در این صفحه قرار است ما اطلاعاتی درباره مهدکودک قدیمی و ریشه دار باغ نیلوفر با مدیریت خانم آمنه عزیزی و صاحب امتیازی خانم پروانه عزیزی که از ۳۵ سال پیش شروع به فعالیت کرده اند در اختیار شما قرار دهیم.

در حال حاضر مهدکودک باغ نیلوفر با ۳۰۰ متر بنا در هر طبقه (مجموعه ۹۰۰ متر فضای آموزشی) و حیاط ۴۰۰ متری (جمعا ۱،۳۰۰ متر مساحت مهدکودک) در جردن به فعالیت خود ادامه می دهد. در قسمت زیر سعی می کنیم در چند پرده به معرفی مهدکودک باغ نیلوفر بپردازیم.

معرفی اولیه مهدکودک باغ نیلوفر

یکی از مهمترین دوران زندگی انسان ها دوران کودکیست که پایه و اساس شخصیت، آموزش، فرهنگ و زمینه سازی برای توانایی ها و رشد استعدادهای افراد از این دوره شروع به شکل گیری می کند. به همین خاطر، در سراسر دنیا، توجهی ویژه و تخصصی به آموزش و پرورش کودکان زیر شش سال می شود.

به طور مثال، در کشور فرانسه، آموزش اجباری کودکان از سن ۳ سالگی و در مهدکودک آغاز می شود و بسیاری از والدین، حتی کسانی که خود در حوزه کودک متخصص اند، فرزندان خود را برای آموزش و پرورش، به فضاهای آموزشی خارج از خانواده می سپارند چرا که از اهمیت یادگیری از متخصصین و نه اعضای خانواده، آگاهند و فرزندان خود را از کمتر از این سن نیز به مهدکودک می سپارند. 

شروع آموزش از دوران مهدکودک از این لحاظ حائز اهمیت است که فرزندان از سنین پایه توسط افراد با تجربه و تیم های متخصص اعم از تیم های پرورش استعداد، مربیان رفتار درمانی، روانشناس، ... ارزیابی می گردند. 

متاسفانه شرایط امروزه جامعه و دوران سخت پسا کرونا در تمام دنیا، و علی الخصوص در کودکان تاثیرات نامطلوب و آسیب های عمیق روحی، از جمله جمع گریزی، زمینه های افسردگی، پرخاشگری، انزوای شخصیتی، عدم توانایی در برقراری ارتباط با گروه همسالان، عدم تمرکز، وابستگی شدید به والدین، و... به جای گذاشته است. این موارد نه تنها مصداق اهمیت حضور در جمع همسالان است، بلکه ضرورت بررسی غیرمستقیم رفتار کودکان و ارائه راهکارهای لازم در زمان و محیط مناسب را بیش از پیش حائز اهمیت می نماید.

آشنایی با مجموعه باغ نیلوفر

مهدکودک و پیش دبستانی سه زبانه باغ نیلوفر تحت مدیریت تیمی مجرب با بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت در حوزه آموزش و پرورش کودکان است. مدیریت مهدکودک،خانم آمنه عزیزی، و صاحب امتیاز مهدکودک خانم پروانه عزیزی، دو خواهر مهربان و دوست داشتنی هستند که بیش از ۳۵ سال است عشق به کودکان را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اند و دست در دست هم در حال فعالیت اند. از دیگر ویژگی های بارز مهدکودک، حضور عموشهرام، چهره شناخته شده و مجرب در حوزه بازی با موسیقی کودک است. حضور یک خانواده در تیم مدیریتی مهدکودک، فضای باغ نیلوفر را به خانه دوم و بسیار شاد برای کودکان تبدیل کرده است.

سابقه فعالیت باغ نیلوفر و فضای دوست داشتنی آن و عشق واقعی به کودکان، از جمله مهمترین  دلایل علاقه والدین و کودکان به باغ نیلوفر است. خانواده باغ نیلوفر (اولیا و والدین)، هر روز در تعامل مستقیم با همدیگر قرار دارند و تمامی فعالیت های روزانه کودکان با عکس، فیلم و کلیپ های متعدد، به طور لحظه ای برای اولیا ارسال می شود. 

تیم مدیریت مهدکودک با حضور در مهد به طور دائمی و تمام طول روز، امکان بازدید در تمام روزهای کاری و ساعات روز را برای اولیا میسر داشته اند. باغ نیلوفر به شعار "درهای باز به روی والدین"، معتقد است که درهای مهد باید در تمام زمان ها به روی اولیا باز باشد چرا که به کیفیت کار و خودنظارتی بر کیفیت فعالیت ها در همه لحظات، اعتقاد راسخ دارند و همواره پیش از ثبت نام نیز اولیا را ترغیب به حضور فیزیکی در مهد برای بازدید از فضا و فعالیت مهد تا زمان جلب رضایت قلبی و اطمینان کامل برای سپردن جگرگوشه های عزیزمان می نمایند.

به اعتقاد ایشان، حضور و نظارت دائم بر کلیه امور و فعالیت های مهد از نزدیک، موجبات تامین امنیت، آرامش و کیفیت فعالیت باغ نیلوفر را، به عنوان با سابقه ترین مهدکودک در محدوده،  در تمامی این سالها تضمین کرده است.

امکانات باغ نیلوفر

فضای مهدکودک ۱۲۰۰ متر (شامل ۳۰۰ متر حیاط و سه طبقه ۳۰۰ متری) دارای امکانات کامل، مجهز به دوربین مدار بسته، وسایل بازی  در فضای باز و داخل ، اتاق شن بازی، استخر آب بازی، امکانات آموزشی استاندارد، و ... 

پرسنل و مربیان باغ نیلوفر همگی مجرب و دارای مدارک مربیگری کودک هستند. تمامی کودکان باغ نیلوفر تحت نظارت مستقیم روانشناس، روان درمانگر و بازی درمانگر کودک هستند که با نظارت بر فعالیت های کودکان، نکات لازم برای تعامل با هر کودک را به طور ویژه و انفرادی، به مربیان انتقال می دهد. همچنین، جلسات مشاوره برای والدین، کودکان، کارگاههای مادر و کودک نیز بنا به نیاز کودکان و والدین در نظر گرفته می شود. 

آموزش در باغ نیلوفر متناسب با جدیدترین اصول آموزشی در دنیا انجام می شود و چیزی که بسیار حائز اهمیت است شیرین،  جذاب و در قالب بازی بودن، همخوانی داشتن با آستانه تمرکز کودک متناسب با گروه سنی و رشد ذهنی کودکان، تداوم و مفید بودن موارد آموزشی، و تاکید بر وجود جنبه تفریح در آموزش اند. 

با توجه به گروه سنی و میزان علاقه بچه ها،  کلاس های فوق برنامه متنوع و شادی با اساتید مجرب و مهربان برای مهارت یابی کودکان  درنظر گرفته شده است که تمرکز بر روی پرورش هوش نه گانه کودکان می باشد. 

برای این که مهدکودک محیطی شاد و مفرح برای کودکان باشد،  جشن ها و جشنواره های متنوعی با مناسبت های مختلف در برنامه ها وجود دارد.  باغ نیلوفر یک مهدکودک بسیار شاد است و معتقد است "شادی تفکر کودک است" و به همین خاطر، و با حضور وزنه مهمی همچون عمو شهرام، شادی در تمام لحظات باغ نیلوفر موج می زند. در باغ نیلوفر، علاوه بر تمام جشن های ملی مثل نوروز، یلدا، و ... و بعضی جشن های ملل دیگر هر ماه یک برنامه جشن شاد مثل جشن کلاه، جشن آب، جشن زنبور، و ... و جشن تولد بچه ها برگزار می شود.

جشن های باغ نیلوفر. در بعضی از جشن ها پدر، مادر و خانواده ها نیز دعوتند، مثلا در جشن نوروز، می توانند هنرنمایی های عزیزانشان را روی صحنه آمفی تئاتر و با لباس های نمایشی و بسیار زیبا ببینند

پذیرش کودک از ۶ماه تا ۲سال در کلاس شیرخوار

  • ۲ - ۳ سال در گروه نوپا
  • ۳ - ۴ سال درگروه کودکستان
  • ۴ - ۵ سال در گروه پیش ۱
  •  ۵ - ۶ سالدر گروه پیش ۲
  •  ۶ - ۱۰ سال در کلاسهای after _school

پکیج های آموزشی

پکیج برنامه های آموزشی و پرورشی باغ نیلوفر بسیار جامع، پربار و متنوع میباشد. کلاسهای ویژه نقاشی و سفال و خلاقیت با مربی ویژه و متخصص،

  • باله،
  • اسکیت،
  • شطرنج،
  • چرتکه،
  • رباتیک،
  • آموزش بلز و فلوت،
  • بازیهای ورزشی،

آموزش و پرورش در مقطع پیش دبستان مورد توجه ویژه است و در راستای پرورش همه جانبه کودمان جهت ورود به مقطع دبستان برنامه ریزی شده است. این برنامه ها شامل پکیج ویژه تقویت مهارت ها و پرورش ذهنی و هوشی است که به شرح زیر و با ذکر هدف هر یک آورده شده است:  

  • مهارت های نوشتاری -در دفتر یک خط و شطرنجی: تقویت عضلات کوچک و بزرگ کودک و هماهنگی اعصاب دیداری و حرکتی 
  • زبان آموزی، آمادگی کودک برای ورود به دبستان 
  • آموزش ریاضی به شیوه imaths، شیوه ای مدرن در تقویت هوش ریاضی کودک
  • پروژه های واحد کار هفتگی، آمادگی اجتماعی کودک برای ورود به دبستان 
  • ازمایش و تحقیق گروهی، که در تمامی برنامه های مدرن آموزشی کودک در کشورهای برتر دنیا از لجاظ آموزش کودک، بسیار مورد توجه است و کودکان ما را تحلیلگر و دانا بار می آورد. 
  • کتاب تخصصی هوش و پرورش حواس پنجگانه
  • نجوم، برگرفته از متدهای آموزشی پنج قدرت برتر دنیا در آموزش کودک 
  • جغرافی، برگرفته از متدهای آموزشی پنج قدرت برتر دنیا در آموزش کودک
  • مهارتهای زندگی، برگرفته از متدهای آموزشی پنج قدرت برتر دنیا در آموزش کودک
  • ادبیات و فرهنگ - شامل آشنایی با بزرگان ایران و خواندن قصه ها و ضرب المثلهای ایرانی، و آشنایی با فرهنگ های مختلف دنیا
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
ویژگی برتر مهدکودک باغ نیلوفر چیست؟
از نظر ما، ریشه دار بودن و قدمت ۳۵ ساله یک مهدکودک، ثبات مدیریت و تیم از مهم ترین مولفه های انتخاب یک مهدکودک هستند. مدیریت و مربیان خود باید الگوی آنچه به کودک می آموزند باشند، ثبات در یک تیم اتفاقی نیست، مگر اینکه زیر بنای روابط آن ها براساس انسانیت، اخلاق، دوستی، صداقت و حل تعارض نباشد و همگی نگاه یک خانواده به یکدیگر را داشته باشند.
دسته بندی های ویژه