یکی از ویژه ترین مهدکودک های اکباتان و بیمه بی تردید مهدکودک خانه ما هست. مهدکودک خانه ما با مدیریت لیلا صالحی با ساختاری منسجم برای استعدادیابی کودکان براساس روش هوش های ۹ گانه هوارد گاردنر بنا شده است، این مهدکودک در نظر دارد با یافتن و پرورش استعداد کودکان شما، انسان هایی آزاد و شاد پرورش دهد.

معماری فضای داخلی مهدکودک نیز با استعدادیابی کودکان همخوانی کامل دارد. مهدکودک خانه ما نه تنها استعداد کودک شما را شناسایی کرده بلکه در طول مدتی که کودک شما در این مرکز حضور دارد به پرورش تمامی هوش بصورت متعادل می پردازد.

اگر بخواهیم مهدکودک خانه ما را بشناسیم باید به چند مورد اشاره کنیم که در قسمت زیر آورده شده اند:

پس از مشاهده ویدئوی مربوط به مهدکودک خانه ما در اکباتان پیشنهاد می کنیم اطلاعات زیر درباره مهدکودک خانه ما را نیز مشاهده بفرمائید.
لیلا صالحی
مدیر مهدکودک خانه ما

استعدادیابی هوارد گاردنر

براساس هوش های نه گانه گاردنر هر انسانی دارای حداقل یک هوش برتر است اما تمرکز همه جانبه بر روی یک هوش می تواند کودک را از تعادل خارج کرده و یک بعدی کند.

ما علی رقم کشف استعدادها به پرورش تک تک آن ها می پردازیم تا کودک، شخصیتی چند بعدی و متعادل داشته باشد و از تربیت کودک یک بعدی فاصله بگیریم.

در مهدکودک خانه ما، کودک فقط با انجام بازی های از قبل طراحی شده براساس روش های هوارد گاردنر، بصورت غیرمستقیم مورد ارزیابی قرار می گیرند.

هوش های آن ها شناسایی و رتبه بندی شده و از طریق آموزش غیر مستقیم به پرورش تک تک آن ها می پردازیم.

قسمت عمده ای از این موارد از طریق بازی و قصه های دسته بندی شده از مبتدی تا پیشرفته به کودکان آموزش داده می شوند.

چرا باید تمامی هوش های کودکان بصورت یکسان پرورش پیدا کند؟

کودکان عاشق توجه هستند قطعا به دلیل انجام با اشتیاق فعالیت های مرتبط با هوش برترشان بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. این توجه بیش از حد از محیط اطراف کودکان را از پرداخت به هوش های دیگر که توجه کمتری اطرافیان را جلب می کنند باز می دارد. این عدم تعادل در توجه اطرافیان کودک را یک بعدی و در برخی مواقع تعصبی می کند و از تعامل با محیط اطراف باز می دارد.

نکته حایز اهمیت این است که هر انسانی هر استعداد ویژه ای داشته باشد باید ابتدا به ساکن بتواند با محیط و افراد پیرامون خود ارتباط مناسبی و کارآمدی برقرار کند در غیر این صورت آن استعداد هیچ ارزشی برای انسان نمی تواند ایجاد کند.

در این قسمت می خواهیم به توضیح کامل استعدادیابی کودکان در مهدکودک خانه ما بپردازیم.

سالهاست که اکثر مردم باهوش بودن را فقط در برتری فرد در درس ریاضی می دانند، و فردی که در درس ریاضی قوی باشد را باهوش خطاب می کنند. در سال ۱۹۰۳ میلادی آلفرد بینه آزمون هوش یا هماهن IQ را یه جهانیات معرفی کرد، که این آزمون دانش آموزان تیز هوش را از سایر دانش آموزان تفکیک می کرد و هدف این آزمون،  شناسایی  دانش آموزان کم توان و کمک به آنها بود، از مضرات این آزمون این بود که افراد را به دو دسته باهوش و غیر باهوش تقسیم می کرد.

