رویکرد کلی آموزشی و پرورشی در مهدکودک و پیش دبستانی معراج، مبتنی بر روش های شناختی و بطور خاص روش شناختی ژان پیاژه می باشد.

و تاکید ویژه بر جایگزینی یادگیری (Learning) ، بجای آموزش (Teaching) با اشاره به نظریه معروف Jack. C. Richards مبنی بر اینکه "مساله اصلی این نیست که شما چه چیز را آموزش می دهید، بلکه بسیار مهم است که یادگیرنده چه چیزی را می آموزد" می باشد.

  • کادر آموزشی:مجرب . متخصص . متعهد
  • برنامه های جانبی:اردو, نقاشی, هنرهای دستی, اوریگامی, هوش و خلاقیت, موسیقی, شطرنج, ژیمناستیک
  • زبان های خارجی:انگلیسی
  • ساعت کار مدرسه:صبح تا بعد ظهر
  • سرویس رفت و آمد:دارد
  • کارگاه / آزمایشگاه:کامپیوتر, رباتیک
  • متوسط تعداد دانش آموز در هر کلاس:۱۰
  • غذا:صبحانه, ناهار
  • مشاور:آموزشی, تربیتی, استعداد یابی
  • نوع مدرسه:غیر دولتی

با توجه به کمبود اطلاعات درباره مهدکودک معراج ما به شما عزیزان ۳ نکته درباره پیدا کردن مهدکودک خوب را نیز توضیح می دهیم.

۳ توصیه به خانواده ها برای انتخاب بهترین مهد کودک

کودکان با روحیه حساس و شکننده نیاز دارند، در مراکز آموزشی استاندارد با مهارت های مختلف، آشنا شوند. انتخاب مهد کودک ایده آل چندان ساده نیست و خانواده ها، چالش بسیاری را تجربه می کنند. در ادامه ۳ توصیه اشاره شده است تا بتوانید صلاحیت آموزش موسسات مختلف را بهتر ارزیابی کنید.

در نظر گرفتن نیازهای منحصر به فرد کودک

واکاوی از توانمندی های ذاتی و شکوفایی استعداد، زمانی میسر است که شیوه آموزشی متناسب با شخصیت منحصر به فرد و نیازهای خاص کودک باشد. مربیان زبده مجهز به دانش و تجربه هستند و قادرند متناسب با خلق و خو، نیاز و سبک یادگیری کودکان، مسیر کسب دانش را فراهم کنند. برخی از موسسات رویکرد یادگیری متفاوتی را پشتیبانی می کنند. به طور مثال برخی از کودکان به دلیل شخصیتی درونگرا، ممکن است چندان رغبتی برای حضور در فعالیتهای فوق برنامه متعدد را نداشته باشند بنابراین می بایست برنامه های آموزشی، فرصت ترویج اجتماعی شدن و مشارکت فعال را فراهم کنند.

ارزیابی تعامل مربیان و کودک در بازدید حضوری

حضور در مهدکودک را می‌توان نخستین گام در سفر تحصیلی کودکان، توصیف کرد تا در مقاطع بالاتر آموزشی و اشتغال، موفقیت هایی را رقم بزنند. بازدید حضوری از موسسات مختلف، کمک می کند تا ویژگی ها و اولویت های مد نظر را از نزدیک ارزیابی کرد. تعامل مربیان و کودکان، نشان‌دهنده میزان توجه، مراقبت و پاسخگویی به نیازهای کودکان است. برگزاری برنامه آموزشی نیز وابسته به فعالیت کادر آموزشی متخصص و دوره دیده است که صلاحیت رمزگشایی از توانمندی های درونی و پرورش مهارت های مختلف را داشته باشند، بنابراین نیاز است نسبت به سوابق فعالیت مربیان نیز دغدغه جدی داشت. 

ارزیابی فلسفه و ارزش های مهد کودک

وجود سیستم ارتباطی هدفمند در مهد کودک، کمک می کند تا فعالیت های آموزشی به درستی پیش روند و شاهد رشد و شکوفایی استعدادها نیز بود.. همسو بودن ارزش ها و اولویت های مهدکودک و خانواده کمک میکند تا نه تنها وقت و انرژی، اتلاف نشود بلکه تضمینی برای موفقیت و احساس عزت نفس است. انتخاب مهدکودک مناسب نه تنها به رشد و شکوفایی درونی منجر می‌شود بلکه تعاملی سازنده با سایر همسالان را نیز به ارمغان می آورد. حال موسسات متعددی در حال فعالیت هستند که از نظر علمی و حرفه ای نیز در جایگاه بالایی قرار دارند اما محیط آموزشی خشک نمی‌تواند بازدهی داشته باشد علاوه بر آنکه استرس و اضطراب دو چندانی را نیز به همراه دارد. بنابراین می بایست پارامتر های متعدد به ویژه نیازهای کودک، تعاملات سازنده بین مربیان و کودکان، فلسفه و ارزش های مدنظر را شاهد بود، مطمئناً تضمین کننده کیفیت خدمات آموزشی است.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه