بنیان فلسفه تاسیس مهدکودک و پیش دبستانی قاصدک در اقدسیه، از ۳۰ سال پیش با مدیریت خانم زهرا دره شوری آغاز شده است، ایشان از اولین بنیان گزاران مهدکودک در ایران هستند، در سال ۱۳۷۰ اولین مهدکودک و پیش دبستانی شرکت نفت در آبادان را با پشتوانه قبولی در آزمون سراسری مهدکودک و پیش دبستانی ها تاسیس نموده و مدیریت کرده اند. در سال ۱۳۷۹ با مجوز از اداره آموزش و پرورش اقدام به تاسیس مهدکودک خود کردند که تا بدین روز این مرکز و فلسفه آن پای برجاست و حال خانم شیما تیموری (دختر خانم دره شوری) با پشتوانه دانش خانوادگی کماکان این مهدکودک را در سطح کم نظیری اداره می کنند.

خانم دره شوری، فلسفه تاسیس مهدکودک قاصدک را اینگونه بیان می کنند.

با سپری شدن سالها فعالیت همزمان با ارتقا دانش و تخصص بنده، آموزش وکار با نونهالان این مرز و بوم مرا همیشه سرشار از عشق در کنار این فرشته های نازنین نگه داشته است. اینجانب با تمام عشق ، تمرکز و تجربه خود را معطوف به کودکان مهدکودک و پیش دبستانی نموده ام. و لحظه ای از روزی که آغاز به فعالیت نمودم از خدمت به این فرشتگان و امانت های الهی دور نبوده و به لطف پروردگار و دعای خیر پدران و مادران عزیز خدمتگزاری بنده تاکنون به صورت مستمر ادامه داشته است.

سخنان مدیر داخلی مهدکودک سه زبانه و هوشمند قاصدک (برای مشاهده ویدئو روی تصویر کلیک کنید)

این مجموعه از ساعت ۸ الی ۱۶ پذیرای کودکان ۶ ماه تا ۶ سال است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم به وب سایت مهدکودک قاصدک یا اینستاگرام مهدکودک قاصدک مراجعه نمائید 

 

در این قسمت می توانید لیست کلاس های مهدکودک قاصدک را مشاهده نمائید.

کلاس های دقت و تمرکز: بهترین روش برای بالا بردن دقت و تمرکز در کودکان بازی ها هستند و نکته اصلی اثر بخشی بیشتر بازی ها جذاب بودن آن هاست. با توجه به سن کودک از بازی های مختلفی میتوان استفاده کرد. افزایش توجه و تمرکر در سنین پایین تر باعث بالا رفتن تمرکز در آینده خواهد شد.بازی ها بشرطی باعث تقویت حافظه کودکان دبستانی و پیش دبستانی و تمرکز آنها میشوند که در طولانی مدت انجام میشوند.نکته اصلی برای موفقیت در تقویت تمرکز در کودکان جذاب بودن بازی است تا توجه و تمرکز کودک را بالا ببرد. اگر کودکان حین بازی احساس شادمانی و رضایت کنند بازی را یاد میگیرند.  

کلاس موسیقی: از آنجایی که موسیقی تاثیر به سزایی در عملکرد دو نیمکره چپ و راست و همچنین افزایش ضریب هوشی کودکان دارد و اضافه کردن یادگیری این مهارت به برنامه ی روزانه کودکان در بهبود رشد او تاثیر بسزایی دارد در مرحله نخست به آموزش ریتم میپردازیم  چرا که ریتم مهمترین رکن موسیقی میباشد  و آموزش مفاهیم موسیقی و درک ریتم در بازی ها برای کودکان جذابیت زیادی دارد و می تواند آن ها را در روند آموزش و همینطور علاقه مند شدن به موسیقی کمک کند.   این آموزش ها در کلاس های موسیقی باعث روحیه شاد و انگیزه در کودکان شود 

‎کلاس سفال: یکی از عناصر طبیعی خاک است و دست زدن و بازی کردن با خاک یا گل و یا راه رفتن روی آن حس خوبی را القا میکند.زمانیکه کودکان با سفال بازی میکنند این حس خوب را دریافت میکنند و همینطور که برای دست ورزی آنها و ایجاد خلاقیت در کودکان بسیار مناسب و کار آمد است. 

