خانه کودک رویان،باهدف پرورش نسل متعهد،متخصص و سالم، اقدام به ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به کودکان عزیز و خانواده ها می‌نماید. کلیه خدمات این مجموعه در راستای افزایش کیفیت آموزش‌های دریافتی کودکان،و فراهم نمودن بستری غنی،جذاب،امن و در چهارچوب‌های فرهنگی و مذهبی میباشد.ایجاد حس ارزشمندی و عزتمندی در کودکان که لازمه ی درخشش آنها در جامعه آینده میباشد،از اصول حاکم بر کلیه فعالیت‌های مجموعه رویان میباشد.انجام تستهای استعدادیابی توسط دکترای روانشناسی،آموزش در قالب بازی،کمک به تقویت حافظه و هوش،تقویت جسمی،مهارتی،ذهنی،فکری از جمله اصول حاکم بر کلیه فعالیت‌های مجموعه رویان میباشد.

کلاس شن بازی

شن بازی یک شکل محبوب از بازی است که فواید بی شماری برای رشد کودکان دارد. یکی از مزیت های اصلی آن، بهبود خلاقیت و تخیل در کودکان است. شن و ماسه یک ماده همه کاره است که می‌توان آن را قالب‌گیری کرد و به اشکال مختلف درآورد و به کودکان این امکان را می‌دهد تا احساسات خود را به روش‌های مختلف بیان کنند. شن بازی همچنین مهارت های حرکتی ظریف (عضلات مینور) را افزایش می دهد، زیرا کودکان با دست و ابزار خود شن را دستکاری و حرکت می دهند. علاوه بر این، بازی شن و ماسه فرصت‌هایی را برای تعامل اجتماعی و حل مسئله فراهم می‌کند، زیرا کودکان با هم کار می‌کنند تا ساختارهایی بسازند یا چالش‌های ارائه شده توسط شن را حل کنند.

کلاس کتاب خوابی، قصه گویی

خواندن کتاب یکی از جنبه های حیاتی رشد کودک است که فواید بی شماری دارد. اولاً، به بهبود مهارت‌های زبانی و سواد، از جمله واژگان، دستور زبان و ساختار جمله کمک می‌کند و رشد شناختی آنها مانند حافظه، توجه و تمرکز را نیز افزایش می دهد. خواندن کتاب همچنین باعث تقویت همدلی و هوش هیجانی می شود زیرا کودکان با شخصیت ها و موقعیت ها درگیر می شوند و در مورد دیدگاه ها و احساسات مختلف یاد می گیرند. علاوه بر این، خواندن کتاب، تخیل و خلاقیت را تشویق می کند و به کودکان اجازه می دهد تا جهان ها و ایده های جدیدی را فراتر از تجربیات خود کشف کنند. در نهایت، خواندن کتاب می تواند پیوند بین کودکان و والدین یا مراقبانشان را تقویت کند، زیرا آنها داستان ها را به اشتراک می گذارند و با عشق مشترک به خواندن ارتباط برقرار می کنند. به طور خلاصه، خواندن کتاب مزایای متعددی را برای کودکان فراهم می کند که می تواند بر رشد و رشد آنها تأثیر مثبت بگذارد.

کلاس نقاشی

نقاشی یک فعالیت خلاقانه است که فواید زیادی برای رشد کودکان دارد. در مرحله اول، به بهبود مهارت های حرکتی ظریف آنها کمک می کند، زیرا آنها قلم مو را در دست گرفته و کنترل می کنند، رنگ را روی بوم می زنند و حرکات کنترل شده انجام می دهند. نقاشی همچنین رشد شناختی آنها را افزایش می دهد زیرا آنها درگیر حل مسئله، تصمیم گیری و تفکر انتقادی برای خلق آثار هنری خود می شوند. علاوه بر این، نقاشی بیان خود، تخیل و خلاقیت را تقویت می کند و به کودکان اجازه می دهد تا ایده ها و احساسات مختلف را از طریق آثار هنری خود کشف کنند. همچنین زمانی که کودکان ایده هایشان را روی بوم زنده می کنند، حس موفقیت و عزت نفس را ایجاد می کند. در نهایت، نقاشی یک خروجی آرامبخش و درمانی برای کودکان برای ابراز احساسات و کاهش استرس و اضطراب ارائه می دهد. به طور کلی، نقاشی یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب است که مزایای بی شماری را برای رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان فراهم می کند.

کلاس بازی و ریاضی

در این کلاس علاوه بر آشنایی کودکان با اعداد و بازی‌های عددی و آمادگی برای ورود به دبستان،نیمکره چپ کودکان فعالیت بیشتری می‌کند و قسمت منطقی و ریاضی کودک تقویت می‌شود.

کلاس سفالگری

در این کلاس،در کنار یادگیری ایجاد اشکال حجیم و رشد مغز کودک،عضلات دست هم تقویت شده و همچنین بدلیل تماس دست کودک با گل رس که بنابرتحقیقات انجام شده،موثر ترین ماده در تحریک سیستم عصبی کودک و شکل گیری مسیرهای عصبی میباشد،کودک در آینده مغز فعال‌تر و خروجی ذهنی بهتری خواهد داشت .و همچنین از خلق اثر هنری خود لذت می‌برد.

کلاس نمایش خلاق

در این کلاس که توسط اساتید مجرب کودک ارائه میشود،طی چندین جلسه انواع مهارت‌های خودشناسی و ارتباطی به کودکان آموزش داده میشود،مهارت‌هایی مثل عزت نفس،اعتماد بنفس،خودکنترلگری،کنترل خشم،ارتباط با همسالان،بزرگترها،کوچکترها و ....در قالب بازی و فعالیت به کودکان آموزش داده می‌شود.

کلاس آبرنگ

کلاس به صورت کلایس های خلاقیت و هنر برگزار می شود.رنگ شناسی، افزایش مهارت های کنترل آب و رنگ، تجربه تکنیک های مختلف

کلاس حفظ قرآن

در این کلاس،علاوه بر آشنایی کودکان با کلام خدا و تقویت ارتباط آنها با بعد معنوی خویش و رشد همپای روحی و وجودی آنها،در معرض نور قرآن قرارگرفته،بعلاوه با داستان‌های قرآن آشنا شده و انس می‌گیرند.همچنین از تاثیر بسزای حفظ قرآن برروی حافظه ،بهره مند می‌شوند و بدلیل فضای شاد و همراه بابازی کلاس قرآن،ایجاد انس و علاقه بیشتر در کودکان می‌شود.

 

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟

"خانه کودک رویان درسال۱۴۰۲ افتتاح شد و از ۳سال تا پایه چهارم ابتدایی پذیرش و آموزش خود راشروع کرده است. ظرفیت این مکان۱۲۰نفر بطور همزمان میباشد"

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

بله درحال حاضر در حال تکمیل ظرفیت مجموعه هستیم و میزبانی کودک دلبند شما افتخار ماست

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

مهد کودک بصورتشیفت صبح از ساعت۸تا۱۲ و شیفت عصر از ساعت۱۳تا۱۷و دوشیفت هم از۸تا۱۷ میباشد.در صورت تاخیر در برداشتن کودک دلبندتان،هزینه بصورت ساعتی اخذ میشود

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟ در روزهای تعطیل رسمی مهد و مدرسه تعطیل میباشد،ولی خانه بازی فعال است و فقط با هماهنگی قبلی پذیرش انجام میشود

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟ در صورتیکه والدین بدلیل ساعت کارییا تحصیلی خاص خود،درخواست شناور بودن ساعت پذیرش کودک خود را داشته باشند،بررسی انجام شده و پذیرش انجام می‌شود.

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟ "شهریه مهد کودک براساس روزها و ساعات انتخابی محاسبه می‌گردد.ثبت نام بصورت دوروزه،سه روزه و پنج روزه و یک شیفت یا دوشیفت انجام گرفته،و شهریه در زمان ثبت نام بصورت کامل دریافت می‌گردد. در صورت ثبت نام ترمیک)۴ماهه(و سالانه،امکان پرداخت در۲یا۳قسط،با پرداخت چک صیادی و تسویه قبل از گذشتن نیمه ی دوره امکان پذیر هست. در راستای تشویق به فرزند آوری،فرزند دوم هم‌خانواده شامل۲۰درصد تخفیف،فرزند سوم شامل۳۰درصد تخفیف و فرزند چهارم رایگان ثبت نام می‌شود."

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟ کلیه فعالیت‌های هرکلاس از طریق گروهی که مخصوص آن کلای تشکیل شده،به والدین گزارش داده می‌شود.و تصاویر کودکان عزیز،با رضایتنامه از والدین در گروه قرارداده می‌شود.

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟ بله،جلسات هم اندیشی باحضور والدین عزیز،همچنین جلسات دانش افزایی والدین  در جهت همسو شدن با مجموعه تخصصی رویان،برای ارائه خدمات بهتر و گرفتن نتیجه مطلوب ،توسط روانشناس کودک برگزارمیشود.

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟ "من،زهرا درستی،مدیر موسسه رویان،در ابتدا ازشما والد گرامی بخاطر اعتماد به مجموعه رویان کمال سپاسگزاری و قدرشناسی رادارم و تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهتر و تخصصی تر خدمات به کودک دلبندتان بکار میگیرم. و از حضورتان درخواست هماهنگی با مجموعه،در رفت و آمد و رعایت قوانین و مقررات را دارم،حضور شما دوست عزیز در محیط آموزشی،بدلیل آسیبهایی که برای کودک شما وکودکان دیگر دارد،ممنوع میباشد.رعایت ساعات ورود و خروج مهد و مدرسه ما را در ارائه خدمات بهتر کمک میکند‌. برای شما آرزوی سربلندی و سعادت دارم."

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟ "در مکان درب ورودی،نیمکت‌های برای نشستن مادران عزیز قرار داده شده و همچنین بخشی از خانه کودک بعنوان محل استراحت و مطالعه و کافی شاپ اختصاص داده شده است که شما مادر گرامی با آرامش ااطر در فضایی نزدیک با کودک دلبندتان باشید،ولی حضور شما درکنار کودک در فضای مهد،هم باعث ادامه وابستگی بشما شده و نتیجه خوبی از به مهد آوردن کودکتان بدست نمی آید،و همچنین از نظر انتقال ویروس باتوجه به اینکه دوره کمون ویروس،علائمی ندارد، احتمال خطر وجود دارد. از نظر جذب کودک هم،اصرار ما براین نکته هست که برای جلوگیری از پیش آمدن اضطراب جدایی در کودکان،حتما درروزهای اول،زمانی برای نشستن در مهد درنظر بگیرید."

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟ "بله، کودکان ۲.۵ تا ۳.۵ در یک کلاس، کودکان ۳.۵ تا ۵ سال در یک کلاس و ۵سال تا۵سال هم در کلاس مجزا که پیش دبستانی ۲ محسوب میشود حضور دارند، همکلاس تا۱۵نفر گنجایش دارد و به ازای هزارنفر یک مربی درنظرگرفته می‌شود."

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟ پرسنل و معلمان مهد رویان از نیروهای باسابقه در حوزه کودک هستند،مدیریت بحران و کمک‌های اورژانسی تا رسیدن پزشک در این مهد بصورت کامل به مربیان آموزش داده شده است

آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟ مکان مهر کودک رویان،ساختمانی نسبتا نوساز باایمنی کامل است،در کلیه نقاط خاص کپسول آتش‌نشانی قرار داده شده،نحوه چینش کلاسها بصورتی هست که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه،کودکان کوچکتر که سرعت عمل کمتری دارند با درب خروجی نزدیکترباشند و کودکان بزرگتر بابهرا گیری از سرعت و تسلط خود،بزودی و بدون ازدحام از محیط خارج شوند.

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟ بله کلیه اسباب بازی ها،چه از نظر ایمنی،و چه از نظر جنس و رنگ و مدد کاری،متناسب با رده سنی کودک طراحی و ایمن سازی شده است

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟ ماهی یکبار با الکل و دستمال تمیزشستشو و ضدعفونی می‌شوند.

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟ بله کلیه فضاها و سطوح،با کمک دکتر صادقی،متخصص ایمنی محیط کار ،ایمن سازی شده اند

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟ مهد کودک رویان به سه بخش مهارتی،حرکتی و آموزشی تقسیم شده است،که در هرکدام سعی شده محیطی زیبا،امن و غنی فراهم شود تا کودک با آرامش کامل بتواند محیط راتجربه کند

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟ بله،محیط مهد کودک رویان،فضایی به وسعت۴۵۰متر مربع میباشد که بخش. وسیعی از آن مختص خانه بازی میباشد.

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟ بخشی از خانه بازی رویان،کتابخانه است که در آن سعی شده بهترین کتاب‌های روز تامین و در دسترس کودکان عزیز قرار گیرد

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟  صبحگاه شامل دعای فرج،ورزش صبحگاهی،صبحانه  بازی،کلاس مهارتی و آموزشی،میان وعده و ترتیب کلاسها،ساعت نهار و شروع تایم عصر و ادامه بهمین روال

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟ بله،بخشی از مهد فضای باز است که کودکان برای کلاس باغبانی و آفتابخوری ،البته متناسب با  آب وهوا،به پیاده روی و تحرک در فضای باز می‌پردازند اردوهای مادر و کودک، و اردوهای خانوادگی جزئی از برنامه خانه کودک رویان میباشد

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟ پیشنهاد بازی‌های جذاب،سرگرم کردن،محبت کردن و پرت کردن حواس کودک

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟ بله،واکسیناسیون روتین کشوری در همه کودکان مورد پذیرش باید انجام شدا باشد

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟ پذیرش کودکان عزیز که دارای علائم بیماری هستند در مهد کودک به هیچ عنوان انجام نمی‌پذیرد.

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟  بر طبق دستورالعمل که مادر به ما می گوید انجام می گردد.

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟ بله،قبل از هروعده غذایی صف شستن دست برلی همه کودکان عزیزداریم

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟ ممنوع میباشد

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند. فقط پدر،مادر یاکسیکه قبلا بهمراه پدر یا مادر رویت شده و پدر یا مادر کتبا رضایت نامه برای تحویل کودک خود به آن فرد را امضا کرده باشند و در همان روز حتما هماهنگ کردا باشند.

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟ بله،سیستم گرمایشی داکت اسپیلت و گرمایش از کف برای فصل سرما، و چیلر برای فصل گرما وجود دارد

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟ سرویس کودکان از مربیان جداست،سرویس ایرانی،فرنگی و قصری برلی کودکان کوچکتر وجود دارد،سرویس هفته ای حداقل۳بار با شوینده قوی ضدعفونی می‌شود و دارای صابون و دستمال هم میباشد

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟ بله،برای مادرانی کا بحران از پوشک گرفتن دارند،خاله پروین مهربون هم آموزش دستشویی رفتن رو به بچه ها میدن،هم بچه ها رو دستشویی میبرن.

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟ بله کلیه کلاسها و خانه بازی دارای پنجره بزرگ هستند که نور و تهویه راتامین میکند

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟ بله،دستور غذایی مهد،با امضای متخصص طب سنتی،در جهت رشد بهتر قدی و وزنی و مغزی برای بچه ها آماده شده. است.

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟ خاله پروین،استاد غذا دادن بچه هاست

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟ برای کودکان ۹ساعتی،برنامه خواب و استراحت داریم.

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟ خانه کودک رویان یک مرکز کاملا تخصصی است که زیر نظر سه دکتر روانشناس اداره میشود.هرگونه مشکل احتمالی با مشاوران این مجموعه در میان گذاشته می‌شود و د صورت نیاز،در اسرع وقت رسیدگی میشود

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟ بله،خانم دکتر فرشادمهر عزیز که مشاور رسمی آموزش و پرورش هم هستند،خدمات گرفتن تست استعدادیابی و مشاوره برای والدین  در صورت درخواست را انجام می‌دهند.خانم دکتر شفیعی طرحواره درمانگر و خانم دکتر موسی زاده مشاور طرح هستند

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟ بله کلاسهای فرزند پروری،کنترل خشم،کنترل استرس وهمسر داری،و کارگاههای مادر و کودک در مجموعه رویان برگزار میشود.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه