مهدکودک همبازی در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ۱۵۰ نفر در محله تهرانپارس با رویکرد انسان گرا و اموزش با سبک مونته سوری و والدورف آغاز به کار کرد.

کلاس های مهدکودک همبازی

لاین phytology (زیست شناسی گیاهی) : شامل کاشت گیاه و گل بررسی روند تغذیه و رشد گیاهان و مباحث مربوط به چرخه زیست گیاهی است .فواید این کار شامل افزایش مسئولیت پذیری استکودکان با نگهداری از گیاهانی که کاشته‌اند حس مسئولیت پذیری را یاد می‌گیرند و چون این گیاهان حاصل دسترنج خودشان است همواره با کمال دقت از آن‌ها مراقبت میکنند. همچنین باعث افزایش‌صبر٫افزایش قدرت درک و فهم٫افزایش اعتماد به نفس ٫ افزایش فعالیت فیزیکی٫افزایش خلاقیت و تشویق به مصرف میوه و سبزیجات میشود.

لاین play house (خانه بازی ) :فضای طراحی شده و امن برای بازی کودکان و تخلیه انرژی شامل وسایل بروز از جمله ترامپولین ٫ ماشین ریلی ٫ سرسره و... است. بازی‌های گروهی در خانه بازی نقش به سزایی در کمک به رشد خلاقیت کودکان دارند و کودک در نقش‌های متفاوت تجربه‌های جدیدی را کسب می‌کند و حس مسئولیت پذیری در او افزایش می‌یابد که به رشد مهارت‌های کودک بسیار کمک می‌کند. بازی می‌تواند به تقویت رشد مغزی و پرورش هوش کودک نیز کمک کند تا بتواند بهتر انرژی خود را بیرون بریزد.

لاین English class (کلاس زبان انگلیسی) در این کلاس سیستم برد هوشمند پرده نمایش و پروژکتور طراحی شده است و کودکان در این سیستم به صورت غیر مستقیم زبان می آموزند.

لاین Creative show (نمایش خلاق) در این لاین پرده نمایش و صحنه تئاتر و دکور تئاتر چیده شده است نمایش خلاق در واقع یک بازی وانمودی است که در آن کودک نقش یک شخص، حیوان یا حتی یک موجود خیالی را بر عهده می‌گیرد. سناریویی را ایجاد می‌کند و آن را به شکلی خلاقانه ادامه می‌دهد. در این میان، کودک کارهای خاصی را انجام می‌دهد، مسئولیت‌هایی را بر عهده می‌گیرد و احساسات و نگرانی‌های خود را ابراز می‌کند.

لاین kids gym (باشگاه کودک) در این لاین مربی تخصصی فدراسیون ترکیبی از حرکات نینجا و ژیمناسیک و انعطاف بدن را با کودکان کار میکند و این فعالیت رشد جسمی و ذهنی را تقویت می کند٫ باعث فعال ماندن و ارتقای سلامت جسمانی میشود٫باعث از بین رفتن اختلالات خواب میشود همچنین باعث اکسیژن رسانی٫تقویت عملکرد قلب٫بهبود وضعیت بدن ٫کاهش چربی و کاهش استرس میشود.

لاین cooking room (اتاق اشپزی) در این لاین وسایل و ابزار مناسب برای آشپزی کودکان فراهم شده است فعالیت‌های آشپزی برای کودکان می‌توانند هم‌زمان سرگرم‌کننده و آموزشی باشند. آشپزی نه تنها به آرامش کودکان کمک می‌کند، بلکه در رشد مهارت‌های فیزیکی، اجتماعی، ذهنی و عاطفی آن‌ها نیز تأثیر می‌گذراند. همراهی با کودکان در حین آشپزی به آن‌ها کمک می‌کند ارزش‌های کار گروهی و ارتباطی را بیاموزند. علاوه بر این نیز کودکان می‌توانند در حین آشپزی در مورد اندازه‌گیری مواد موردنیاز و برش دادن آن‌ها آموزش ببینند. تلاش کودکان در زمان آشپزی باعث می‌شود از ماهیت غذا قدردانی کنند. آشپزی در نهایت یک مهارت زندگی است که باید با سرگرمی همراه باشد تا کودکان را به خود جذب کند. 

لاین bank street (بانک لگو و سازه هاو پازل) در این کلاس کودکان با استفاده از ابزار های مختلف و بازی های مونته سوری به آموزش با بازی میپزدازند و از طریق سازه و ساختنی ها بخش هوش ریاضی مغزشان فعال تر میشود بچه‌ها معمولاً با اسباب‌بازی‌ها و وسایلی بازی می‌کنند که جای زیادی برای تخیل آنها باقی می‌گذارد؛ مثلاً با لگوها، چفتوها٫سازه ها، پازل ها و ... آنها می‌توانند انتخاب کنند که با چه چیزی بازی کنند و می‌توانند به تنهایی و به صورت گروهی کار کنند. این کار به آنها کمک می‌کند تا به روش خودشان و با سرعت خاص خودشان یاد بگیرند.