دسته اول خود را برتر از دیگران می دانستند و بعضی اوقات بخاطر برچسب باهوش بودن، فشار های زیاد تر از حدتولت خود تحمل میکردند، انتظارات بالایی از این دسته می رفت و دسته دوم افرداد غیر باهوش، تلاشی نمیکردند زیرا خود را درسطح پایین می دیدند.

در سال ۱۹۸۳ هوارد گاردنر با مطرح کردن نظریه هاش های چندگانه دیدگاه افراد را نسبت به هوش تغییر داد و در این نظریه افراد نسبت به یکدیگر برتری نداشتند و همگی باهوش بودند، اما هر فرد در یک زمینه باهوش بود( افراد با زمینه های هوش متفاوت).

هوش در همه افراد وجود دارد و تا آخر عمر می تواتد تغییر کند و قوی یا ضعیف شدن هر یک از هوش ها تا حد زیادی اکتسابی است و به محیط پیرامون فرد بستگی دارد.

هوش هایی که گاردنر طبقه بندی کرد ابتدا در ۸ طبقه و سپس در ۹ طبقه جای گرفتند،  که عبارتند از : 

  • هوش منطقی/ریاضی
  • هوش زبانی/کلامی
  • هوش درون فردی
  • هوش برون فردی
  • هوش دیداری/تجسمی
  • هوش بدنی/حرکتی
  • هوش موسیقیایی
  • هوش طبیعت گرا
  • هوش هستی گرایی

هوش دیداری / تجسمی

معرفی: افرادی که از هوش دیداری بالایی برخوردارند در  مرتب کردن جورچین و پازل توانمند هستند و همچنین این افراد  قدرت تخیل و تصویر سازی ذهنی بالایی دارند، در نقشه خوانی و جهت یابی بی نظیرند و آثار هنری زیبایی مانند عکاسی، نقاشی و فیلم سازی خلق میکنند.

شغل: این افراد بهتر است در آینده در مشاغل زیر مشغول به کار شوند:  فیلم سازی، نقاشی، عکاسی، نقشه کشی، طراح 

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه میکنیم؛ در خانه ما برای تقویت هوش دیداری سعی میشود پازل های مختلف بر حسب سن کودک در اختیار آنها قرار بگیرد و همچنین بازی های از قبیل پیدا کردن مسیر از روی نقشه( با توجه به رنگها و فلشها) انجام می شود، برنامه ای برای نقاشی  خلاق کودکان نیز در نظر گرفته شده و مربی سعی میکند با قصه خوانی و طرح سوالاتی محیطی ایجاد کند که کودک بتواند خیال پردازی کند و تصویر ذهنی و تخیلات خود را بیان کند.

هوش زبانی / کلامی

معرفی: افراد که هوش کلامی بالایی دارند در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن توانمند هستند، توانی تقلید صدا، لطیفه گفتن و رهبری کردن دارند.

شغل: این افراد بهتر است در آینده در مشاغل زیر مشغول به کار شوند: نویسنده، شاعر، مجری، مشاور، مذاکر کننده، سیاستمدار، وکیل و حقوقدان 

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه میکنیم؛ در خانه ما برای تقویت این هوش سعی میکنیم کودکان را با کلمات جدید و معانی آنها آشنا کنیم،فضایی را ایجاد کنیم که صحبت کنند و به صحبت همکلاسهایشان گوش دهند، علاوه بر زبان فارسی با  زبان دیگری ( انگلیسی ) بعضی موارد را آموزش دهیم.

هوش موسیقیایی

معرفی: افرادی با هوش موسیقیایی بالا در درک وزن و ریتم، آواز خواندن، سراییدن شعر، آهنگ سازی و گوش کردن مهارت دارند .

شغل: این افراد بهتر است در آینده در مشاغل زیر مشغول به کار شوند: رهبر ارکستر، تولید کننده آلبوم های موسیقی،  آهنگسازی، خواننده، نوازنده، معلم آواز ، تهیه کننده رادیو

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه میکنیم؛  ما در خانه ما کارگاه های موسیقی برای کودکان برگزار میکنیم تا از کودکی با نت های موسیقی و درک و وزن ریتم ها آشنا شوند و همچنین در  برنامه ریتم و حرکت مهد خانه ما با پخش موسیقی های خاص کودکان باید حرکات خاصی را انجام دهند که این بازی نیز به پرورش هوش موسیقیایی کودک کمک میکند.

هوش منطقی / ریاضی

معرفی: افراد که هوش ریاضی بالایی دارند در تجزیه و تحلیل کردن، ارزیابی، استدلال و حل مساله مهارت بالایی دارند، این افراد در بازی شطرنج ماهر هستند و درک ریاضی خوبی دارند.

شغل: ای افراد بهتر است در آینده در مشاغل زیر مشغول به کار شوند: ریاضیدان، دانشمند، کارآگاه، مدیر عملیات، تکنسین، مهندس، برنامه نویس کامپیوتر 

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه میکنیم؛  مهارتهای ریاضی( شمارش، اشکال و....) را با زبان شیرین همراه با بازی به آنها آموزش میدهیم، هنگامی که کودکان دچار مشکل می شوند  سریع مداخله نمیکنیم و سعی میکنیم بگذاریم   خودشان به یک راه حل برای مشکلشان برسند و در نهایت دراین راه مربی کودکان را راهنمایی میکنند از آنها میخواهد برای حل مشکل راه حل هایشان را بگویند و در نهایت با کمک خود بچه ها سعی میکنیم به یک راه حل مفید برای حل مشکل برسیم.

هوش بدنی / حرکتی

معرفی: افراد با هوش بدنی بالا در مهارتهای حرکتی ریز و درشت و تکنیک های ورزشی مهارت دارند، آنها به بدن خود مسلط هستند و در بازیگری و پانتومیم ماهر هستند.

شغل: این افراد بهتر است در آینده در مشاغل زیر مشغول به کار شوند: ورزشکار، بازیگر، هنرمند، کارگر کارخانه، کمدین، باغبان، جراح 

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه مکینیم؛ ما  در خانه ما با کارهایی از قبیل قیچی کردن و کاردستی درست کردن و نقاشی سعی میکنیم که مهارتهای حرکتی ریز را تقویت کنیم، همچنین برنامه ژیمناستیک و باز ی های حرکتی دیگر نیز با کودکان کار  می شود.

هوش طبیعت گرا

معرفی: افراد با هوش طبیعت گرای  بالا  به محیط زیست علاقه مند هستند به حیوانات و گیاهان توجه میکنند و مهارت ویژه در پرورش آنها دارند، در فضای آزاد بهتر مطالب را یاد میگرند و از تاریخدطبیعت لذت میبرند.

شغل: این افراد بهتر است در آینده در مشاغل زیر مشغول به کار شوند: زیست شناس، دام پزشک، کشاورز، جنگلبان، هواشناس، گیاه شناس، ستاره شناس

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه میکنیم؛ در خانه ما کودکان را به گردشهای علمی( باغ وحش، پارک ژوراسیک و...) میبریم، ساعاتی کودکان را به حیاط میبریم و میگذاریم در باغچه ها کنکاش کنند، ساعاتی را به باغبانی میگذرانیم و سعی میکنیم هوش طبیعت گرای کودکان را زنده نگه داریم.

هوش هستی گرایی

معرفی: افراد با هوش هستی گرایی بالا تفکر فلسفی به زندگی دارند و علاقه مند به زندگی در کرات دیگر هستندو  برای یافتن معنای زندگی تلاش میکنند.

شغل: این افراد بهتر است در آینده در مشاغل زیر مشغول به کار شوند: فیلسوف، رهبر مذهبی، درمانگر، مشاور، نویسنده ی داستان های علمی_تخیلی

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه میکنیم؛ ما برای تقویت این هوش کلاس های فلسفه برای کودکان در مهد خانه ما برگزار میکنم.

هوش درون فردی

معرفی: افراد با هوش درو فردی بالا در کارهایشان پشتکار دارند، احساساتشان را بیان میکنند، اهل ریسک کردن هستند، از تنهایی لذت میبرند، به طور مستقل یاد میگیرند و کار میکنند، علایق شخصی خودرا دنبال میکنند.

شغل: این افراد بهتر است در آینده در مشاغل زیر مشغول به کار شوند: کاشف، معلم،؛ورزشکار،خلبان، هنرمند، نویسنده، سرمایه گذاز ، پستچب

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه میکنیم؛  ما برای تقویت هوش فردی سعی میکنیم احساسات را به کودکان آموزش دهیم و کمک کنیم احساساتشان را در مواقع مختلف بشناسند و بیان کنند، و همچنین با برگزاری کلاسهای مهارت های زندگی سعی بر آن داریم که کودکان به خود آگاهی بهتری از خودشان برسند.

هوش میان فردی

معرفی: افراد با هوش میان فردی بالا در کار گروهی، همکاری کردن، رهبری کردن، بیان احساسات و درک دیگران  و متقاعد کردن دیگران مهارت ویژه ای دارند.

شغل: این افراد بهتر است در آینده در مشاغل  زیر مشغول به کار شوند: معلم، مدیر، مشاور املاک، آرایشگر، پرستار، مدد کار اجتماعی

پرورش این هوش: برای تقویت این هوش ما چه میکنیم؛ ما در خانه ما  با اجرای کارهای گروهی( ازجمله کاردستی های گروهی) سعی بر آن داریم روحیه همکاری کودکان را تقویت کنیم، همچنین در بعضی موارد از کودکان میخواهیم که به جلوی کلاس بیایند و آنها درس را برای همکلاسیانشان توضیح دهند، و بازی های گروهی نیز برای پرورش این هوش کمک کننده است.

دوره های مادر و کودک در مهدکودک خانه ما اکباتان

مهدکودک خانه ما برای چندین دوره پیاپی دوره های مادر و کودک با جهت گیری های خاص را اجرا کرده است. به زودی این قسمت می توانید لیست آن ها را مشاهده کنید.

.
من خیلی خانم صالحی رو دوست دارم انسان ارام و دوست داشتنی ای و شادی هستند عاشق کارشون هستند امیدوارم همیشه سلامت و شاد باشید از صمیم قلب براشون آرزوی پیشرفت روزانه دارم
مادر امیر علی
.
مهدکودک خانه ما رو من دیدم قشنگ کار کردن البته من مجبور شدم طرف سر کارم دخترم رو ببرم ولی واقعا خانه ما شیک و تمیز بود من بخاطر استعدادیابی میخواستم دخترم رو بنویسم که نشد بردمش سمت مطهری
مارال ابراهیمی
.
با سلام به واقع بنده معتقدم مهدکودک خانه ما، با تمامی شرایط،یه محیط ایمن و پر از اعتماد برای بچه ها و بخصوص مادرها فراهم میکنن. فوق العاده مدیر و کادر صبور و دلسوز و مهربانی دارن. هر لحظه از روز رفتم و خواستم بچم رو ببینم،اجازه دادن.بهداشت،غذا،آموزش،ایمنی....به بهترین شکل ممکن انتخاب و برنامه ریزی شده. خدا بهتون قوت بده.
ناشناس
.
سلام خانم صالحی لطفا درباره کلاس های مادر و کودک اطلاع رسانی کنید. من دوست دارم دوباره شرکت کنم. ویدئوهای دوره های قبلی رو دارید؟ اونی که منم شرکت کردم رو میخواستم. اگر فایل صوتیش رو هم داشته باشید میخوام
اکبری نژاد
.
سلام وقت بخیر.من مادر ۳ فرزند هستم و مربی مهد. ۱۸ سال سابقه کار دارم ودر این زمینه اطلاعات کافی هم دارم.اولین بار هست که از طریق فضای مجازی با ایم مهد آشنا میشم و چیزی که توجه من رو به خودش جلب کرد این هست که محیط آنجا بسیار آرام بخش هستش.چون بچه ها از بدو ورود اولین چیزی مشاهده میکنند رنگهای شاد و رویایی هستش چیزی که در حال حاضر در دنیای امروزی کم رنگ شده.پدر و مادر های عزیز در هر جایی که وارد میشوید اگر خودتان احساس آرامش و شادی کردین پس حتما کودکتان همین احساس را میکند.محیط بدون استرس بهترین مکان برای فرزندانتان است.سپاس
لیلا پارسا
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه