هارولد-و-مداد-شمعی-بنفش
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - هارولد و مداد شمعی بنفش

یک شب هارولد تصمیم می گیرد زیر نور ماه قدم بزند. ماه در آسمان نیست اما هارولد ماه لازم دارد تا زیر نورش راه برود، یک جاده ی مستقیم لازم دارد تا قدم بزند و گم نشود و هیچ کدام از این ها وجود ندارند. او مداد شمعی بنفش اش را همراه دارد. بنابرین جاده، جنگل، دریا و حتی اژدها را خودش می کشد و داستان او این گونه شکل می گیرد.

داستان هارولد و مداد شمعی بنفش یک داستان از مجموعه ی ۶ جلدی قصه های هارولد برای دبستانی هاست که یک داستان فانتزی تصویری است. شخصیت اصلی پسر کوچکی است به نام هارولد که خودش دنیای داستانش را خلق می کند. او داستان را با تصویر می کشد و می سازد. این سازندگی با تخیل آغاز می شود و با بازی استمرار پیدا می کند. داستان مانند یک نمایش است که پسری کوچک آن را با کمک تصاویری ساده و کودکانه می نویسد. روشی که نویسنده برای نوشتن داستانش انتخاب کرده خلاقانه و ابتکاری است و در خلاق کردن کودکان موثر است و به بچه ها می آموزد که با کشیدن تصویر به راحتی می توانند داستان بنویسند.

 


شصت و شش سال پیش، هارولد، پسر چهار ساله، شب هنگام از خانه بیرون می رود تا قدم بزند. همه جا تاریک است، اما هارولد مداد بنفشش را با خودش آورده است. او با مداد بنفش، یک ماه در آسمان و یک راه بر زمین نقاشی می کند. هارولد پیش از این که گام بردارد، باید با مداد بنفش، زمانی را که گامش بر آن فرود می آید، نقاشی کند. هنگامی که گرسنه است، با مداد بنفش غذا مهیا می کند. اژدهایی نقاشی می کند، اما از اژدها می ترسد. با مداد بنفش، قایق نقاشی می کند و در آب شناور می شود.

در تنهایی، نیاز به دوست را احساس می کند... هارولد، پسر کنجکاوی است که با مداد بنفشش، دنیای تازه ای می سازد. در دنیایی که ساخته، غول جادوگر را از پای در می آورد و باغ را سبز می کند، به آسمان سفر می کند، به قطب شمال می رود، در سیرک ماجرا می آفریند. او داخل تابلو می رود و دو دنیای خیال و واقعیت را نزدکی به هم مشاهده می کند . شما نیز در این مجموعه، این مفهوم را تجربه می کنید: «به کودک تان اجازه دهید خودش باشد تا پرواز کند.»

مجموعه ی هارولد، از کلاسیک های ادبیات کودک جهان است که در سال  ۱۹۵۵ نوشته شده است. از آن، فیلم، تئاتر، سریال تلویزیونی، انیمیشن و بازی رایانه ای تهیه شده و هم چنین در برنامه های درسی آموزش هنر استفاده می شود. کودکان دیروز و امروز و فردا و آدم بزرگ هایی که کودک درون شان زنده است، دنیای هارولد را دوست دارند، از آن لذت می برند، شگفت زده می شوند و تخیل شان گسترش می یابد.


 

منبع کتاب هارولد و مداد شمعی بنفش وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Harold and the purple crayon
نویسنده
این کتاب نویسنده ندارد.
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۹۰
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.