بچه ها به هر حال بزرگ می شوند ، مساله این است که چگونه. آیا هنوز میتوانیم مانند زمانهای قدیم ، هفت هشت بچه داشته باشیم ، غذایشان را تامین کنیم و در کوچه رهایشان کنیم تا بزرگ شوند؟

به نظر می رسد گذشته از هزینه این کار، این روزها خود بچه ها علاقه چندانی به بازی در کوچه ها ندارند. ضمنا دوران ماهواره و موبایل و اینترنت و دنیایی که در آن تصویر و خبر و صدا همه دیجیتالی هستند و مانند هوا در اطرافمان در گردشند ، قطعا با عصر تلویزیونهای ترانزیستوری بسیار متفاوت است. با افزایش سطح دانش و تحصیلات و آگاهی از بار فشار فیزیولوژیکی که هر نوبت حاملگی به همراه دارد ، کمترکسی حاضر است چندین بار بچه دار شود و بدنش را فرسوده کند.

با افزایش شدت رقابت در سطوح مختلف جامعه و افزایش پیچیدگی های موجود در آن ، والدین اهمیت بیشتری نسبت به نحوه تربیت فرزندشان می دهند. گاه این نگرانی از آنچه انجام داده اند چنان میشود که دچار تردید و عذاب وجدان میشوند. آیا آنچه کردم صحیح بود ؟ آیا من مادر خوبی هستم ...؟ البته هنوز هم هستند پدران و مادرانی که با خیالی راحت و آسوده شبیه نسلهای پیشین فرزند پروری می کنند و گاهی هم اتفاقا نتایج بدی در پی ندارد. سوال پیش می آید که شاید هم آنها کار درست را انجام میدهند. جواب این است که خیر ، این فقط یک اتفاق بوده است. اگر شما توپی را از بالای تپه ای رها کنید به امید آنکه به نقطه ای در پایین تپه برسد ، هر چه وزن و قدرت توپتان بیشتر باشد و موانع مسیر کمتر باشد احتمال موفقیت بیشتر است و بر عکس . شاید زمانی به فراخور شرایط جامعه فقط یکی دو مانع در مسیر وجود داشت و توپهای سبک هم می توانستند به نقطه هدف برسند اما هر چه موانع بیشتر باشند نیاز به توجه شما در جهت افزایش وزن و قدرت توپتان بیشتر می شود.

به طور خلاصه توصیه ما این است: مراقب باشید و همه تلاشتان را برای یافتن راه درست انجام دهید اما نگران نباشید ، دستپاچه نشوید ، وسواس به خرج ندهید و اگر هم اشتباهی کردید دچار عذاب وجدان نشوید ، همیشه راهی برای جبران وجود دارد.


مشاوره پیش از حاملگی

جلسه ارزیابی آمادگی جسمی ، بهداشتی و ذهنی برای حاملگی و ارائه اطلاعات لازم ، تشریح عوامل موثر بر جنسیت جنین

مشاوره دوران حاملگی

ویزیت و مشاوره با متخصص زنان و زایمان

« جلسه مشاوره و آموزش به کمک عکس و فیلم » : چه بخورید و چه نخورید، چه میزان باید وزن اضافه کنید ، ورزش و نرمش مناسب حاملگی ، چه لوازمی را باید از حالا تهیه کنید ، آموزش روشهای صحیح شیردهی ، حمام کردن ، تعویض پوشک ، خواباندن و قنداق کردن نوزاد

مشاوره پس از تولد کودک

« جلسه مشاوره و آموزش به کمک عکس و فیلم » : چگونه به وزن پیش از زایمان برگردید ، آموزش کمکهای اولیه کودکان ، آموزش برخورد با گریه ، بالا آوردن و سایر مشکلات شایع نوزادان، ویزیت نوزاد و تجویز داروهای اولیه مورد نیاز

مشاوره اوایل شیرخوارگی

انجام واکسیناسیون ، انجام ختنه ، آموزش امن کردن خانه برای شیرخوار، آموزش ماساژ کودک ، خواب کودک ، پیگیری وضعیت رشد و تکامل

مشاوره شیرخواران بزرگتر

ارزیابی وضعیت رشد بکمک رایانه ، تغذیه مناسب ، خواب مناسب ، دندان دراوردن و مراقبت از دندانها ، اضطراب

مشاوره نوپایان

مشاوره رشد و تغذیه ، دستشویی رفتن ، انضباط ، آلرژی ، یبوست

مشاوره کودکان و نوجوانان

وضعیت رشد ، چاقی و لاغری ، ترس ، شب ادراری ، بیش فعالی ، لکنت ،پرخاشگری

مشاوره مشاوره های تربیتی و روانشناسی


چنان که پیشتر گفته شد امروزه والدین علاوه بر سلامت جسم، به سلامت روان و همچنین نحوه رفتار و سلوک فرزندان خود نیز بسیار اهمیت می دهند. در ضمن اخیرا نقش مشاوران در تمام زمینه ها از جمله ازدواج ، تحصیل ، انتخاب شغل و ... بسیار پررنگ تر گردیده است و مردم بسیار بیشتر از گذشته به مشاور مراجعه می کنند . در این مرکز، کمکهای روانشناسی و تربیتی توسط پزشک و همچنین گروه روانشناسان کودک ارائه می گردد. از جمله خدماتی که در این مرکز ارائه می شود و اختلالاتی که مورد ارزیابی و درمان قرار می گیرد شامل موارد زیر است:

  • کلاس خلاقیت و تقویت هوش کودک
  • کلاس آموزش مهارتهای زندگی به کودکان (خودآگاهی ، همدلی ، تفکر خلاق ، برقراری ارتباط ، تصمیم گیری ، حل مساله ، مقابله با استرس)
  • کلاس آموزش زبان انگلیسی به خردسالان
  • تست هوش ، تست شخصیت
  • تقویت اعتماد به نفس
  • درمان اختلالات اضطرابی ، وسواس، هراس ، افسردگی ،اختلال یادگیری ، افت تحصیلی ، اختلالات رفتاری ( ناخن جویدن، بی انگیزگی ، دروغگویی، لجبازی ...) انجام رواندرمانی ( شامل رفتار درمانی، بازی درمانی ، قصه درمانی ، نقاشی درمانی ...)
  • مسایل مربوط به مادر : از آنجا که زایمان و بچه دار شدن تحول مهم و بزرگی در زندگی محسوب می شود، می تواند – چه در دوران حاملگی چه پس از آن - تاثیرات خفیف تا عمیق روحی روانی به همراه داشته باشد و گاه باعث بروز مشکلاتی در زندگی خانوادگی گردد . در تمام موارد شما می توانید از مشاوره با روانشناس باتجربه و متخصص در اینگونه مسایل استفاده نمایید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.