موسسه مطالعه و خلاقیت اندیشه کیان در خیابان امام خمینی، یک موسسه پژوهشی بوده و با برگزاری کارگاه ها و کلاس های پژوهشی ویژه گروه سنی ۳ تا ۶ سال، موجب شکوفایی استعداد کودکان خواهد شد.

در این موسسه، کودکان ابتدا در آزمون های استعدادیابی، شرکت کرده و سپس با شرکت در دوره های پژوهشی عمومی علاوه بر افزایش دانش آنها در زمینه های مختلف، استعداد و خلاقیت کودکان در ۵ گروه رشته (علوم تجربی و آزمایشگاهی، ریاضی و فنی، هنر و معماری، علوم انسانی و مدیریت، ورزش) شکوفا و کشف خواهد شد و سپس با شرکت در دوره های تخصصی، استعداد آنها ریزتر تعیین و به شکل تخصصی در زمینه استعدادی که دارند با کودکان، کار خواهد شد.

استعداد افراد در تاثیر عوامل مختلفی چون محیط، آموزش، ژنتیک، خانواده و… با یکدیگر متفاوت بوده و هر فردی در یک زمینه، استعداد بیشتری از خود نشان می دهد.

دوره شکوفایی استعداد و خلاقیت در موسسه ها یک دوره آموزشی نیست بلکه کودکان در این موسسه در محیط مجهز به ابزار و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی، قرار می‌گیرند و در این محیط، کودکان می بینند و تجربه می کنند و سوال برایشان پیش می‌آید و جواب خود را کشف می کنند. در این دوره، کودک همه چیز را لمس می‌کند و آن را میفهمد. به طور مثال وقتی کودک زیر میکروسکوپ، میکروب را میبیند، متوجه می شود میکروب زنده است و حرکت میکند، یا وقتی دانه را در خاک می کارد و بستری فراهم می کند تا دانه رشد کند، متوجه می‌شود که زنده است و برای رشد احتیاج به آب و خاک و نور خورشید دارد و یا وقتی با آزمایش، کاری را عملی انجام میدهند کاملا در ذهنش ماندگار می شود و یا وقتی ریاضی را با بازی یاد می گیرد، خیلی به آن علاقمند تر خواهد شد.

معرفی کلاس های مهدکودک خانه خلاقیت کودک در امام خمینی

کارگاه فلش بوک: فلش بوک، کتاب ماهیانه کودکان است که در این کتاب، کودکان هر روز با چالشی مواجه میشوند و با روش پژوهشی به حل مسئله می پردازند. در این کتاب روزانه، فعالیت‌های پژوهشی متعددی از جمله خلاقیت و کاردستی و بازی و … توسط کودکان انجام می شود.

کارگاه نقاشی: در این کارگاه، کودکان با ابزار مختلف مانند مداد رنگی، مداد شمعی، آبرنگ، رنگ انگشتی، گواش و گاهی با کمک گرفتن از کاغذ های رنگی، کاموا و وسایل دیگر، نقاشی های خلاقانه می کشند.

کارگاه سفالگری: در این کارگاه، کودکان با استفاده از گل سفال و کمک گرفتن از قوه تجسم، شکل های مختلفی می سازند و بعد از خشک شدن، آن را رنگ میکنند.

کارگاه بازی و ورزش: در این کارگاه که توسط مربی ورزش، برگزار می‌شود. کودکان با استفاده از وسایلی مانند توپ، حلقه و طناب و …. بازی های مختلفی انجام می دهند که هر کدام به جز اینکه از نظر جسمی، کودکان را آماده میکند، روی دقت و تمرکز و قوه بینایی کودکان هم کار میشود.

کارگاه نمایش خلاق: در این کارگاه، کودکان با بازی و قصه و استفاده از قوه تخیل، وارد دنیای نمایش می شوند و از این طریق هم روابط اجتماعی کودک و هم اعتماد به نفس نیز بالا می رود.

کارگاه باغبانی: در این کارگاه کودک با خاک و کود و دانه های مختلف و ابزار باغبانی آشنا می شود و هر بار دانه یا گیاهی می کارد و بستری برای رشد آن فراهم می کند و با مراحل رشد گیاه آشنا می شود.

کارگاه نجوم: در این کارگاه، کودک با ستارگان و سیارات آشنا شده و از طریق پژوهشی، کار با تلسکوپ را یاد میگیرد.

کارگاه ریاضی: در این کارگاه کودک با مفاهیم مختلف ریاضی مانند کم و زیاد/ بالا و پایین/ چپ و راست/ اعداد و … از طریق پژوهشی و بازی آشنا می شود.

کارگاه علوم: در این کارگاه، کودک با مفاهیم مختلف مانند اعضای بدن/ کارکرد قسمتهای مختلف بدن/ موجودات زنده و غیرزنده/ گیاهان و جانوران/  کار با میکروسکوپ و… آشنا می شود.

 

اگر دنبال مهدکودک و مرکز استعدادیابی مناسب برای کودک خود هستید پیشنهاد می کنیم خانه خلاقیت کودک را از دست ندهید. ابتدا اطلاعات لازم درباره این مهدکودک را مطالعه کرده و سپس به کامنت های خانواده ها به این مهدکودک توجه نمائید.

نقش مهدکودک در رشد هوش کودک قابل اغراق نیست. این فرصت را برای کودکان فراهم می کند تا در یک محیط ساختاریافته و پرورشی کاوش کنند، یاد بگیرند و رشد کنند. در این مقاله به بررسی راه هایی می پردازیم که مهدکودک به تقویت هوش کودک کمک می کند.

تشویق به کاوش و کنجکاوی: مهدکودک مکانی است که در آن کودکان تشویق می شوند تا در مورد دنیای اطراف خود کنجکاوی کنند. از طریق فعالیت های مختلف مانند بازی با بلوک، نقاشی و بازی با اسباب بازی، به کودکان فرصت داده می شود تا از تخیل و خلاقیت خود استفاده کنند. آنها تشویق می شوند که سؤال بپرسند، مشاهدات انجام دهند و ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. با اجازه دادن به کودکان برای کنجکاوی، آنها مهارت های تفکر انتقادی خود را توسعه می دهند و در حل مسئله ماهرتر می شوند.

توسعه مهارت های اجتماعی: مهارت های اجتماعی در رشد هوش ضروری است. مهدکودک یک محیط اجتماعی را فراهم می کند که در آن کودکان یاد می گیرند چگونه با دیگران تعامل کنند، افکار و ایده های خود را به اشتراک بگذارند و با دیگران همدلی کنند. با درگیر شدن در فعالیت های گروهی، کودکان یاد می گیرند که چگونه همکاری کنند، در گروه کار کنند و مهارت های ارتباطی خود را توسعه دهند. این مهارت ها برای کمک به کودکان برای ایجاد روابط سالم حیاتی هستند که می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت عاطفی و روانی آنها داشته باشد.

تشویق به یادگیری از طریق بازی: مهد کودک همچنین یادگیری از طریق بازی را تشویق می کند. کودکان در فعالیت هایی مانند قصه گویی، آواز خواندن و بازی کردن شرکت می کنند که به آنها کمک می کند تا مهارت های زبانی، حافظه و توانایی های شناختی خود را توسعه دهند. یادگیری از طریق بازی به کودکان کمک می کند تا نگرش مثبتی نسبت به یادگیری ایجاد کنند، که می تواند به آنها کمک کند تا به یادگیرندگان مادام العمر تبدیل شوند.

تقویت استقلال: مهدکودک نیز استقلال را در کودکان تشویق می کند. به کودکان این فرصت داده می شود تا تصمیم بگیرند و مسئولیت اعمال خود را بپذیرند. آنها یاد می گیرند که چگونه مشکلات را حل کنند و انتخاب کنند، که به آنها کمک می کند تا اعتماد به نفس و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. این استقلال به کودکان کمک می کند تا حس هویت را ایجاد کنند که در ایجاد انعطاف پذیری عاطفی و ذهنی آنها ضروری است.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه