وسلی-آباد
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - وسلی آباد

وسلی پسربچه‌ای ۸-۷ ساله است که از نظر فکری با بچه‌های هم‌سن و سال خود وجه مشترکی ندارد. او تابع مد نیست و سرش به کار خودش گرم است اما این موضوع نگرانی والدینش را دربردارد. وسلی در تابستان در باغچه‌ی خانه گل‌کاری و باغبانی می‌کند، اما نه گیاهانی معمول مثل گوجه فرنگی و کلم که سایر همسایه‌ها می‌‌کارند.

در باغچه‌ی او گیاهانی خاص و ناشناخته جوانه می‌زنند و میوه هایی به بار می‌نشینند. کم‌کم بچه‌های دیگر نیز کنجکاو می‌شوند و به وسلی در رسیدگی به آن گیاهان کمک می‌کنند. او حتی موفق به تهیه‌ی روغنی از آن گیاهان می‌شود که به عنوان ضدآفتاب می‌فروشد. وسلی می‌تواند با خلاقیت فکری خود هم به ایده‌آل‌هایش تحقق بخشد و هم بچه‌های دیگر را همراه خود سازد و از شر مسخره کردن‌های آن ها خلاص شود.

این داستان به موضوع خلاقیت، دگراندیشی و روی آوردن به زندگی طبیعی می‌پردازد و اعتماد به نفس وسلی می‌تواند به مخاطب جرئت ببخشد تا گامی در جهت استقلال خود بردارد. کتاب با صحنه پردازی‌های مناسب و زبان روان، احترام به طبیعت و استفاده‌ی بهینه از آن را نیز مطرح می‌کند و مخاطب را به پیگیری داستان می‌کشاند.

منبع کتاب وسلی آباد وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Weslandia
نویسنده
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۸۵
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.