مونته سوری و تفکرات انسان گرا

روش مونته‌سوری، که توسط ماریا مونته‌سوری در اوایل قرن بیستم توسعه یافت، بر پایه احترام به استقلال کودک و ارزش‌گذاری بر فرآیند یادگیری طبیعی او می‌باشد. این روش تعلیمی با ایجاد یک محیط آماده و منظم که در آن وسایل و فعالیت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به طور طبیعی مهارت‌های فردی کودک را توسعه دهند، کودکان را تشویق به خودآموزی و کشف خودمختار می‌کند. در این محیط، کودکان به انجام فعالیت‌هایی دست می‌زنند که نه تنها دانش و مهارت‌های علمی آن‌ها را ارتقاء می‌بخشد، بلکه به تقویت اعتماد به نفس و توانایی حل مسئله نیز کمک می‌کند.

تفکرات انسان‌گرا، که بر پذیرش و احترام به فردیت هر کودک تاکید دارند، نیز تأثیر عمیقی بر تربیت کودکان گذاشته‌اند. این نگرش به آموزش، کودکان را به عنوان افرادی منحصر به فرد می‌بیند که هر کدام نیازها، علایق و روند رشد خاص خود را دارند. انسان‌گرایی در آموزش به معنای توجه به تمام جنبه‌های وجودی کودک شامل عاطفی، اجتماعی، فیزیکی و روحی است و بر این باور است که آموزش باید به تقویت همه این جنبه‌ها بپردازد تا کودک به طور کامل رشد کند.

ترکیب روش مونته‌سوری و اصول انسان‌گرایی در آموزش کودکان می‌تواند محیطی یادگیری ایجاد کند که در آن کودکان به طور فعال در فرآیند یادگیری خود شرکت کرده و به کشف پتانسیل‌های خود بپردازند. در این روش، تاکید بر خودرهبری، انتخاب و استقلال کودک، به او کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای فهم بهتر دنیا و ارتباط مؤثر با دیگران را توسعه دهد. نهایتاً، این رویکردها به کودکان امکان می‌دهند تا نه تنها در محیط‌های آموزشی بلکه در تمام جنبه‌های زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق و مستقل ظاهر شوند.

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟

۱۴۰۱/۰۹/۱۵، ۱۵۰ نفر

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

بله بعد از انجام ارزیابی کودک امکان ثبت نام وجود دارد در صورت تکمیل ظرفیت نام کودک در لیست انتظار ثبت میشود زمان انتظار بین یک هفته تا یک ماه میباشد

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

از ۷ صبح الی ۱۸ عصر، اگر زمان تاخیر کمتر از ۱۵ دقیقه باشد کودک مهمان ما خواهد بود و هزینه اضافی ندارد

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟

پنجشنبه و جمعه ها و تعطیلات رسمی تعطیل است و تعطیلات آلودگی هوا و ... مجموعه باز است و به صورت توافقی با والدین همکاری خواهیم داشت.

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟

آموزشگاه از ۷ صبح تا ۱۸ عصر باز است در این بازه زمانی قابلیت تنظیم ساعت با والدین را خواهیم داشت.

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟

شهریه در ابتدای هر ترم یک ماهه پرداخت میشود و مبلغ شهریه با توجه به گروه سنی کودک و پاره وقت یا تمام وقت بودن کلاس محاسبه میشود 

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟

بله در کانال تلگرام مهدکودک همبازی هر روز تصاویر و ویدئو های کودکان به صورت منظم ارسال میشود 

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟

بله جلسات اولیا مربیان هرماه بصورت حضوری و انلاین برگزار میگردد.

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟

از والدین محترم تقاضا داریم قبل از ثبت نام مهدکودک های دیگر را بررسی کنند و در صورتی که مارا انتخاب کردند اعتماد کامل داشته باشند و با امنیت خاطر کودک را به ما بسپارند.

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟

برای اطمینان خاطر شما مهد همبازی امکان حضور مادر تا سه روز را فراهم میکند و شما میتوانید در این دوره کودک خود را از دوربین مشاهده کنید در صورتی که کودک اضطراب جدایی داشته باشد این زمان قابل تغییر است و تا زمانی که کودک جذب شود امکان حضور فراهم است

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟

 

بله کودکان بر اساس گروه سنی تفکیک میشوند و حداکثر ظرفیت هر کلاس ۱۰ نفر میباشد که توسط یک مربی یک کمک مربی و یک مادر یار چرخشی اداره میشود.

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟

بله کارکنان مهدکودک همبازی مسلط به کنترل شرایط اورژانسی بوده و به اولیا گرامی از این بابت اطمینان کامل میدهد.

آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟

بله تمام قوانین مهدکودک همبازی طبق اصول پایه تاسیس مراکز تعیین شده است و کاملا دقیق انجام میشود.

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟

بله تمام اسباب بازی های مهدکودک همبازی بر اساس گروه سنی و توانایی کودکان تقسیم بندی شده است.

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟

همه اسباب بازی ها بعد از هر بار استفاده ضد عفونی و تمیز میشود و هر هفته تمامی اسباب بازی ها با دست شسته میشود و در افتاب خشک میشود.

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟

بله تمامی فضا ها ایمن سازی شده است و از سازمان آتش نشانی تایید شده است، ضمن اینکه تمام دیوار ها تا نیمه ضربه گیر دارد و تمام پنجره ها دارای حفاظ هستند.

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟

بله تمامی تجهیزات مهدکودک همبازی طبق اصول پایه روانشناسی کودک تهیه شده است .

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟

بله مهد کودک همبازی دارای حیاط ایمن سازی شده است و یک طبقه جداگانه به صورت سرپوشیده و کاملا ایمن سازی شده برای کودکان فراهم شده است تا در آن بازی های حرکتی را به راحتی انجام دهند.

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟

بله مهدکودک همبازی دارای کتابخانه مجهز میباشد و در هر ترم ۶ کتاب داستانی برای مهارت های زندگی خوانده میشود.

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟

آیتم های ثابت هر جلسه شامل : شعر خوانی،ورزش،حافظ خوانی ،کاردستی و نقاشی ،زبان هوشمند ,بازی ها خلاقیتی و... میباشد آیتم های ویژه که به صورت برنامه ریزی شده در طرح درس وجود دارند شامل آموزش موسیقی تخصصی کودک،کارگاه آشپزی،گل کاری،نمایش خلاق ،عمو موسیقی و... میباشد

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟

بله مهدکودک همبازی به صورت منظم اردو و گردش های مختلف را برنامه ریزی میکند تا کودکان در کنار هم بیرون از فضای آموزشی به فعالیت های اجتماعی بپردازند.

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟

بله

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟

در هر شرایطی بلافاصله بعد از ایجاد ناراحتی برای هر کودک او را در اغوش میگیریم تا احساس امنیت کند و ارام شود پس از آن از همکلاسی هایش میخواهیم که در خصوص مسئله پیش آمده با او صحبت کنند و حس همدلی کردن را بیاموزند

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟

بله حتما کارت واکسن مشاهده میگردد

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

از ورود کودکان مریض و دارای علائم جلوگیرب میشود و در صورتی که کودکی علائمش مربوط به آلرژی باشد فقط با گواهی پزشک مبنی بر تایید آلرژی اجازه ورود به فضا را خواهد داشت.

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

بله

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟

اولیا کودک ساعت و دوز دارو ها را به صورت کتبی برای ما مینوسیند و مادر یار این مسئولیت را برعهده میگیرد

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟

حضور افراد متفرقه در مهدکودک همبازی ممنوع میباشد و هیچ فرد ناشناسی اجازه ورود به بخش کودکان را ندارد.

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

در زمان ثبت نام این موضوع با اولیا توافق میشود و در صورتی که اشخاص دیگری برای تحویل کودک تشریف بیاوردند ضمن نیاز به تماس اولیا در خصوص معرفی فرد به مجموعه ارائه کارت ملی نیز الزامی میباشد.

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟

بله آموزشگاه در زمستان ها توسط رادیاتور هوادهی میشود و در تابستان دارای کولر آبی و گازی میباشد.

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟

بله مهدکودک همبازی دارای دو سرویس ایرانی و یک سرویس فرنگی میباشد و تمام سرویس ها هروز شسته میشود مایع دستشویی دستمال و وسایل ضد عفونی کننده در همه سرویس ها قرار داده شده است.

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟

بله آموزش دستشویی رفتن به کودکان داده میشود ضمن اینکه تا به دست آوردن مهارت کامل کودک مادریار کنار کودک خواهد بود و به او کمک میکند.

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟

بله مهدکودک همبازی غرق در نور طبیعی است و تمامی طبقات سیستم تهویه هوا دارد

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟

بله مهد کودک همبازی دارای وعده صبحانه و ناهار گرم میباشد و غذا ها و مواد غذایی به صورت روزانه تهیه میشود.

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟

بله در ایتم مهارت های زندگی این مسئله حل خواهد شد و مادر یار در هنگام غذا خوردن کنار کودکان است و به آنها کمک میکند.

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟

با توجه به فعالیت های متنوع و جذاب مهدکودک همبازی کمتر کودکی در این ساعات استراحت میکند اما در صورت لزوم ، فضایی که برای خواب کودکان طراحی شده است استفاده میشود و مربی استراحت در اتاق حضور دارد .

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟

بله کودکان هر جلسه توسط مدیر آموزشی ارزیابی میشوند و نکات مهم در پایان هر ترم به اولیا منتقل میشود و در صورت نیاز جلسات مشاوره و بازی درمانی برگزار میشود.

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟

بله مهدکودک همبازی دارای مشاور تخصصی کودک به صورت تمام وقت میباشد .

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟

بله مهدکودک همبازی دارای پکیج آموزشی فرزند پروری میباشد که به صورت رایگان در اختیار اولیا قرارداده میشود.

.
بسیار عالی تمیز و مجهز
خادمی
.
خدا به کارتون برکت بده واقعا ممنونم ازتون
سما
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه