فلسفه تاسیس مهد کودک از اینجا شکل می گیرد که بر اساس عشق به کودک و اهمیت به پرورش کودکان در سنین طلایی رشد که بین ۳ تا ۶ سالگی است و  در این سالهاست که شخصیت بزرگسالی آنها  شکل می‌گیرد و از اهمیت بسیار خاصی برخوردار می‌باشد؛ بنا گردیده است و امید به آنکه بتوانیم کودکانی مستقل و آگاه و اندیشمند و با اعتماد به نفس بالا و شاد و توانا به  جامعه‌ای بزرگتر مانند مدرسه هدایت و راهنمایی  کنیم. این مهدکودک با مدیریت منظر شفیعی زیر نظر آموزش و پرورش پذیرای کودکان ۹ ماهه تا ۶ ساله است از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷/۵ صبح تا ۱۶ است.

کلاس های مهدکودک فرشته های کوچک

در این قسمت می توانید با کلاس های مختلف مهدکودک فرشته های کوچک بیشتر آشنا شوید.

کتاب خواندن و قصه گویی: کتاب خواندن و قصه گویی یکی از بینظیر ترین مهارتهای زبانی و سواد است که کمک به خلاقیت و تصویر سازی و کمک به تخیل و تقویت مهارتهای زبانی کودکان میشود و بسیار در رشد و اعتماد به نفس و اطلاعات کودکان موثر  است.

شطرنج: آشنایی با حرکات شطرنج، مفاهیم ، و محاسبات و اصطلاحات که البته در نوشتار نمیگنجدشطرنج قوه محاسبه تحلیل و تخیل و منطق رو بشدت بالا میبرهکودکان شطرنج بلد معمولا در مدرسه و اجتماع کمترین مشکل رو دارند.

نقاشی: فعالیت خلاقانه ای است که بسیار در رشد توانایی های شناختی و تقویت بروز مهارتهای احساسی به کودک کمک میکند بسیار سرگرم کننده و جذاب است و باعث افزایش  رشد هوش شناختی و عاطفی و اجتماعی کودک میشود.

موسیقی: می دانیم یادگیری موسیقی بسیار ارزشمند است. تقریبا همه از موسیقی لذت می برند. موسیقی می تواند به شکل نواختن، آواز خواندن یا گوش کردن حس و احساس بهتری را موجب شود. اما علیرغم این شور و اشتیاق جهانی، بسیاری از مدارس در حال حذف آموزش موسیقی از برنامه شان هستند. به این ترتیب یک موضوع لذت بخش حذف می شود، موضوعی که می تواند به زندگی دانش آموزان غنای بیش تری ببخشد. در زیر برخی از دلایل اهمیت آموزش موسیقی در مدارس را بیان می کنیم.

۱. آموزش موسیقی سبب شکل گیری استدلال و بهبود آموزش زبان می شود. دانش آموزانی که از ابتدا موسیقی را دربرنامه ی آموزشی شان داشته اند، مغز توسعه یافته تری در زمینه ی زبان و استدلال دارند. نیمه ی چپ مغز با یادگیری موسیقی توسعه ی بیش تری پیدا می کند.

۲. آموزش موسیقی سبب می شود دانش آموزش در به خاطر سپردن مطالب موفق تر باشند. موسیقی با حافظه سر و کار دارد و همین موضوع باعث تقویت حافظه و به خاطر سپردن در آموزش های دیگر می شود.

۳. کودک یاد می گیرند که کار خود را بهبود بخشند. یادگیری موسیقی سبب ارتقای هنرهای دستی می شود و یاد می گیرند به جای کارهای دم دستی، روی خلق آثار برجسته تر تمرکز کنند. این تمایل در کودکان به زمینه های دیگر قابل تعمیم است.

۴. آموزش موسیقی سبب هماهنگی بیشتر می شود. این هماهنگی، اغلب در رابطه با دست و چشم معنی پیدا می کند، دقیقا مانند ورزش، بچه ها مهارت های حرکتی خاصی را در هنگام یادگیری موسیقی شکل می دهند.

۵. حس پیروزی و داشتن دستاورد در بچه ها تقویت می شود.

۶. بچه ها در جامعه موفق تر می شوند.

۷. از نظر احساسی توسعه می یابند.

۸. در شناخت الگو موفق تر می شوند.

۹. بهتر شدن مهارت های گوش کردن. نوازنده ها، عموما توانایی بیش تری در شناسایی عناصر بامعنی در اصوات دارند. آن ها اطلاعات شنوایی را بهتر درک می کنند، مثل معنای احساسی در صدای گریه ی یک نوزاد. دانش آموزان به این ترتیب می توانند مهارت های شنیداری بیش تری داشته باشند. آن ها الگوهای قابل پیش بینی از صداهای اطراف را به راحتی شناسایی می کنند.

زبان انگلیسی: در آموزش زبان ما از bbg‪( book based on game)‬ و فعالیت‌های Tpr کمک میگیریم تا بچه ها را علاوه بر علاقه مند کردن با واژه های جدید آشنا کنیم.مثلا ویدئو و موزیک :rhythmic game و step games....، این فعالیت‌ها علاوه بر آموزش زبان و ایجاد علاقه مندی برای کودکان،به افزایش دقت و تمرکز و همکاری موثر آنها کمک میکند. بعد از مدتی ما شاهد تکرار کردن جملات و موزیکها در کودکانی که در این فعالیت‌ها شرکت داشتند،خواهیم بود که درواقع اولین قدم مثبت را برداشتیم،بعد از آن می‌توانیم آموزش‌های مستقیم را هم در کنار این فعالیت‌ها داشته باشیم(البته برای بچه های کمی بزرگتر)

خلاقیت: در این کلاس‌ها فعالیت‌هایی که باعث رشد بهتر و افزایش هوش و بلوغ عقلی کودک می‌شود انجام می‌گردد مانند کاردستی، نقاشی، جاکورتا، لگو و چرتکه این فعالیت‌ها به کودکان کمک می‌کند که در مراحل زندگی مسیر موفقی را طی کند و هرچه تمامتر مسائل و مشکلات پیرامون زندگی خود را حل کنند. بعد از مدتی که از شروع این کلاس‌ها گذشت، اعتماد به نفس کودکان افزایش می‌یابد و تفکر متفاوت، دقیق و منحصر به فردی در آنها دیده می‌شود.

سفالگری: در این کلاس آشنایی با گل و روش ساخت انواع ظروف دست ساز و چرخ‌کاری انجام می‌شود تا کودک بتواند ایده و طرح‌های ذهن خود را پیاده کند. این فعالیت به کودک کمک می‌کند که یک اثر هنری خلق کند و تمام احساسات درونی خود را در قالب هنر به مخاطب نشان دهد بعد از مدتی افزایش اعتماد به نفس، انعطاف پذیر بودن افراد و صبور بودن را در آنها می‌توان دید.

نجوم: نجوم عامل بسیار مهم و جذابی در آشنایی کودکان با علوم پایه میگردد ...، علومی از قبیل فیزیک شیمی هندسه و ریاضی و البته نجوم و شطرنج هر دو کودکان را به تفکر ناب و بدون واسطه ... توآمان با اندیشه رهنمود می کند.

رباتیک: رباتیک کودکان رویکردی سرگرم کننده است و تعاملی برای یادگیری اصول ریاضی و مهندسی است و  توسط کودکان ربات ساخته می‌شود. در این رشته کودکان با فعالیت خود به رشد توانایی‌های خود کمک می‌کنند و در جنبه‌های مختلف زندگی آنها بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. با شرکت در این کلاس‌ها بعد از مدتی کودکان توانایی رفع چالش‌ها و توانایی تحلیل مسائل و راه حل مشکلات خود را بهتر پیدا می‌کنند.

خلاقیت: در این کلاس‌ها فعالیت‌هایی که باعث رشد بهتر و افزایش هوش و بلوغ عقلی کودک می‌شود انجام می‌گردد مانند کاردستی، نقاشی، جاکورتا، لگو و چرتکه این فعالیت‌ها به کودکان کمک می‌کند که در مراحل زندگی مسیر موفقی را طی کند و هرچه تمامتر مسائل و مشکلات پیرامون زندگی خود را حل کنند. بعد از مدتی که از شروع این کلاس‌ها گذشت، اعتماد به نفس کودکان افزایش می‌یابد و تفکر متفاوت، دقیق و منحصر به فردی در آنها دیده می‌شود.

سفالگری: در این کلاس آشنایی با گل و روش ساخت انواع ظروف دست ساز و چرخ‌کاری انجام می‌شود تا کودک بتواند ایده و طرح‌های ذهن خود را پیاده کند. این فعالیت به کودک کمک می‌کند که یک اثر هنری خلق کند و تمام احساسات درونی خود را در قالب هنر به مخاطب نشان دهد بعد از مدتی افزایش اعتماد به نفس، انعطاف پذیر بودن افراد و صبور بودن را در آنها می‌توان دید.

فعالیت هایی که در این موسسه انجام می شود بر ابعاد مختلفی از زندگی کودک تاثیر می گذارد که در قسمت زیر برخی از آن ها را مشاهده می کنید.

  • بهبود خلاقیت کودکان و بروز احساسات درونی
  • تقویت هوش هیجانی و ارتباط برقرار کردن با محیط اطراف و تخیل
  • بهبود حل مسایل و فعالیت های فکری
  • افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس
  • بهبود توانایی های شناختی و بروز احساسات درونی
  • کلاس شطرنج برای بهبود تفکر و حل مسأله 
  • کلاس موسیقی برای شناخت بهتر ریتم و ملودی و توانایی های مهارتی و ریتمیک و کمک به حل خلاقانه مسایل
  • کلاس نقاشی برای بهبود حرکات ظریف و بهبود اعتماد به نفس
  • کلاس ژیمناستیک برای بهبود کارکرد جسمی کودکان و توانایی حرکتی کودکان
  • کارگاه های نجاری و سفالگری برای کمک به بهبود مهارت های احساسی و شناختی و تقویت عضلات ظریف 
مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟

سال تاسیس  ۱۳۷۸ و ظرفیت فعلی مهد ۶۰ نفر می‌باشد.

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

بله امکان ثبت نام وجود دارد مهد کودک فرشته های کوچک از سن ۹ ماهگی تا سن ۶ سالگی پذیرای کودک دلبند شماست شما میتوانید بین ۷روز تا ۱۰ روز در لیست انتظار مهد ما باقی بمانید تا شرایط ثبت نام فراهم شود 

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷/۵ صبح تا ۱۶ بعداز ظهر ، در صورت توافق با مهد کودک میتوان بابت ساعت اضافی کودک در مهد هزینه اضافی پرداخت شود.

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟

مهد کودک در تمامی ایام سال به جز روزهای تعطیل رسمی دولت باز است حتی در زمان آلودگی هوا و برف و سرما

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟

ما درباره زمان رفت و آمد به مهد کاملا منعطف هستیم و سیاست مهد در کمک رسانی و ایجاد آرامش برای والدین عزیز است.

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟

شهریه طبق پیشنهاد تعرفه آموزش و پرورش می‌باشد و میتواند به صورت ۹ ماهه یا ۳ ماهه و یا در صورت امکان و تمایل والدین هر ماه به صورت ماهانه به مهد پرداخت شود مدیر مهد در رابطه با گرفتن شهریه از والدین کمال همکاری را دارند

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟

بله گزارش روزانه در کانال های social media که با حضور خانواده های گرامی تشکیل شده فرستاده میشود و در آخر هر ماه به صورت فیزیکی پوشه فرزندان دلبندمان به خانواده هایشان جهت آگاهی پیدا کردن آنها تقدیم میشود 

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟

بله جلسات اولیا و مربیان با حضور مربی ها و مدیران و دعوت از روانشناس کودک و کارشناس مشاوره در جهت رفع مسائل و مشکلات کودکانمان و اطلاع یافتن خانواده ها از نحوه عملکرد کودکانشان در محل مهد در زمان های مناسب برگزار میشود 