کلاس اوریگامی: اوریگامی یا هنر کاغذ و تا باعث تقویت حافظه،  بهبود هماهنگی بین چشم و دست و بهبود مهارت تمرکز و توجه میشود.کودک با هر مرحله از تا کردن کاغذ قدرت خلاقیت خود را آزاد می کند.در اوریگامی برای تا کردن نیاز به استفاده از دو دست میباشد که این امر همزمان با تقویت ماهیچه های ریز دست باعث تقویت تحلیل و مهارت فکر کردن و تقویت تجسم فضایی می شود.    

کلاس مونته سوری: تمرینات مونته سوری باعث هماهنگی حرکات چشم و دست و کنترل ماهیچه ها میشود.همچنین با رسیدن به نظم باعث ایجاد تمرکزوآرامش در کودک میشود که به پیشرفت سریعتر کودک کمک می کند.این تمرینات باعث ایجاد حس استقلال و عدم وابستگی در کودک و همچنین تقویت حس اعتماد به نفس در کودکان میگردد

کلاس دست ورزی: دست ورزی یکی از کارها و فعالیت هایی است که باعث قوی شدن نوک انگشتان و مچ دست در کودکان میشود.همچنین باعث رشد و نمو و تقویت فعالیت های حرکتی میشود.از فواید مهم دست ورزی این است که برای هماهنگی چشم ها و دست هاست و همین کار باعث تقویت دو نیمکره مغز میشود.از مهمترین فعالیت های دست ورزی قیچی کردن است که باعث میشود کودکان قیچی کردن از روی خطوط مختلف را به خوبی یاد بگیرد.

کلاس کاردستی: کودکان از حدود ۲ سالگی شروع به ساختن میکنند.ترکیب اشیا تغییر شکل آن ها و یا تفکیک آنها از همدیگر با هدفی خاص ساختن نامیده میشود.کاردستی مهارت استفاده از ابزار و مواد را در کودک بالا میبرد و قدرت خلاقیت کودک را ارتقا میبخشد.کااردستی قدرت عضلات را بالا میبرد و هماهنگی بین حواس پنجگانه را ایجاد میکند. درست کردن کاردستی باعث افزایش شادابی در کودک میشود. بسیاری از کاردستی ها به صورت گروهی ساخته میشود که این خود باعث ایجاد روابط بین گروه میشود

‎کلاس سفال: یکی از عناصر طبیعی خاک است و دست زدن و بازی کردن با خاک یا گل و یا راه رفتن روی آن حس خوبی را القا میکند.زمانیکه کودکان با سفال بازی میکنند این حس خوب را دریافت میکنند و همینطور که برای دست ورزی آنها و ایجاد خلاقیت در کودکان بسیار مناسب و کار آمد است. 

کلاس کاردستی: کودکان از حدود ۲ سالگی شروع به ساختن میکنند.ترکیب اشیا تغییر شکل آن ها و یا تفکیک آنها از همدیگر با هدفی خاص ساختن نامیده میشود.کاردستی مهارت استفاده از ابزار و مواد را در کودک بالا میبرد و قدرت خلاقیت کودک را ارتقا میبخشد.کااردستی قدرت عضلات را بالا میبرد و هماهنگی بین حواس پنجگانه را ایجاد میکند. درست کردن کاردستی باعث افزایش شادابی در کودک میشود. بسیاری از کاردستی ها به صورت گروهی ساخته میشود که این خود باعث ایجاد روابط بین گروه میشود

‎کلاس های کلاژ: در کلاژ کودک تلاش میکند که یک نوع پیوند بین فرم ها و اشکال به وجود بیاورد.که نتیجه آن خلق یک تصویر است. در واقع کلاژ تنوع در جابه جایی قطعات کاردستی را برای کودک مهم جلوه میدهد.نام دیگر کلاژ تکه چسبانی  است ، این تکنیک یکی از کم خرج ترین متدها در آموزش کارهای هنری است. در کلاژ از تمام پسماندهای بی خطر خرده ریز هایی که بیشتر خانه ها بی مصرف مانده است میتوان استفاده کرد و این برای کودک بسیار جذاب خواهد بود.

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟

۱۳۶۴

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

بله ، لیست انتظار نهایت تا یک ماه 

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

از ۸ تا ۱۶ ، بله هزینه اضافه دارد

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟

در روزهای تعطیلات رسمی مهدکودک تعطیل است ولی به هنگام تعطیلات بدلیل آلودگی هوا و یا برف جهت رفاه حال والدین شاغل مهدکودک فعالیت می نماید.

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟

از آنجاییکه موجودات لطیفی مثل کودکان از مهدکودک استفاده می کنند، ممکن است گاهی این عزیزان نیاز به استراحت بیشتر داشته باشند بنابراین در تحویل مهدکودک زمان بندی مشخصی ندارد ولی بهتر است که کودکان برای استفاده از آموزش ها تا قبل از  ساعت ۹ در مهدکودک حضور بهم رسانند.

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟

شهریه مهدکودک یک بار در سال با توجه به تعرفه ها به روز می شود، ثبت نام سه ماهه انجام می شود، ولی پرداخت می تواند ماهانه باشد، در مقاطعی از سال با توجه به مناسبت ها و همچنین به کودکان دو قلو و بیشتر تخفیفاتی داده می‌شود.

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟

گزارش تصویری همه روزه از طریق کانال و پیج مهدکودک و همچنین گزارش هفتگی در بورد مهدکودک و ماهانه در جلسات اولیا و مربیان به اطلاع عزیزان می‌رسد.

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟

بله بصورت ماهانه یا حداکثر فصلی جلسات اولیا و مربیان برگزار می گردد. 

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟

همراهی هنگام پروسه جذب کودک، همکاری هنگام انجام رویدادهای آموزشی، تحویل بموقع کودک در ابتدای روز برای استفاده بهتر ایشان از برنامه های مهدکودک، عدم تحویل کودک به هنگام کسالت او، عدم دخالت در امور داخلی مهدکودک و اظهار نظر در مورد مسائلی که مربوط به مدیریت مهدکودک‌ می باشد 

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟

روند جذب پس از ثبت تام آغاز می گردد، در این زمان مادر می تواند همراه کودک در مهد حضور داشته باشد 

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟

کلاس ها بر اساس گروه سنی و سال تولد کودکان دسته بندی می‌شوند، در هر کلاس یک مربی فارسی و یک مربی انگلیسی حضور دارند و برای هر کلاس یک نیروی خانه داری در نظر گرفته شده است.

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟

بله تعدادی از همکاران دوره کمکهای اولیه را گذرانده اند.

آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟

مهدکودک مجهز به امکانات ایمنی لازم است که در زمان بروز شرایط اضطراری با توجه به دستورالعمل ارائه شده از آن بهره می جوییم.  

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟

بله با توجه به تعداد و سن کودکان وسایل بازی مناسب تهیه شده است 

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟

هر هفته ۵ شنبه ها همه چیز شسته و ضد عفونی میشود

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟

بله تمام فضا ها با دیوار پوش ، تاتامی، ضربه گیر پوشیده شده.

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟

بله در مهد کودک همه کلاس ها متناسب با هر رنج سنی تجهیز شده است.

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟

بله در مهد کودک یک فضای باز و دو فضای سر پوشیده متناسب با افزایش مهارت های کودکان مثل بالا رفتن و دویدن….تعبیه شده.

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟

بله گاهی مربیان کتاب داستان را برای بچه ها می‌توانند یا کتاب ها را در غالب نمایش عروسکی برای بچه ها ارائه میدهند

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟

آموزش غیر مستقیم زبان انگلیسی ،بازی های حرکتی، کاردستی، کلاس سفال گری، آشپزی، آموزش موسیقی، آموزش مفاهیم ریاضی علوم و فارسی در قالب بازی و غیر مستقیم،آموزش زبان روسی با مربی تیتیو و کتاب های اورجینال،فعالیت های گروهی و فردی در جهت تقویت مهارت بچه ها

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟

بله متناسب با واحد کار بچه ها اردو های شاد و هیجان انگیز خواهیم داشت و بچه ها در روزهای آفتابی و تمیز می‌توانند از فضای حیاط استفاده کنند.

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟

با بازی و ایجاد سرگرمی، پرت کردن حواس بچه ها با اسباب بازی و اعتماد سازی

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟

بله بچه ها باید کارت واکسن و آزمایش انگل را موقع ثبت نام تحویل دهند

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

تمامی بچه در حین ورود و ثبت نام گواهی سلامت ارائه می‌دهند. در صورتی که کودکی مریض باشد بعد از بهبودی کامل و ارائه گواهی دکتر اجازه به مهد را پیدا می‌کند.هیچ کودکی در زمان مریضی و بیماری پذیرفته نمیشود 

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟

از نظر قانونی نگاه داشتن و دادن دارو در مهد کودک ممنوع می باشد.

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

به تمامی گروه های سنی رعایت بهداشت فردی از جمله بهداشت دست ، مسواک زدن را به  همه کودکان آموزش میدهیم 

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟

تا جایی که امکان دارد از ورود اشخاص غریبه در مهد جلوگیری می شود. 

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

کودکان فقط به والدین و یا اشخاصی که با هماهنگی ایشان به مهدکودک مراجعه می کنند و با کنترل کارت شناسایی تحویل می شوند.

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟

بله ، سیستم گرمایشی شوفاژ و سرمایشی کولر آبی و گازی می باشد  

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟

در هر طبقه دو توالت فرنگی و روشویی متناسب با قد کودکان وجود دارد و البته مایع شستشوی دست، شامپوی بچه برای مواقع شستشوی پای کودک، و دستمال وجود دارد

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟

هم مسئول بردن کودکان به دستشویی هست و هم به کودکان بالای سه سال آموزش داده می‌شود 

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟

همه کلاسها پنجره و نور کافی دارند و در همه کلاسها آهنیه نیز نصب شده است 

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟

همه روزه طبق منوی غذایی مورد تایید متخصص تغذیه صبحانه و نهار و میانوعده با ارزش غذایی بالا و مواد اولیه تازه تهیه و سرو می شود

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟

با کمک مربی هر کودک و با تشویق تلاش می گردد تا کودکان انواع غذاها را با علاقه میل کنند، همچنین استفاده از برنج ایرانی و گوشت مرغوب و تهیه غذای خوشمزه سبب شده که کودکان خوش خوراک باشند

آیا کودکان در مهدکودک بیمه هستند؟

به ازای هر کودک حق بیمه مسئولیت مدنی، حوادث و بلایای طبیعی پرداخت شده و مهدکودک از بیمه های آتش سوزی و حوادث و اموال نیز بهره مند است 

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟

در این مهدکودک خواب اجباری نیست ولی در صورت تمایل کودک یا والدین تخت و فضای مناسب برای خوابیدن وجود دارد.

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟

در سیاست های مهدکودک آموزش و نگهداری کودکان با نیاز ویژه و مهد توانبخشی وجود دارد و با بهره گیری از دکتر گفتاردرمانی، کاردرمانی و مشاور روانشناس و بازی درمانگر این امر تحقق یافته است  

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟

بله مشاور و روانشناس همه روزه در مهدکودک مستقر هستند

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟

در صورت درخواست والدین آموزش در قالب کلاس و یا مشاوره ساعتی و‌یا کارگاه ارائه می گردد.

.
با سلام و احترام هر دو فرزند من در ابن مهد كودك حضور دارند و از همه نظر رضايت داريم مديريت حرفه اي و مربيان درجه يك با دانش و مهارت بالا و محيط تميز و تجهيزات كمك آموزشي متنوع، از ويژگيهاي بسيار خوب مهد كودك قاصدك در اقدسيه مي باشد.
مهدي رادان
.
بسیار محیط شاد و خوبی داره برای بچه ها برنامه های آموزشی عالی من دخترم ۳ ساله که اینجاست و واقعا راضیم
مهدیه محمدی
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه