فلسفه تاسیس مهد کودک یاری رساندن به والدین کودکان زیر هفت سال در راستای تربیت بهتر فرزندانشان است. زیرساخت‌های تربیتی، اساس‌ها، مقدسات و مهارت‌های پایه استعدادهایشان بدون آموزش مستقیم از طریق بازی و فعالیت در فضایی بانشاط شکل می گیرد و به جای مراقبت صرف در محیط مناسبی برای زندگی و دوره‌های بعدی تربیتی آماده شوند.

    مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

    تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟

    سال ۱۳۸۲_ با توجه به استانداردهای سازمان آموزش و پرورش

    آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟

    با توجه به محدود بودن ظرفیت کلاس‌ها، ابتدای هر ماه، ثبت نام‌ها بسته خواهد شد و عنوانی به نام لیست انتظار نداریم. در صورت تکمیل ظرفیت، والدین به صورت ماهانه با مهد کودک در ارتباط خواهند بود تا در صورت اعلام ظرفیت، امکان ثبت نام ایجاد گردد.

    ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟

    ساعت کار مجموعه از ساعت ۷ صبح لغایت ۱۶:۳۰ خواهد بود. از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۱۷، جهت همکاری با والدین عزیزی که تاخیر داشته‌اند، در خدمت فرزندان خواهیم بود. از ساعت ۱۷ به هیچ گونه امکان نگهداری در زمان بیشتر نخواهیم داشت و همچنین هزینه مازاد در این رابطه نخواهیم داشت.

    برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟

    تعطیلات مهد کودک فقط به صورت تعطیلات تقویمی و رسمی خواهد بود.

    دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟

    با توجه به سن فرزندان دلبندمان الزامی بابت حضورشان از ۷ صبح نمی‌باشد. لذا توصیه مهد کودک حضور فعال فرزندمان از ساعت ۹:۳۰ لغایت ۱۵ در ساعات آموزشی است.

    شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟

    شهریه مهد کودک با توجه به تعرفه سازمان آموزش و پرورش می‌باشد و برای افرادی با شرایط خاص به عنوان مثال دو فرزندی و … تخفیف قائل خواهیم شد.

    آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟

    گزارش کار روزانه و تصاویری از فعالیت‌هایشان در گروه والدین ارسال می‌گردد، علاوه بر آن با توجه به نیاز والدین برای گروه سنی ۱۸ ماه تا پایان ۳ سال توسط مربی روزنگار، تکمیل می‌گردد.

    آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟

    هر ماه جلسه اولیا و مربیان خواهیم داشت و پایان هر فصل ارزیابی، نظرسنجی و برنامه آموزشی به والدین ارائه خواهد شد.

    از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟

    انتظار ما به عنوان خانه دوم فرزندان دلبندتان، همراهی و همفکری با خانواده مهد کودک شکوفه‌های آسمانی در راستای ایجاد فضای امن و شاد در راستای شکوفایی استعدادهای فرزندان دلبندمان می‌باشد.

    من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟

    یک هفته پذیرای کودکان به صورت میهمان خواهیم بود و سپس در صورت برقراری ارتباط موثر بین کودک و مربی، ثبت نام برای دوره جذب صورت خواهد گرفت. قطعاً این زمان نه تاثیر مثبت در روند جذب دارد بلکه به خانواده اجازه تصمیم گیری دقیق‌تری، خواهد داد و مهد کودک این فرصت را برای شناخت والدین و فرزندشان در راستای برنامه‌ریزی بهتر، مغتنم می‌شمارد.

    آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟

    کودکان در کلاس‌ها بر اساس سن، دسته‌بندی می‌گردند و تعدادشان در هر کلاس، توسط سازمان آموزش و پرورش تعیین می‌گردد و مهد کودک بر این اساس، ثبت نام به عمل می‌آورد. در هر کلاس، دو مربی با مدرک تحصیلی حداقل لیسانس مرتبط می‌باشد.

    آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟

    تمامی کارکنان از مدیر موسس تا خدمتگزاران محترم مهد کودک، دوره‌های کمک‌های اولیه و دوره‌های آتش نشانی را گذرانده‌اند و دارای مدارک معتبر می‌باشند.

    آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟

    کلی کارکنان مهد کودک برای وضعیت‌های اضطرار، دوره‌های مربوطه را گذرانده‌اند تا در صورت نیاز با خونسردی و نهایت توانمندی بهترین عکس العمل را دارا باشند.

    فعالیت‌ها و مهارت‌های اجتماعی در مهدکودک

    آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟

    در هر کلاس متناسب با فضا، سن و تعداد کودکان، اسباب بازی، لوگو و وسایل بازی در راستای شکوفایی استعدادهایشان و کسب مهارت‌های لازم در نظر گرفته شده است.

    اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟

    اسباب بازی‌ها برای گروه سنی ۴ تا ۶ سال هفته دو بار، برای گروه سنی ۳ تا ۴ سال، یک روز در میان و برای زیر ۳ سال، هر روز شست و شو و ضدعفونی می‌گردد.

    آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟

    تمام فضاهای مهد کودک دارای تاییدیه از سازمان استاندارد می‌باشد.

    آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟

    تجهیزات متناسب در راستای ارتقای مهارت‌های حرکتی و هوش‌های چندگانه کودکان، در نظر گرفته شده است.

    آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟

    با توجه به اهمیت تقویت مهارت‌های حرکتی، امکانات لازم در حیات مهد کودک در نظر گرفته شده است.

    آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟

    یکی از مهمترین مباحثی که در مهد کودک باید به آن توجه شود، ایجاد ارتباط صحیح کودک با کتاب می‌باشد. لذا در برنامه هفتگی تمام گروه‌های سنی کتابخوانی، قصه‌گویی و شاهنامه خوانی در نظر گرفته شده است.

    فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟

    ا نگاه اجمالی به فعالیت‌های معمول روزانه کودکان عبارت است از سرود خوانی، ورزش صبحگاهی، صرف صبحانه، واحد کار، فعالیت‌های هنری، مهارت‌های زندگی، دست ورزی، مهارت‌های اجتماعی، بازی های فکری، بازی های گروهی و کلاس های فوق برنامه است.

    آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟

    پایان هر فصل برای گردش کودکان، برنامه‌های تفریحی_ آموزشی به صورت اردوهایی در نظر گرفته می‌شود که بر مهارت اجتماعی، اعتماد به نفس و عزت نفس کودک تمرکز دارد.

    چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟

    مدیریت با بیش از ۲۵ سال سابقه کار در راستای تعلیم و تربیت با مدرک دکترای علوم تربیتی در رابطه با کودکان ناآرام، در وهله اول، علت و سپس راه حل مناسب را اتخاذ و با مربیان مجرب خود در میان گذاشته و با نظارت بر روی کار مربیان پیگیر مسئله خواهد شد تا مشکل مرتفع گردد.

    آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟

    واکسینه شدن یکی از شروط لازم ولی کافی نیست. کودکان باید از دکتر متخصص اطفال، گواهی سلامت اتخاذ نمایند تا بتوانیم آنها را ثبت نام نماییم.

    سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

    یکی از شروط ثبت نام تعهد کتبی والدین مبنی بر رعایت قوانین مهد کودک از جمله عدم حضور کودک در صورت هرگونه بیماری است و در صورت مشاهده علائم بیماری با والدین سریعا تماس گرفته و کودک تا آمدن والدین، قرنطینه خواهد شد و بعد از بهبودی کامل، همراه گواهی سلامت، اجازه ورود به مهد کودک را خواهد داشت.

    اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟

    در صورت بروز بیماری واگیردار، کودک به ناچار باید تا بهبودی کامل در منزل استراحت کند. اگر به صلاحدید پزشک، وی نیاز به مصرف دارو در دوران نقاهت باشد. مهد کودک با نسخه پزشک و دستور دارویی تا بهبودی کامل با خانواده همکاری لازم را به عمل می‌آورد.

    آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

    یکی از موارد بهداشتی برای جلوگیری از شروع بیماری، شستشوی صحیح دست است که توسط مربیان ذیصلاح آموزش داده می‌شود و با نصب تابلوهای آموزشی در سرویس‌های بهداشتی و نظارت و کنترل مربی، این مهم حادث می‌شود.

    حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟

    در مهد کودک حضور پرسنل و اولیای محترم بلامانع است و هیچ فرد غریبه‌ای، اجازه ورود نخواهد داشت.

    سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

    یک یا دو نفر پرسنل ذیصلاح زیر نظر مدیریت مسئولیت تحویل و ترخیص کودک را بر عهده دارند. در برگه‌های ثبت نام، اسامی تحویل گیرندگان همراه با نسبت او با کودک قید شده است. در مواقع اورژانسی با هماهنگی والدین و همراه داشتن کارت شناسایی معتبر، کودک به آنها تحویل داده می‌شود.

    آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟

    مهد کودک مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی کاملاً استاندارد و متناسب با فضای مهد کودک می‌باشد.

    آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟

    تعداد سرویس‌های بهداشتی متناسب با ظرفیت مهد کودک و مجهز به مایع دستشویی، دستمال کاغذی و تمامی موارد مورد نیاز دیگر می‌باشد.

    آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟

    با توجه به گروه‌های سنی کودکان، از پوشک گرفتن و رفتن به سرویس بهداشتی و آموزش رعایت تمامی نکات بهداشتی مربوطه به صورت تخصصی و زیر نظر مسئول مربوطه با نهایت دقت و آرامش انجام می‌پذیرد.

    آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟

    ساختمان مهد کودک از شمال و جنوب دارای نور مستقیم و آفتاب می‌باشد و از روشنایی و تهویه مطلوب برخوردار است.

    آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟

    ۲۰_ مهد کودک زیر نظر متخصص تغذیه سرکار خانم سحر ، برنامه صبحانه و ناهار برای فرزندان عزیز تدارک دیده است و برنامه میان وعده مناسب جهت رشد ذهنی و سلامت جسم کودک به والدین ارائه می‌دهد.

    آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟

    ما با فراهم آوردن فضای شاد و جذاب دیزاین غذاها و به همراه تابلوهای تشویقی در فضای غذاخوری برای کودکانی که غذا نمی‌خورند، انگیزه لازم را ایجاد خواهیم کرد.

    آیا کودکان در مهدکودک بیمه هستند؟

    تمامی پرسنل به همراه کودکان ثبت نام شده بیمه حوادث و مسئولیت مرنی می‌باشد.

    آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟

    کودکان ۶ ماه تا ۳ سال در طول روز، نیاز به یک ساعت استراحت زیر نظر مربی در اتاق خواب دارند. از ۳ سال تا ۶ سال باتوجه به برنامه‌های شاد، متنوع و مفرحی که برای بچه‌ها تنظیم گردیده است، آنها تمایل به خواب نخواهند داشت. در صورت نیاز، اتاق خواب به همراه مربی مربوطه برای آنها آماده می‌باشد.

    آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟

    والدینی که برای ثبت نام کودک خود مراجعه می‌نمایند، خانواده و کودک مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر به هر دلیلی مشکلی وجود داشته باشد، مشکل مورد بررسی قرار گرفته و در راستای حل مشکل، زیر نظر مدیریت برنامه‌ریزی توسط مربیان اجرا می‌گردد.

    آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟

    مدیریت مهد کودک با بیش از ۲۵ سال سابقه کار در تعلیم و تربیت با مدرک دکترای علوم تربیتی و تمام مربیان دارای مدرک کارشناسی در رشته روانشناسی و مشاوره می‌باشند.

    آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟

    دوره‌های فرزندپروری زیر نظر روانشناس کودک جناب آقای دکتر محمد حسام فیروزی انجام می‌پذیرد.

    نمایش بازخورد های بیشتر

    افزودن دیدگاه جدید

    کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
    دسته بندی های ویژه