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟

با توجه به اینکه پایه و اساس تربیت  در خانواده شکل میگرددلازم به ذکر است که مهد کودک از والد انتظار دارد که کمال همکاری با مربیان مهد را داشته باشد و تکمیل کننده تعلیم و تربیت کودکان پس از خروجشان از مهد ٫و در منزل در جهت مساعدت به خود و مربیان مهد داشته باشند تا با همکاری یکدیگر کودکی شاد و سالم داشته باشیم 

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟

بله در جهت آرامش کودک و والدین، مهد کودک دوره جذب مناسب برای کودک دلبندتان دارد تا زمانی که نگرانی از سپردن کودک خود به مهد نداشته باشید و در کمال آرامش کودک را به مهد کودک بیاورید، ما همیشه آمادگی و انعطاف در جذب کودکانتان را داریم.

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟

بر اساس سن دسته بندی میشوند و شامل گروه شیر خوار (۸ماه تا ۲۴ ماه ) 

  • گروه نوپا (۲ تا ۳ سال)
  • گروه کودکستان (۳ تا ۴ سال)
  • گروه پیش دبستانی ۱ (۴ تا ۵ سال)
  • گرو پیش دبستانی ۲ ( ۵ تا ۶ سال) می‌باشد

هر گروه سنی جداگانه کلاس بندی شده اند هر کلاس بر اساس مجوز ظرفیت پیشنهادی اداره آموزش و پرورش آمادگی کودکان را دارد و در هر کلاس ۲ مربی فارسی و انگلیسی تدریس می کنند. 

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟

بله دوره های لازم و اضطراری که در حیطه کار با کودک باشد را دوره گذرانده اند.

آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟

بله دستور العملهایی تهیه شده که در وضعیت اضطراری به آن مراجعه می شود.

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟

بله تمامی اسباب بازی های موجود در مهد کودک متناسب با نیاز روانی و مهارتی کودکان متناسب با سن و شرایط آنها خریداری و تهیه شده است.

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟

اسباب بازی ها همگی قابل شستشو هستند و هفته ای یکبار شسته می شوند.

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟

بله تمامی فضا ها و مکان های بازی و کلاس ها از ایمنی و استاندارد برخورد دارند به طوری که کاملا مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته اند.

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟

تمامی تجهیزات مهد کودک بر اساس شرایط فیزیولوژیک و سنی کودکان تهیه و تدارک دیده شده است.

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟

بله در مهد کودک فرشته های کوچک هم فضای باز ایمن و محصور برای فعالیت های بدنی کودکان در نظر گرفته شده است و هم فضای کلاس مختص این موضوع تجهیز شده است.

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟

کودکان در ساعاتی از روز به کتاب خواندن مشغول هستند که با تهیه کوسن هایی فضای آرام و دلنشینی برای کتاب و قصه خوانی آنها در نظر گرفته شده است و به شاهنامه خوانی و کتاب خوانی مشغول میشوند گاهی کتاب خواندن با حرکات نمایشی همراه می شود

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟

کودکان بر اساس برنامه ریزی مدونی که انجام شده؛ در تمام طول مدت زمان حضور در مهدکودک به انواع فعالیت های آموزشی و فعالیت بدنی و فعالیت های مهارت محور و پر تحرک مشغول می‌باشند مهارت های مانند دست ورزی و هوش و مونته سوری وفعالیت های چالش برانگیز ذهنی و جسمی

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟

پیاده روی و گردش در محیط مهد انجام میشود و گاهی با هماهنگی والدین ؛کودکان عزیزمان از فعالیت های مفرح خارج از مهد استفاده می کنند.

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟

با ارزیابی دلیل رفتاری تا آرام بودن کودک و آگاهی داشتن از اطلاعات علمی و  وانشناسی مربوط به کودک پروری ،،؛سعی به آرام کردن آنها با دادن عشق و محبت و سرگرم شدن این کودکان به انواع فعالیت ها و مشغول بودن این عزیزان میکنیم تا تا آرامی این عزیزان برطرف شود.

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟

هر کودک علاوه بر کامل بودن واکسن های ضروری بر طبق کارت واکسیناسیون خود و واکسن آنفولانزا زده باشد.

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

مهد کودک از پذیرش کودکان بیمار خودداری می‌کند تا زمانی که با تجویز پزشک حضور این عزیزان در مهد مجاز شده باشد.

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟

مربیان مهد با گذاشتن آلارم ساعت به والدین عزیز در دادن دارو های مورد نیاز در طول روز کمک میکنند وبا دادن داروی به موقع زمینه آرامش مادران عزیز.را فراهم می کنند.

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

بله در طول روز در نوبت های مختلف و بعد از انجام هر فعالیت و قبل از هر وعده غذایی اهم از صبحانه و ناهار و میان وعده ها شستن دست  ها همراه با آموزش کافی لازم الاجرا است.

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟

حضور افراد غریبه و کلا هر شخصی به غیر از پرسنل مهد فقط با حضور مدیریت و در دفتر مهد انجام میشود و در این رابطه سخت گیری های زیادی وجود دارد.

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

پذیرش و تحویل کودکان با مدیریت مهد کودک می‌باشد و نظارت سخت گیرانه ای در این مورد وجود دارد و کودکان فقط و فقط به شخصی که در زمان ثبت نام توسط والد. تعیین شده است ؛تحویل داده میشود و به افراد مورد توصیه والدین با ارائه مدرک شناسایی کودک سپرده میشود.

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟

تمامی فضای مهد مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی کافی می‌باشد در ضمن در هر طبقه دستگاه تصفیه هوا نیز وجود دارد که شرایط تهویه مناسب برای عزیزانمان فراهم شود.

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟

در هرطبقه سرویس بهداشتی به تناسب تعداد کودکان وجود دارد و مایع دستشویی و دستمال کاغذی جهت بهداشت شخصی. و فردی کودکان موجود است.

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟

بله تمامی فضای مهد غرق نور است . تمامی کلاسها شیشه های ایمن یکسره رو به آفتاب دارند که به  روشنایی کلاس ها کمک شایانی میکند در ضمن هواکش جهت تهویه هوای کلاس تعبیه شده است و هر طبقه دستگاه تصفیه هوای مجزا دارد.

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟

مهد کودک با وعده غذایی صبحانه و ناهار زیر نظر موسسه سلامت و تغذیه ؛در خدمت کودکان و والدین عزیز آنها می‌باشد و کودکان میان وعده مورد علاقه خود را با هماهنگی مهد تهیه و در تایم مناسب نوش جان می کنند.

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟

کودکان در محیط با مشاهده دیگر نوگلانمان تشویق به غذا خوردن میشوند و در ضمن با تدابیری مانند نمایش و صحبت کردن در این خصوص و شخصا غذا دادن به کودک و تشویق شدن از طریق جایزه گرفتن تمایل آنها به غذا خوردن بیشتر می شود.

آیا کودکان در مهدکودک بیمه هستند؟

تمامی کودکان و پرسنل در مهد بیمه مسئولیت و حوادث و آتش سوزی می‌باشند.

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟

در مهد کودک خواب اجباری وجود ندارد ولی در صورتی که کودکان یا والدین آنها تمایل به خواب و استراحت عزیزانشان داشته باشند در محیطی مخصوص و با حضور مربی مربوطه خواب این عزیزان با نظارت انجام میشود در ضمن سرویس خواب این عزیزان اختصاصی و مختص خود کودک تهیه و تحویل داده می‌شود و مرتب به صورت هفتگی توسط خود خانواده ها باید شسته شود.

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟

پذیرش کودکان کم توان ذهنی و جسمی نداریم ولی کودکانی که به هر دلیل دجار مشکل یا سانحه  موقت میشوند طبق توصیه والدین نکهداری کامل از این عزیزان در محیطی امن و مخصوص انجام می شود.

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟

مدیر مهد کودک با توجه به تخصص ودانش ویژه خود در این زمینه از نزدیک شاهد و ناظر بر رفتار کودکان هستند وبا والدین آنها تعامل مخصوص برقرار میکنند ولی به صورت ویژه هم از روانشناسان و متخصصان جهت برگزاری جلسات با والدین و مربیان دعوت به عمل می آید.

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟

بله جلسات تخصصی مشاوره با والدین در جهت ارتباط بین کودک و والد در مهد برگزار میشود.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه