افزودن بر زیبایی و شادابی خانه است. علی الخصوص در شرایط آلودگی هوا شما با استفاده از گیاهان مناسب میتونید فضای تمیز تر و پر اکسیژن تری برای خود و کودکانتان در خانه ایجاد کنید. علاوه بر آن زیبایی طبیعت همیشه جزو چشم نوازترین زیبایی هاست و استفاده از گیاهان و گلدان ها برای تزئین و دکوراسیون خانه میتواند ایده ای سالم، کم خرج و بسیار زیبا باشد. حتی اگر تجربه ی نگهداری گلدان و گیاه ندارید، میتوانید گیاهانی را انتخاب کنید که نگهداری آنها در خانه و آپارتمان ساده است و نیاز به تخصص زیادی ندارد. درهرصورت به این نکته دقت کنید که گلدان ها و گیاهان به توجه، و نه تخصص ، برای زندگی کردن در خانه ی شما و سالم ماندن احتیاج دارند. با در نظر گرفتن نکاتی ساده میتوانید چیدمان گلدان ها و گیاهان در خانه را جوری تنظیم کنید که بسیار چشم نواز و آرامش بخش باشد.

خانم ها خوب میدانند که گاهی اوقات گذاشتن گلدان و گیاهان در منزل میتواند موجب بی نظم و کثیف بنظر آمدن خانه بشود، بنابراین اگر تصمیم دارید از فضای سبز و طبیعت در خانه تان لذت ببرید باید درنظر داشته باشید که گیاهان نیاز به مراقبت و رسیدگی روزانه دارند. نکته ی اول اینکه همیشه گلدان ها در قسمت نورگیر خانه زیباتر بنظر می آیند، مثلا کنار پنجره ها. زیرا این صحنه ایست که ما بطور معمول در طبیعت میبینیم و برای چشم ما دلچسب تر است. علاوه بر آن نور خورشید سبزی و درخشندگی گیاهان را چندبرابر میکند. بنابراین حتی الامکان در قسمت های کم نور خانه از گلدان استفاده نکنید، حتی اگر گیاه شما احتیاج به نور زیادی ندارد. 

به عنوان نکته ی بعدی سعی کنید گلدان ها را در تمام خانه پخش نکنید. یک یا دو قسمت از خانه را به فضای سبز اختصاص دهید و همه ی گلدان هایتان را آنجا بگذارید. دیدن همه ی گیاهان در کنار هم صحنه ی زیباتری میسازد. یادتان باشد شما نمیخواهید این حس را به بیننده القا کنید که وارد جنگل شده است! پخش و پلا بودن گیاهان موجب شلوغ و بی نظم بنظر رسیدن خانه میشود.

گلدان های گیاهان را در ارتفاع های مختلف نسبت به هم قرار دهید. از پایه های چوبی برای قرار دادن گلدان های گیاهان استفاده کنید. ترکیب چوب با سبزی گیاهان ترکیبی بسیار طبیعی و دلچسب از کار درخواهد آمد. نیازی نیست هزینه ی سنگینی بکنید، میتوانید از جعبه های میوه برای اینکار استفاده کنید، با کمی اسپری براق کننده یا رنگ چوب، میتوانید دکوراسیون بسیار زیبایی بیافرینید.

هرگز از گلدان های پلاستیکی مشکی برای نگهداری گیاهانتان استفاده نکنید. حتما گلدان ها را تعویض کنید. گلدان های سفالی رنگ نشده و گلدان های سفید لعابی جزو بهترین انتخاب های موجود برای گیاهان سبز هستند. ترکیب رنگی قهوه ای، سفید و سبز، ترکیبی کامل است و در عین سادگی نمایی بسیار شیک و زیبا ایجاد میکند. البته با توجه به هارمونی رنگ منزل خود میتوانید از گلدان هایی متناسب استفاده کنید. بهرحال توجه به زیبایی و تمیزی گلدان ها از نکات بسیار مهم در نگهداری گیاهان است.

 

حتما هرروز یا یک روز درمیان گلدان ها و برگ های گیاهان را گردگیری کنید. برگ گیاهان خیلی زود کدر و خاک گرفته میشود و بنابراین برای حفظ درخشندگی نیاز به سیدگی روزانه دارند. علاوه بر آن اسپری کردن آب روی برگ ها هم برای سلامتی گیاهان مفید است، هم زیبایی آنان را دو چندان میکند.

فضای اطراف گلدان ها را ساده و مینیمال بیارایید. سعی کنید حتی الامکان فضای اطراف گلدان ها روشن، پرنور، و خلوت باشد و از المان های تزئینی دیگر در نزدیکی آنها استفاده نکنید؛ به این شکل زیبایی گیاهان خیلی بیشتر به چشم می آید و فضا آراسته، مرتب و شیک خواهد بود. همانطور که قبلا اشاره شد رنگ سفید انتخاب مناسبی است، زیرا سبزی گیاهان و رنگ چوب و یا گلدان های رنگی را تقویت میکند و تمرکز چشم بیننده را بر آنها زیاد میکند.

حتما در میان گلدان هایتان از گیاهانی با برگ های بزرگ استفاده کنید. برگ های بزرگ بیشتر به چشم می آیند و از نظر بصری تصویر زیباتری میسازند. ضمن اینکه اکثر این نوع گیاهان به دلیل عمر بالای برگ ها و جذب زیاد نور خورشید، رنگ سبز تیره ای دارند که در ترکیب رنگ با سایر گیاهان بسیار زیبا میشوند.

برای داشتن گلدان هایی زیبا خودتان دست به کار شوید و از ایده های مختلف استفاده کنید. گلدان های سفالی خام، زیبایی طبیعی خاصی دارند، شما میتوانید با اسپری یا قلم مو، حاشیه ی بالای آنها را به رنگ های سفید، مسی یا هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید. میتوانید از لیوان های بزرگ یا پارچ های قدیمی برای کاشتن گل و گیاه استفاده کنید. سبدهای حصیری نیز ایده ای خاص و بسیار زیبا برای کاشتن گیاه هستند. حتی میتوانید با پیچیدن یک پارچه ی نخی سفید و یک گره ی بزرگ و قشنگ، گلدانی زیبا بسازید. 

 

 

 

 

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.